Gå til innhold

Er QXL useriøse?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå hørt mye rart om qxl og begynner å tvile sterkt på seriøsiteten til nettstedet (Har vel egentlig aldri hatt helt troen). Sidene vrimler jo av folk som selger overprisede gjenstander, pc-er som er i feil kategori,helt åpenlyst piratkopiert programvare, Falske merkevarer av ymse slag. og verdiløse linker som nesten høres ut som det er en tjeneste levert av selgeren. Er det i det hele tatt et snev av seriøsitet der i gården eller kan man selge hva som helst så lenge QXL tjener penger på det?

 

Så hvorfor er egentlig qxl såpass populære? Er det på grunn av vanlige folks uvitenhet?

 

Skal det være en "flot rolex dame klokke" anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fattern er en stor selger/kjøper der... Over 2000 + karakterer... Siste gjenstand han solgte var istad en beach buggy til ca 30000.. Det er flest seriøse folk på qxl.. men pass deg og les kommentarer til de du kjøper ting av før du byr på noe.. Vær alltid på vakt=)

 

Edit: QXL er litt sleipe.. det koster og legge inn gjenstander der, og hvis du for solgt det, skal dem ha en viss prosent sum av kjøpesummen.. Så de tjener ikke dårlig folka bak qxl..

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Fattern er en stor selger/kjøper der... Over 2000 + karakterer... Siste gjenstand han solgte var istad en beach buggy til ca 30000.. Det er flest seriøse folk på qxl.. men pass deg og les kommentarer til de du kjøper ting av før du byr på noe.. Vær alltid på vakt=)

 

Edit: QXL er litt sleipe.. det koster og legge inn gjenstander der, og hvis du for solgt det, skal dem ha en viss prosent sum av kjøpesummen.. Så de tjener ikke dårlig folka bak qxl..

6676093[/snapback]

Stemmer, du kjøper ikke ting av folk som har registrert seg samme dagen =)

Lenke til kommentar

Har brukt ebay i en årekke uten problemer.. så tenkte jeg og benytte meg av qxl.. siden dem er mer lokale.. men neida.. dem sender meg regninger i hytt og pine over tjenester jeg aldri har bestilt eller ønsket... og useriøse folk florerer det av.. da qxl er mer opptatt av penger eller rykte... imotsetning til ebay som slår hardt ned på svindlere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Eternal" har etter min mening veldig godt beskrevet QXL.. :)

 

Det er likevel nok av hederlige/hyggelige selgere som bruker tjenesten vil jeg si. Synd at disse må gi fra seg såpass mye av salgssummen til QXL. :(

Lenke til kommentar

Jeg har sett eksempler på at selgere på qxl selger datakomponenter til betydelig høyere pris enn hva man kan kjøpe varen til på andre nettbutikker. Selger spekulerer rett og slett i at kjøper skal tro det er billig siden det er qxl. Når varen er solgt kan selger kjøpe den fra f.eks. Komplett, og ta differansen mellom kjøp- og salgspris selv.

 

Virker som qxl støtter opp om slik oppførsel. Fra reglene til qxl:

"NB! Vi gjør oppmerksom på at det IKKE er tillatt å markedsføre andre nettsteder/firmaer eller andre selgeres auksjoner, oppfordre til bytting eller gjøre opp handelen utenom auksjonen, legge igjen e-postadresse (unntak: auksjoner i "Biler,MC & Båter"), komme med usaklige kommentarer for å stille selger i dårlig lys, eller opplyse om produktpriser fra andre handelssteder. Brudd på dette vil føre til umiddelbar utestengelse uten varsel fra QXL. "

Lenke til kommentar
Jeg har sett eksempler på at selgere på qxl selger datakomponenter til betydelig høyere pris enn hva man kan kjøpe varen til på andre nettbutikker. Selger spekulerer rett og slett i at kjøper skal tro det er billig siden det er qxl. Når varen er solgt kan selger kjøpe den fra f.eks. Komplett, og ta differansen mellom kjøp- og salgspris selv.

 

Virker som qxl støtter opp om slik oppførsel. Fra reglene til qxl:

"NB! Vi gjør oppmerksom på at det IKKE er tillatt å markedsføre andre nettsteder/firmaer eller andre selgeres auksjoner, oppfordre til bytting eller gjøre opp handelen utenom auksjonen, legge igjen e-postadresse (unntak: auksjoner i "Biler,MC & Båter"), komme med usaklige kommentarer for å stille selger i dårlig lys, eller opplyse om produktpriser fra andre handelssteder. Brudd på dette vil føre til umiddelbar utestengelse uten varsel fra QXL. "

6692781[/snapback]

 

Den var faktisk ganske drøy.Hvem eier qxl forresten?Er det en mann bak det hele?

Lenke til kommentar

Qxl Norge er eid av et stort europeisk auksjonsselskap; QXL RICARDO PLC.

 

Qxl Norge hadde i 2005 en omsetning på 18,7 MNOK og et driftsresultat på 7,6 MNOK, altså en driftsmargin på over 40%. Dette er en helt ekstrem driftsmargin og det er ikke mange (lovlige) bransjer som har slike marginer.

Lenke til kommentar
Jeg har sett eksempler på at selgere på qxl selger datakomponenter til betydelig høyere pris enn hva man kan kjøpe varen til på andre nettbutikker. Selger spekulerer rett og slett i at kjøper skal tro det er billig siden det er qxl. Når varen er solgt kan selger kjøpe den fra f.eks. Komplett, og ta differansen mellom kjøp- og salgspris selv.

6692781[/snapback]

 

Og når ble det forbudt og selge overprisede varer?

Så lenge selger ikke direkte lyver eller på annet vis gir feil opplysninger kan da ingen hindre f.eks meg og selge en P233-PC for 5000,-

Lenke til kommentar
Jeg har sett eksempler på at selgere på qxl selger datakomponenter til betydelig høyere pris enn hva man kan kjøpe varen til på andre nettbutikker. Selger spekulerer rett og slett i at kjøper skal tro det er billig siden det er qxl. Når varen er solgt kan selger kjøpe den fra f.eks. Komplett, og ta differansen mellom kjøp- og salgspris selv.

6692781[/snapback]

 

Og når ble det forbudt og selge overprisede varer?

Så lenge selger ikke direkte lyver eller på annet vis gir feil opplysninger kan da ingen hindre f.eks meg og selge en P233-PC for 5000,-

6704741[/snapback]

 

Ingen har sagt det er forbudt eller at de som selger skal hindres. ( i denne tråden ) Alt vi sier er at de folka som gjør det er drittsekker, og de som kjøper til de prisene, idioter.

Lenke til kommentar

Ja er på utkikk etter ny skjerm jeg, og bruker egentlig qxl.no ganske flittig.

 

Men nå når jeg kikket innom på lcd skjermer til pc så er det en kar som prøver og selge skjermen som var på ukens tilbud på komplett til 1700kr til 2200kr på qxl.no denne uken, så aner jeg en viss samenheng om at noen har tenkt og utnytte andres uvitenhet.

 

Men jeg syns heller alle sammen kan la det gå hobby i og komentere de usansynelig høye prisene enkelte prøver og få, i anonsen demmes:)

 

Men sier som lengere opp, sjekk alltid karakterene til selgerne.

 

Og btw må bare få det ut, hvorfor må alltid kjøper gi karakter først?

Kjøper sin del av handelen er jo avsluttet når han har betalt, dette syntes jeg er uretferdig.

Ikke at det er en regel men det er sånn de fåregår..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...