Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utstyr til tråløst netverk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal sette opp tråløst netverk. Har en stasjonær pc & laptop med tråløst netverk. Som skal kobles opp i samme netverk. Har lest guiden her på forumet... men har fortsatt noen spørsmål :hmm:

 

1. Jeg har pr idag adsl fra Bluecom med modem fra de. har nå annskaffet "DLink Airplus Xtreme 6 Wireless DI 624" til netverket mitt.

 

2. Jeg har et "vanlig" netverks kort i den stasjonære pcen, må dette også være et tråløst netverkskort? Evt må det være et D-Link kort?

 

3. Skal nettet kobles fra PC -> modem -> router?

 

Håper på noen gode svar! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Jeg har et "vanlig" netverks kort i den stasjonære pcen, må dette også være et tråløst netverkskort? Evt må det være et D-Link kort?

 

Hvis du bruker ledning fra Ruteren til din stasjonære pc trenger du ikke et trådløst kort, men hvis din stasjonære også skal tilkobles trådløst må du ha det.

Merket på kortet spiller ingen rolle tror jeg, men det er mulig hardware fra samme produsent jobber bedre sammen..

 

3. Skal nettet kobles fra PC -> modem -> router?

 

Modemet kobles til ruteren i en egen port, også kobles eventuelt den stasjonære på ruteren igjen på en annen port hvis den skal bruke kabel.

 

Trådløse enheter trenger åpenbart ikke ledning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...