Gå til innhold

Core 2 Duo – for kakser?


sentence

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Core 2 Duo – for kakser?

 

Jeg synes alle hovedkortene for C2D er dyre, samt. prosessorene.

6677151[/snapback]

 

Skal være enige i at hovedkortene er dyre men prosessorene syns jeg har en ok pris!

 

Kommer jo noen rimelige hovedkort basert 945-chipsettet som støtter C2d.

 

Link

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Core 2 Duo – for kakser?

 

Jeg synes alle hovedkortene for C2D er dyre, samt. prosessorene.

6677151[/snapback]

CPUene er greit priste i forhold til ytelse, E6300 koster vel fra 1500-1600 og kompatible HK fås fra 4-500kroner, da ikke med nyeste chipsett, men... Kan vel også legge til at LGA775 CPUer kan plukkes opp til 3-400kroner og oppover, så det er mulig å starte billig og oppgradere CPU etterhvert.

Lenke til kommentar
Core 2 Duo – for kakser?

 

Jeg synes alle hovedkortene for C2D er dyre, samt. prosessorene.

6677151[/snapback]

CPUene er greit priste i forhold til ytelse, E6300 koster vel fra 1500-1600 og kompatible HK fås fra 4-500kroner, da ikke med nyeste chipsett, men... Kan vel også legge til at LGA775 CPUer kan plukkes opp til 3-400kroner og oppover, så det er mulig å starte billig og oppgradere CPU etterhvert.

6677251[/snapback]

 

Greit priste ja, syntes c2d er for alle, er jo folk som er litt mer entusiastiske enn andre og folk som jobber som har en liten slant til overs, eller sparer en hel del for og faktiskt kunne kjøpe tinga.

Lenke til kommentar
Core 2 Duo – for kakser?

 

Jeg synes alle hovedkortene for C2D er dyre, samt. prosessorene.

6677151[/snapback]

CPUene er greit priste i forhold til ytelse, E6300 koster vel fra 1500-1600 og kompatible HK fås fra 4-500kroner, da ikke med nyeste chipsett, men... Kan vel også legge til at LGA775 CPUer kan plukkes opp til 3-400kroner og oppover, så det er mulig å starte billig og oppgradere CPU etterhvert.

6677251[/snapback]

 

Greit priste ja, syntes c2d er for alle, er jo folk som er litt mer entusiastiske enn andre og folk som jobber som har en liten slant til overs, eller sparer en hel del for og faktiskt kunne kjøpe tinga.

6681935[/snapback]

 

Må no smile litt...skjønte ikke helt hva du prøver å si her...?

Lenke til kommentar

om man ikke har råd å betale over 1000 for HK og over 1600 for CPU, så nei, da er ikke core 2 duo noe for deg, men det er lite penger, det jeg nevnte, og man får ekstrem ytelse for pengene. så kjøp heller core 2 duo, eller kjøp noe billige greier fra AMD, som koster nesten ingenting :p (dog mye dårligere enn core 2 duo

Lenke til kommentar

C2D er priset veldig bra. Det er ikke uten grunn av AMD mer eller mindre måtte halvere prisene på sine cpuer for å kunne konkurrere på pris/ytelse.

 

Noen hovedkort er dyre, utvalget til C2D blir bedre og bedre. Det kommer til å bli lansert nye hovedkort fortløpende, så det er bare å smøre seg med litt tålmodighet.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
om man ikke har råd å betale over 1000 for HK og over 1600 for CPU, så nei, da er ikke core 2 duo noe for deg, men det er lite penger, det jeg nevnte, og man får ekstrem ytelse for pengene. så kjøp heller core 2 duo, eller kjøp noe billige greier fra AMD, som koster nesten ingenting :p (dog mye dårligere enn core 2 duo

6682169[/snapback]

Det finnes flere kort under 1k til Conroe, det krever bare litt søking:

Ett par fra ASRock:

https://prisguiden.no/product.php?productId=48456

Kort med Conroe støtte, DDR og AGP støtte til 408 kroner, dvs potensiell billig oppgradering. Kompatible CPUer kan i dag plukkes opp fra 3-400, dersom man vil vente på at Conroe synker i pris.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=48453

 

Du får ikke de nyeste og best Chipsettene, men det får du somregel uansett ikke i denne prisklassen.

 

Tror Gigabyte også har lansert kort med eldre chipsett og Conroe støtte til under 1k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...