Gå til innhold

Reggae-tråden, for oss som elsker reggae


Fisker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spurte pent tidligere om det var greit, ingen som sa noe da..beklager virkelig at jeg gjorde dette. Skal gå igjennom å slette.

 

En ting jeg stusser over er at du reagerer på at de ble postet i reggae tråden der du mener de ikke hører hjemme, men det er greit å legge dem i hip-hop tråden?

 

Igjen, legger meg helt flat :)

Lenke til kommentar

Jeg spurte pent tidligere om det var greit, ingen som sa noe da..beklager virkelig at jeg gjorde dette. Skal gå igjennom å slette.

 

En ting jeg stusser over er at du reagerer på at de ble postet i reggae tråden der du mener de ikke hører hjemme, men det er greit å legge dem i hip-hop tråden?

 

Igjen, legger meg helt flat :)

Slapp av. Jeg bare ytret min mening, det er ikke jeg som bestemmer hva som hører hjemme i en tråd eller ikke.

 

Det er også min mening at nyere dancehall har mer til felles med hip hop enn reggae. Det eneste fellestrekket dancehall har med reggae er at musikken kommer fra Jamaica.

 

Men mange er nok uenig med meg i dette. Hvis du er interessert i å diskutere med likesinnede finnes det et norsk dancehallforum, som ironisk nok heter reggaemusic.no, men det kjenner du kanskje til?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Mye bra i denne tråden! Synd det er lite aktivitet.

 

Jeg har vel anbefalt dem i musikkkafèen, men prøver her også. Verdens beste reggaeband (punktum) består av en gjeng rastamannja (som de kaller det) fra Bodø.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KZdfZ_yx1UU

 

Ellers vil jeg anbefale Svenska Akademien fra Sverige, som blander hip-hop med reggae, og det er en perfekt blanding. Albumet Gör det ändå er virkelig herlig.

Ser mange har nevnt Eek-a-mouse. Herlig! En av de mest spessielle stemmene jeg har hørt.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...