Gå til innhold

Hjelp til 15-20k Conroe PC


Anbefalte innlegg

Da er det på tide jeg slenger meg inn i rekkene av pckjøpere. Jeg vet det er mange tråder om emnet her, men liker å ha mitt eget løp å holde styr på. Setter pris på alle inspill som kommer.

 

Jeg har lest dette forumet daglig i et par måneder for å oppdatere meg på den teknologien som er i bruk. Nå er tiden inne for å kjøpe meg en selv. Jeg vil ha en typisk spillpc, og jeg ser for meg at den kommer til å bli overklokket litt. Dette er komponentene jeg har sett for meg:

 

HK: Asus P5W DH Deluxe

PSU: Hiper HPU-4B580

CPU: Intel Core 2 Duo E6600

CPU kjøler: Zalman CNPS9500LED

GPU: Sapphire Radeon X1900 XT

GPU kjøler: Arctic Cooling Accelero x-2

Minne: OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB)

HDD: Western Digital Caviar SE 320 GB S-ATA

DVD: Nec ND-3550

Kabinett: Lian Li PC-6070B Scand

Skjerm: Samsung SyncMaster 205BW

 

Link til Handlevogn

 

Som sagt setter jeg pris på alle innspill! Det jeg er mest i tvil om er minne, kjølerene og harddisken. Er det eventuelt noe annet jeg trenger?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisken du har er konge men siden dette er et gamer oppsett hadde jeg spandert på 800 kr til å fått en raptor disk til å ha OS og spillene på ;)

IKKE hør på de som sitter her å sier at raptor er for entusiaster osv. den boster pcen sikkelig når du spiller og når vindows booter(går MYE fortere) ;)

 

Edit: kjøp denne hden i stede ;) de ser helt like ut men denne har 16mb cache ;)

Endret av Diddern
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg håper du ikke har noe imot at jeg hijacker denne tråden litt med et spørsmål... har satt opp et meget lignende system selv, men jeg lurer på om det følger med S-ATA ledninger til harddiskene med hovedkortet eller noe slikt? Altså, må jeg bestille ekstra eller følger det med disk eller HK?

 

på forhånd, tusen takk!

 

(ville ikke lage en ny tråd da alt dette ligna så veldig på mitt).

Lenke til kommentar

Oppsettet er fint det.

 

Harddisken du har er konge men siden dette er et gamer oppsett hadde jeg spandert på 800 kr til å fått en raptor disk til å ha OS og spillene på ;)

IKKE hør på de som sitter her å sier at raptor er for entusiaster osv. den boster pcen sikkelig når du spiller og når vindows booter(går MYE fortere) ;)

6676571[/snapback]

Det er bortkastede penger, siden det ikke vil bli merkbar ytelseforskjell, men merkbart for ørene og lommeboken. Mye rykter og myter her ser jeg, med alle de "boostene". En raskere disk vil kunne føre til raskere oppstart, men ikke bedre ytelse i spill untatt oppstarten. Men dette er som sagt ikke merkbar forskjell. Men mange føler at det er en forskjell, først og fremst fordi at de formatérer og legger inn Windows på nytt, men også gjerne forventningene som overdriver(Placebo).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...