Gå til innhold

Er QXL useriøse?


Anbefalte innlegg

Det handler om å være smart og se personer for hva de er, og karakterboken er til for å leses.  Og dersom man ikke kan se hvem som er seriøse, burde man holde seg unna.

6710774[/snapback]

Denne selgeren hadde drøssevis med karakterer, alle positive. Når jeg som mulig kjøper spør om (gjør han oppmerksom på) at prisen er for høy blir jeg regelrett skjellt ut. Jeg sier ikke at QXL har ansvar direkte for dette, men QXL kan vel legge til rette (hvis de vil) for at også kjøper kan gjøre en god handel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ref:4000+ cpuen

 

Transaksjon: Zorg (29) solgt AMD 4000+ Socket 939 Dato: 20/8/2006 11:33

 

Negativ karakter: kavlevi angret på bud han la inn og lot aggresjonen gå utover meg ! For å spolere auksjonen trykket han til slutt "kjøp nå". Han er en udannet, irrasjonell og en aggresiv person! kalevi var: kjøper

 

:!: Hahaha

 

Spørs hvem som er irrasjonell med minstepris 2500,- når man får en ny til 1500,-

Lenke til kommentar
Ref:4000+ cpuen

Transaksjon: Zorg  (29) solgt AMD 4000+ Socket 939 Dato: 20/8/2006 11:33

Negativ karakter: kavlevi angret på bud han la inn og lot aggresjonen gå utover meg ! For å spolere auksjonen trykket han til slutt "kjøp nå". Han er en udannet, irrasjonell og en aggresiv person!  kalevi var: kjøper 

  :!:  Hahaha

Spørs hvem som er irrasjonell med minstepris 2500,- når man får en ny til 1500,-

6710875[/snapback]

Selger fikk kanskje smake sin egen medisin, men det gikk jo ut over kjøper som ble svertet i negativ kommentar fra Zorg. Kjøper (kavlevi) ble sikkert svartelistet av Zorg og nektet adgang til å gi kommentarer på Zorg. Det ble jeg også. Dette viser jo bare at systemet er laget for å favorisere selgere og bryr seg lite om kjøperne. Den selges fremdeles for 1161 her: https://prisguiden.no/product.php?productId=36856 hvis man har god tid.

Lenke til kommentar
Ingen som tvinger dere til å kjøpe, og dersom dere skal henge ut enhver selger som vil ha overpris for sine produkter, er det på tide med en laaang tur i skogen med matpakke og sitteunderlag.

6710986[/snapback]

Ser ikke noe galt i å henge ut useriøse selgere her. Navnene de bruker er jo anonyme og ingen aner hvem de er. Hvis det kan hjelpe andre fra å bli lurt er det helt greit. Hadde de utøvd selgerrollen under eget navn hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Enig i at QXL ikke kan gå inn og bestemme hva folk skal selge varene sine for. Ikke kan de vite hva ting er verdt, og det ville dessuten vært direkte komunistisk.

 

På en annen side buirde selgeren av denne CPUen fått en kraftig smell. Det er direkte løgn å si at CPUen kostet 7000 kr, noe den aldri har gjort. I tillegg så bryter han en hver form for etikette når han svarer på den måten han gjør.

 

Konklusjon: Vi holder oss alle borte fra Zorg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

PS. Tråden handler om QXL og ikke selgerne på QXL.

 

Qxl er en overpriset drittjeneste med altfor mange skjulte gebyrer. Sa selv opp min konto de etter de kom med noen usakelige regninger til meg for noe jeg ikke hadde bestilt engang. De regelrett en gjeng med svindlere og idioter...

6676071[/snapback]

Den samme erfaringen har jeg. Jeg fikk regning på over 200kr for en enkelt helt simpel annonse som jeg til og med prøvde å få slettet siden jeg fikk solgt varen via en annonse et annet sted. De vilel ha betalt for annonsen, salget, oppfølgingsannonser, forbedret plassering osv. Jeg nektet selvfølgelig å betale for tjenestene jeg ikke hadde bestillt og ble kastet ut. Inkassoen fikk jeg stoppet siden det var et omtvistet krav. Først når jeg leste nøyere gjennom reglene ble jeg klar over hvilken skitten forretningspraksis de har.

 

hadde nokk mer satsa på finn.no jeg. :)

6705014[/snapback]

Ikke jeg. Det firmaet er ikke spesielt mindre griske enn QXL. Bare se på hvordan de driver innen eiendomsformidling. Har vært innslag i Forbrukerinspektørene på grunn av praksisen deres.

 

Jeg holder meg kun til de to gratis annonsemarkedene jeg vet om i norge:

Lenke til kommentar
Jeg holder meg kun til de to gratis annonsemarkedene jeg vet om i norge:

6711146[/snapback]

Annonse.no var ny for meg. Siden så veldig bra ut, men det var jo praktisk talt nesten ingen gjenstander til salgs. Klikket på 10-20 undergrupper av "Data og utstyr" uten å finne noe i det hele tatt.

 

Håper flere kunne ha brukt denne siden, slik at de vokste. Håper bare ikke at de tar en "QXL" når de blir store.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Det er likevel nok av hederlige/hyggelige selgere som bruker tjenesten vil jeg si. Synd at disse må gi fra seg såpass mye av salgssummen til QXL.  :(

6681557[/snapback]

 

De aller fleste selgerene der er bra, men det finnes selvfølgelig unntak der som alle andre steder.

 

Når det gjelder gebyrene er de omtrent som på andre nettauksjoner. 6% opp til 300 kroner på QXL, 5,5% opp til 25 dollar. Det er generelt litt dyrere å legge ut auksjonene på eBay enn på QXL, så til syvende og sist går det omtrent ut på ett.

Lenke til kommentar
Det er også mye ulovlig som selges der. Piratkopier har jeg sett en del av der.

6708299[/snapback]

 

Jepp, mye piratkopier, spesielt i kategoriene for vesker, klær, solbriller og klokker samt en del datautstyr.

 

Men på eBay har det faktisk en periode være ille nå, særlig når det gjelder minnekort. Kjøpte selv et CF-kort for en tid siden, et SanDisk UltraII 2GB.

 

Visste når jeg kjøpte at dette måtte være et piratkort, og kjøpte ut ifra det. Prisen var inkl porto under det halve av hva de billigste her hjemme tar, kom på ca 350 kroner ferdig på døra, og selvfølgelig hadde jeg rett, det var et piratkort.

 

Tok kontakt med selger og krevde handelen omgjort. (Forøvrig en selger med over 7000 positive karakterer.) Han prøvde seg først med at det var et ekte kort, men da jeg kunne vise til velkjente kjennetegn på kortet ga han seg og betalte tilbake alt sammen, samtidig som at jeg fikk beskjed om at jeg kunne beholde kortet. Så nå har jeg gratis "SanDisk" kort... Og det funker faktisk neste like bra som et orginalkort. Litt tregere, men det er knapt så det merkes. :D :D :D

Lenke til kommentar
Her er et godt eksempel på hvordan enkelte selgere på QXL prøver å lure folk trill rundt...

 

Minnekort på QXL

 

Sammenlignet med denne:

 

Link til prisguiden

 

Trist hvis noen biter på...

6708161[/snapback]

 

Det som er en skam med slike selgere som denne er følgende:

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Fraktkostnader: 68,- for første enhet, deretter kr 41,- per ekstra enhet.

 

-Dekker aktuelle utgifer: Postens takster, distribusjon og emballasje.

 

Ekspedisjonsgebyr: 49,- per stk, ingen avslag ved kjøp av flere produkter.

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Kjøper du altså 4 slike kort fra denne fyren kommer det deg på totalt 387 kroner

i fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer. Det er sånne ting jeg kaller lureri.

Lenke til kommentar
PS. Tråden handler om QXL og ikke selgerne på QXL.

 

Den samme erfaringen har jeg. Jeg fikk regning på over 200kr for en enkelt helt simpel annonse som jeg til og med prøvde å få slettet siden jeg fikk solgt varen via en annonse et annet sted. De vilel ha betalt for annonsen, salget, oppfølgingsannonser, forbedret plassering osv. Jeg nektet selvfølgelig å betale for tjenestene jeg ikke hadde bestillt og ble kastet ut. Inkassoen fikk jeg stoppet siden det var et omtvistet krav. Først når jeg leste nøyere gjennom reglene ble jeg klar over hvilken skitten forretningspraksis de har.

 

6711146[/snapback]

 

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke er helt med på hva du snakker om her?

 

Når du legger ut en auksjon på QXL koster det i utgangspunktet maks 12 kroner

for en vanlig auskjon. Dette er hvis startprisen er på mer enn 750 kroner.

 

Dersom du ikke har merket av for noen tilleggstjenester koster det ikke mer å

legge ut en auksjon der. Enkelt og greit.

 

Så kan du velge diverse tillegg, for eksempel førstesidepakken til 129 kroner.

Men alle slike tillegg må du selv merke av for, de kommer ikke av seg selv.

 

Og til slutt må du betale en provisjon av salgsprisen.

 

Så jeg vil gjerne at du gir meg en link til hvor disse reglene står, for etter mer enn

3000 salg på QXL har jeg ikke opplevd noe av dette....

Endret av jvsandem
Lenke til kommentar
Kjøper du altså 4 slike kort fra denne fyren kommer det deg på totalt 387 kroner

i fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer. Det er sånne ting jeg kaller lureri.

6713728[/snapback]

 

Dette er jo en uting men står det i annonsen så bør kjøperne selv kunne avgjøre om dette er noe for dem. Folk må lære seg og lese og selv ta ansvar for sine handlinger så jeg kan ikke helt se at QXL kan gjøre så mye med slike ting. De kan tross alt ikke diktere hvilke vilkår som avtales mellom selger og kjøper.

Lenke til kommentar
Kjøper du altså 4 slike kort fra denne fyren kommer det deg på totalt 387 kroner

i fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer. Det er sånne ting jeg kaller lureri.

6713728[/snapback]

 

Dette er jo en uting men står det i annonsen så bør kjøperne selv kunne avgjøre om dette er noe for dem. Folk må lære seg og lese og selv ta ansvar for sine handlinger så jeg kan ikke helt se at QXL kan gjøre så mye med slike ting. De kan tross alt ikke diktere hvilke vilkår som avtales mellom selger og kjøper.

6713878[/snapback]

Problemet er at QXL oversvømmes med slikt tull. Bare gå inn i kategorien for data. 40 % av alle produktene som ligger der er fra slike tulleselgere. De "flooder" auksjonsiden. Nesten ingen av de får bud.

 

Det blir da lett å bla forbi auksjonene som ikke er lureri. Dette går ut over både de som ønsker å selge noe, og de som ønsker å kjøpe noe.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
PS. Tråden handler om QXL og ikke selgerne på QXL.

 

Den samme erfaringen har jeg. Jeg fikk regning på over 200kr for en enkelt helt simpel annonse som jeg til og med prøvde å få slettet siden jeg fikk solgt varen via en annonse et annet sted. De vilel ha betalt for annonsen, salget, oppfølgingsannonser, forbedret plassering osv. Jeg nektet selvfølgelig å betale for tjenestene jeg ikke hadde bestillt og ble kastet ut. Inkassoen fikk jeg stoppet siden det var et omtvistet krav. Først når jeg leste nøyere gjennom reglene ble jeg klar over hvilken skitten forretningspraksis de har.

 

6711146[/snapback]

 

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke er helt med på hva du snakker om her?

 

Når du legger ut en auksjon på QXL koster det i utgangspunktet maks 12 kroner

for en vanlig auskjon. Dette er hvis startprisen er på mer enn 750 kroner.

 

Dersom du ikke har merket av for noen tilleggstjenester koster det ikke mer å

legge ut en auksjon der. Enkelt og greit.

 

Så kan du velge diverse tillegg, for eksempel førstesidepakken til 129 kroner.

Men alle slike tillegg må du selv merke av for, de kommer ikke av seg selv.

 

Og til slutt må du betale en provisjon av salgsprisen.

 

Så jeg vil gjerne at du gir meg en link til hvor disse reglene står, for etter mer enn

3000 salg på QXL har jeg ikke opplevd noe av dette....

6713829[/snapback]

 

 

Dersom du må betale en provisjon av salgsprisen, koster det jo ikke i utgangspunktet 12 kroner da?

For meg kostet det omkring 250 kroner da mine 2 objekter jeg solgte økte med 1000 kroner fra utrops- til sluttpris.

Lenke til kommentar
Den samme erfaringen har jeg. Jeg fikk regning på over 200kr for en enkelt helt simpel annonse som jeg til og med prøvde å få slettet siden jeg fikk solgt varen via en annonse et annet sted. De vilel ha betalt for annonsen, salget, oppfølgingsannonser, forbedret plassering osv. Jeg nektet selvfølgelig å betale for tjenestene jeg ikke hadde bestillt og ble kastet ut. Inkassoen fikk jeg stoppet siden det var et omtvistet krav. Først når jeg leste nøyere gjennom reglene ble jeg klar over hvilken skitten forretningspraksis de har.

 

Skremmende at en "manager" fra hw.no kommer med slike lettvinte beskyldninger. Disse tjeneste du har kjøpt av qxl.no kommer ikke av seg selv. Dersom du kjøper en annone i Aftenposten må du så klart betale for den selv om varen ble solgt f.eks privat.

Lenke til kommentar

Når du legger ut en auksjon på QXL koster det i utgangspunktet maks 12 kroner

for en vanlig auskjon. Dette er hvis startprisen er på mer enn 750 kroner.

 

Dersom du må betale en provisjon av salgsprisen, koster det jo ikke i utgangspunktet 12 kroner da?

 

Å selge gjennom qxl.no innbefatter forskjellige kostnader.

Listepris = å legge ut annonsen, her kommer de maks 12 kr inn.

Promoteringsgebyr = ekstra frivillig markedsføring

Suksessprovisjon = salgsprovisjon

 

Anbefaler en titt her:

http://help.qxlricardo.com/?c=20&link=listepriser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...