Gå til innhold

for få strøm kabler til to hardisker


Anbefalte innlegg

skal kjøpe en harddisk til, sånn at jeg får 550gb (250 + 300) men så oppdaget jeg at det ikke er nok strøm kabler(de som kommer ut av strømforsyningen).

 

 

de pluggene som hardisken trenger er det bare to av kablene som har, og de har begge en plugg på midten og en på tupppen.

 

men to av de går til grafikkortet, en til dvd spill'rn og den siste går til den ene hardisken.

 

 

så jeg har ikke flere kabler som passer til den andre hardisken.

 

er jeg doomed til å bare kjøre en harddisk, eller er det en måte å gjøre om på ?

 

hardiskene er SATA

 

 

mvh disco808

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har vel sata-strøm også kanskje?

 

det høres ut som om disken din både har sata og molex strøm? sata er en flat kontakt, molex har fire plugger/hull.

 

har du ikke flere molex må du nok vurdere ny psu, forgreining eller se etter sata strøm på psu'en din :)

6673150[/snapback]

 

 

ehh, er ikke så god på hardware navn:P

 

ut fra hardisken går det to plugger, begge er flate, men den ene (strømmen) er lengere en den andre (som går inn i hovedkortet). strøm ledningen går over fra en lang flat SATA lingdene plugg, til en sånn fire plugger.

 

det er også to ubrukte ledninger fra strøm forsyningen som er mindre og har 5 plugger, som jeg ikke aner navet eller bruks område til

 

 

mvh disco808

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...