Gå til innhold

Intel faser ut Pentium D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. på den andre siden har Intel siktet seg inn på at rundt 40% av leverandene ved årets utgang skal bestå av Core-arkitekturen. Hva skal da fylle tomrommet? Eller planlegger de en raskere overgang enn tidligere forespeilet? Eller at Pentium D 950, 960, EE955, EE965, Core (1) Duo/solo osv skal selge så bra som 60%?

 

(Jeg har en følelse på at jeg bommet litt på prosenttallet, men det får jeg evt rette på etterpå.) Redigert: Jeg fant ikke igjen artikkelen med prosenttallet men her er i hvertfall et par linker som forteller at intel skal levere totalt 60 millioner Core 2 Duo i løpet av året og at HP forventer at 20-25% av salget deres er Core 2 Duo mot slutten av året.

Lenke til kommentar
Hmm.. på den andre siden har Intel siktet seg inn på at rundt 40% av leverandene ved årets utgang skal bestå av Core-arkitekturen. Hva skal da fylle tomrommet? Eller planlegger de en raskere overgang enn tidligere forespeilet? Eller at Pentium D 950, 960, EE955, EE965, Core (1) Duo/solo osv skal selge så bra som 60%?

Jeg aner ikke hvilke modeller som vil overleve, men tipper EE modellene forsvinner til fordel for Core Duo 2 versjoner, dvs de faser nok først ut de CPUene de føler blir dekket med dagens Core Duo 2. Enten så blir det en drastisk prisreduksjon på P-D toppmodellene(hvor ikke) eller så blir disse faset ut først og man beholder billigmodellene som P-D 820 etc...

Lenke til kommentar
Det er godt dei faser ut ein del av varmeovnene 8xx serien :tease:

 

Intel skulle hatt fjerna Pentium d 805 også og erstatta den med 915 til samme pris og oppover

Ville gjort Pentium D serien mye meir atratktivt :w00t:

6677581[/snapback]

spørs om de ønsker å gjøre Pentium D for attraktiv, med å tilby altfor høy ytelse for pengene :) Intel ønsker vel å få flest mulig over på Conroe.

 

Som aksjonær i Intel ønsker jeg sef at Intel skal selge flest mulig CPUer, tjene mest mulig penger og øke markedsandelen sin :)

Lenke til kommentar
Rest in pieces!

 

Om produksjonen fortsetter vil Intel bli sittende igjen med store mengder av gamle cpuer. Er det mulig også at Intel venter med å øke produksjonen av Core 2 Duo for å tømme lager for gamle cpuer??

6678239[/snapback]

Tror tidligere rapporten om leveringstakten på Conroe er litt feil fremstilt, her fremstår det som om de skal levere 60 millioner innen utgangen av året, så det er tydelig at takten skal akselereres utover året. Tipper lagrene skal tømmes, men som du sier blir det neppe "gi bort" priser før produksjonen av Conroe er på ett akseptabelt nivå, men det tror jeg rett og slett har mer med produksjonskapasitet enn at de holder tilbake å gjøre foreløpig.

Lenke til kommentar

Det har vært en humpete tur for OEM-produsenter det siste året eller så. Det er mye som er lanser og faset ut fra Intel sin side, og de som har vært frampå for å tilby systemer med den "nye" D800 og 900-serien sitter plutselig med skjegget i postkassa. Det koster en god del å bygge et system basert på en platform, og selv om denne kan brukes en god stund av lager-produsentr som Dell så svir det nok litt at platformene ikke har fått lenger levetid hos Intel.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig her " ikke lenger er spesielt konkurransedyktige - pris og ytelse "

 

D805 er jo helt rå på pris og ytelse. Med overklokkings egenskapene til denne så vil jeg si den slår det meste på "pris og ytelse" Prosseroren er jo en ulv i saueklær. Og det er i tillegg lett å få fram ulven. Det er vel få som sitter med denne prosessoren uten å ha "tunet" den opp litt.

 

Les om egenskapene til D 805 her:

 

http://www.tomshardware.com/2006/05/10/dual_41_ghz_cores/

Lenke til kommentar
Er ikke helt enig her " ikke lenger er spesielt konkurransedyktige - pris og ytelse "

 

D805 er jo helt rå på pris og ytelse. Med overklokkings egenskapene til denne så vil jeg si den slår det meste på "pris og ytelse" Prosseroren er jo en ulv i saueklær. Og det er i tillegg lett å få fram ulven. Det er vel få som sitter med denne prosessoren uten å ha "tunet" den opp litt.

 

Les om egenskapene til D 805 her:

 

http://www.tomshardware.com/2006/05/10/dual_41_ghz_cores/

6680194[/snapback]

Nå får man da vitterlig 820 for nesten samme prisen så ser ikke poenget med 805 lenger, og core 2 6300 til 1500 og noe, den siste yter jo milevis bedre både klokket og uklokket.

Lenke til kommentar
Nå får man da vitterlig 820 for nesten samme prisen så ser ikke poenget med 805 lenger, og core 2 6300 til 1500 og noe, den siste yter jo milevis bedre både klokket og uklokket.

6681127[/snapback]

For dem som bygger billig-billig systemer, så kan det været ett poeng å spare inn 7-800 kroner på CPU. Er forøvrig også av den mening at man skal ikke undervurdere P-D, ytelsene er kanskje noe lavere enn for Athlon X2 og Conroe, men når man ser på prisen, så er faktisk ikke ytelse/pris dårlig. Dvs P-D gjør seg nok noe dårligere nå enn før prisavslagene på Athlon X2..

Lenke til kommentar
Det er godt dei faser ut ein del av varmeovnene 8xx serien :tease:

 

Intel skulle hatt fjerna Pentium d 805 også og erstatta den med 915 til samme pris og oppover

Ville gjort Pentium D serien mye meir atratktivt :w00t:

6677581[/snapback]

spørs om de ønsker å gjøre Pentium D for attraktiv, med å tilby altfor høy ytelse for pengene :) Intel ønsker vel å få flest mulig over på Conroe.

 

Som aksjonær i Intel ønsker jeg sef at Intel skal selge flest mulig CPUer, tjene mest mulig penger og øke markedsandelen sin :)

6678226[/snapback]

 

Tuller du?

Intel har masse netburst cpuer dei trenger å selge vekk. Grunnen til at dei fortsatt selger pentium d 805 er vel at lageret av 8xx serien nok eg ganske stort enda. Og greit nok Intel 8xx er vel mye for pengene når du ser bort frå varmeutviklinga, men når du tar med den, så er nok Pentium d 9xx serien å foretrekke ja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...