Gå til innhold

5.1 lyd på music player x360


nilva

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har koblet et logitech Z-5500 anlegg til x360 (optisk), når eg spiller får eg 5.1 lyd, men når eg spiller musikk får eg bare lyd i fronthøytalerne og sub, center og kanskje, ikkje helt sikker, men ikkje bakhøytalerne, har skiftet på innstillingene uten noe forskjell, noen som vet om det ikkje går med 5.1 lyd eller vet kossen eg skal gjer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har koblet et logitech Z-5500 anlegg til x360 (optisk), når eg spiller får eg 5.1 lyd, men når eg spiller musikk  får eg bare lyd i fronthøytalerne og sub, center og kanskje, ikkje helt sikker, men ikkje bakhøytalerne, har skiftet på innstillingene uten noe forskjell, noen som vet om det ikkje går med 5.1 lyd eller vet kossen eg skal gjer??

6675301[/snapback]

 

Med Dolby Digital 5.1 støtter ikke 360 musikken i 5.1 tror jeg... eneste måten å gjøre det på er vel å få bakhøytalerne til å spille det samme som fronthøytalerne, noe jeg selv pleier å gjøre... Kan hende jeg tar feil nå, men jeg får heller ikke musikk fra bakhøytalerne, så regner med at det ikke går :dontgetit:

Lenke til kommentar

Med dolby digital så skal du bare få lyd fra de kildene det er ment for og evt. sub.

 

Altså de fleste cdr og mp3 er i stereo og da vil DD gjøre at de spilles av bare på frontene og sub. At center spiller er vel heller litt uvanlig da.

 

Hvis du ser på en musikk DVD med DD 5.1 lyd, så vil du merke at nå kommer lyden fra alle høyttalerene.

 

Håper du ble litt klokere av dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...