Gå til innhold

Ground Control 2 - det blir jo umulig fra starten!


Anbefalte innlegg

Jeg fant Ground Control 2 (Operation Exodus) i ei billighylle på Lefdal for noen dager siden. Siden det enda er en stund igjen til det kommer noen nye storspill, og siden jeg husker at demoen var ganske tøff, så skaffet jeg meg likesågodt spillet nå når det var så billig.

 

Treningsoppdragene, samt det første oppdraget i NSA-kampanjen går helt fint. Så starter jeg det andre oppdraget, hvor folkene mine lander på ei strand, og skal ta over en haug med baser. Problemet er at soldatene etter hvert dør, uten at jeg har noen mulighet for å få inn forsterkninger eller slå ut fiendens uendelige hærer av soldater, stasjonære kanoner og kjøretøy!

 

Jeg spilte på den midterste vanskelighetsgraden, og tenkte at det sikkert bare var fordi jeg er så dårlig i strategispill. Så jeg prøvde på nytt igjen med den letteste vanskelighetsgraden. Det samme skjedde igjen, og soldatene mine levde ikke mye lengre.

 

Hvordan skal jeg egentlig klare dette oppdraget? Det føles jo klin umulig ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å ta over en drop-zone, men så snart jeg var på den, hamret det på med forsterkningsskip, så jeg fikk aldri tatt den. Jeg ble bare knust. Jeg prøvde å komme mine allierte til unnsetning fra starten av, noe som fungerte i omtrent 30 sekunder. Selv da ble vi knust. Jeg fikk tatt to victory-points eller hva de nå heter, men lengre kom jeg ikke. Fienden stormet fra alle kanter, så forsvaring av sonene var umulig. En kompis skal skaffe seg spillet nå, så vi skal spille det i COOP sammen, får håpe vi klarer det da. Jeg kan jo alltids se på den walthrough'en også, men det anser jeg bittelitt som "juks", og det må i allefall da fungere som "last resort". Hvordan fungerer det i COOP med vanskelighetsgradene? Blir spillet vanskeligere for å veie opp for at man har flere på laget, eller endres ingen ting?

Lenke til kommentar

Jeg spilte GC2 en del i coop-mode. Gjerne jeg og en annen mot 2-3 maskiner på enten medium eller høyere vanskelighetsgrad.

 

Helt klart må du være kjapp med fingra på å få inn styrker raskt nok. Taktikker var det nok å velge i. Det var aldri særlig lurt å bare hente inn "den beste enhenten". Men en taktikk vi brukte ofte var at en av oss gikk for defensive styrker mens en for offensive. Det fungerte bra på de fleste kartene.

 

 

Når det gjelder singelplayer delen hvor du sliter, husker (tror) jeg at den var litt vanskelig. Du må bruke APC'ene til å legge ut røykskyer og samle alle troppene dine til å angripe samme fiende slik at de går ned raskere. Husk også at fotsoldater får bonuser av å være i bunkere og i skog. Og at kjøretøy ikke kan dra inn i skoger. Stor fordel ved geriljakrigføring. :innocent:

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Vi har nå spilt litt i COOP, men vi klarte fanken ikke andre brett. Vi fikk tatt en LZ, men jeg ser ikke hva det hjelper med, når fienden stormer til enhver tid på med alt han har og enda noen tusen til, fra nord, sør, øst, vest, og noen hittil ukjente retninger. Vi dreit rett og slett i andre oppdrag, og gikk bare videre. Tredje oppdrag var beinhardt i begynnelsen, men så fikk vi litt overtaket etteå så vidt ha overlevet bølge etter bølge med fiender. Etter disse bølgene ble det plutselig pissenkelt. Vi produserte en liten hær av tanks, og knuste dem sønder og sammen uten spesielt store tap (vi mistet vel to-tre tanks av de omtrent 20 totale).

 

Noe jeg synes er VELDIG snålt med spillet, er at man faktisk ofte må gi soldater til kompisen i starten for at han skal få spille. Det er i det minste bra at alle kan bruke LZ-punkter.

Lenke til kommentar

Jeg spiller over nett med kompisen min. LAN fungerer selvsagt også helt greit. :)

 

EDIT: Det er ingen lagring. Man spiller ikke gjennom kampanjen sammenhengende. Man velger bare ganske enkelt et hvilket som helst brett fra ei liste (akkurat som når man spiller skirmish - bortsett fra at brettene i lista selvsagt er de i kampanjen). Videoene som man ser i SP-kampanjen, ser man også når man spiller i COOP, så det er identisk med SP-kampanjen på alt bortsett fra det at man selv kan velge et brett, og om man ikke klarer det, kan man bare hoppe over det om man vil - og selvsagt det at man faktisk spiller med kompiser da. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Åkei. Da forstår jeg. Enkelte av brettene i coop-mode kan være litt spesielle.

 

Skirmish mode er mer gøyt.

Funksjonen av LZ og kontroll-punktene er enkelt.

Landing Zones (LZ) lar deg fly inn enheter til valgte LZ.

Kontroll-punkter gir deg raskere poeng (AP?) som du bruker ved kjøp av enheter og oppgraderinger. Dess flere enheter du har, dess mindre poeng får du, så det er viktig å holde kontrollpunkter.

 

 

Husk at enkelte enheter er knaillbra til enkelte ting. De rakett-skytende bilene kan settes i secondary mode for å gi et energiskjold i et lite radius (perfekt å ha noen slike nær artilleri-kanonene). Snikskyttere på kanten av skogen (eller i høye bygninger) tar livet av ganske mye.

 

Tror det lønner seg å eksperimentere litt med enhetene. Og husk at tanks burde ha et par reparasjons-kjøretøy, da varer de mye lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...