Skribenten_ 557 Report post Posted August 15, 2006 Acer.... utales det som i Aker, eller Aser?.. litt pinlig vis du sier feil Share this post Link to post
hogmann 0 Report post Posted August 15, 2006 Uttales vel omtrent som "eiser". Share this post Link to post
Knast 2 Report post Posted August 15, 2006 Hvis du vet det antar jeg at du vet at det er [eyker].. hvis ikke foreslår jeg at du ringer og spør. jeg sier [ejser].. søpletråd btw.. Share this post Link to post
Bytex 8599 Report post Posted August 15, 2006 (edited) I engelsk uttales alltid C som S. Med mindre det står sammen med en K, da blir det en litt hardere K-lyd. De fleste vet jo at Ace uttales Eis ikke Eik. Edited August 15, 2006 by Bitex Share this post Link to post
Gissan 0 Report post Posted August 15, 2006 Av alternativene dine, uttales det Aser. Men det blir vel mer "EISER", synes jeg ihvertfall. Share this post Link to post
jevel 147 Report post Posted August 15, 2006 I engelsk uttales alltid C som S. Med mindre det står sammen med en K, da blir det en litt hardere K-lyd. De fleste vet jo at Ace uttales Eis ikke Eik. 6677292[/snapback] Så "care" uttales da som "sare"? Hm. Nytt for meg i alle fall. "Scare" blir altså "ssare" osv. -KJ Share this post Link to post
Gissan 0 Report post Posted August 15, 2006 I engelsk uttales alltid C som S. Med mindre det står sammen med en K, da blir det en litt hardere K-lyd. De fleste vet jo at Ace uttales Eis ikke Eik. 6677292[/snapback] Så "care" uttales da som "sare"? Hm. Nytt for meg i alle fall. "Scare" blir altså "ssare" osv. -KJ 6677493[/snapback] Du forstod godt hva han mente. Selvfølgelig gjelder ikke dette når C er den første boksvaten, eller kommer en S, osv. osv. Trenger ikke hakke på ham når han kun prøver å hjelpe da. Tror trådstarter har fått svar nå, dette blir bare tøv tilslutt. Share this post Link to post
oysfaerg 6 Report post Posted August 15, 2006 Nike uttales ikke "Naik", det utales "naikii", samme gjelder Adobe hvor folk tror det heter "Adåob", men det uttales faktisk "Adåobiii". Dette er nok en meningsløs tråd som har vært oppe mange ganger tidligere og stenges følgelig. Share this post Link to post