Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSUen min smalt


Anbefalte innlegg

Sadd og spelte WOW da PCen plutseligt hang seg, jeg trykket restart og da smalt det, fant ud det var PSUen og skiftet den ut med ein ny (hadde 300w før den nye er 400w) Når jeg nå trykker på start knappen skjer det ingenting, men LEDen på hovedkorte lyser...

 

 

Noen som hvet hva som kan være feil? Kan hovedkorte vere skadd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er redd for at dette skal skje med meg.

Jeg fjernet nemmelig den 80MM viften som stod i PSU, satt inn en 80 foran og bak.

De er stille og bråker veldig lite, nesten ikke.

Har direkte luft ut bak på dataen fra grafikkorte.

 

Alle spenningene ligger innen for normal verdiene.

Er en 650w silverstone?

Kan den sprenge?

Lenke til kommentar
Gir hovedkortet fra seg ein lyd ?

Vist hovedkortet ikkje gir frå seg feilsøkings biip er det som oftest hovedkortet som er gått eller ikkje fungerer slik det skal...

6675851[/snapback]

 

Når du never det kommer det et svakt pip når eg setter strømkabelen inn i PSUen, lurte litt på hva det konne vere men valgte og ikke bry meg så mye siden det var så svakt :hmm:

Lenke til kommentar
Fikk nå start på Pcen, men når skjermbildet kommer er det ikke som det skal, det er mange firkanter i forskellige farger rundt om på skjermen  :cry: og jeg kommer ikke inn i windowsen men kommer inn i biosen.

Hva kan dette vere?

6682099[/snapback]

Kaputt Harddisk eller diskkontroller?

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Interessant diskusjon. Jeg har samme sympton på min. Tok ned PC'en ved å holde Power-On inne i ca 10 sekunder - siden har den ikke villet starte igjen.

 

Det kommer lys på hovedkortet (Abit - ATX), men det er ingen spenning på f.eks. EIDE power ...

 

Hvordan kan man teste om det er PSU'en (Aopen - 350W/ATX 2.03) eller hovedkortet som har tatt kvelden ?

Lenke til kommentar
Interessant diskusjon. Jeg har samme sympton på min. Tok ned PC'en ved å holde Power-On inne i ca 10 sekunder - siden har den ikke villet starte igjen.

 

Det kommer lys på hovedkortet (Abit - ATX), men det er ingen spenning på f.eks. EIDE power ...

 

Hvordan kan man teste om det er PSU'en (Aopen - 350W/ATX 2.03) eller hovedkortet som har tatt kvelden ?

6683927[/snapback]

 

Jeg benyttet "Sticky" om jumpstart av PSU - det funket. PSU feiler ikke noe :)

 

Måtte til slutt cleare CMOS helt og da kom vi på luften igjen - puhh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...