Gå til innhold

Guide: Windows-registeret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er min mening at regedit ikke bør lages mer brukervennlig. Mer brukervennlig = flere som prøver seg fram = flere som messer ting opp.

 

Den vanlige windows bruker har ingenting å gjøre i regedit. Så hva skal man da med en fancy GUI. Er da mye bedre å ha et lite lett system der alt kan endres enkelt. Alternativet ville jo vært å hatt et tungt system der ting var nærmest umulig å endre uten x antall forvarsler og endringer som bare ble gjennomført hallveis.

 

Får vel bare svare med: Og når skal maccerne slutte å prøve å dra alle windows, linux og andre os brukere over til mac.

Lenke til kommentar

Lasta ned og testa Registry Patrol, den fant 213 feil. Men jeg fikk bare fjernet 57 feil på grunn av at man må registrere seg for at den skal fjerne alle feila.

 

Så bør kanskje oppdatere artikkelen at den ikke er helt gratis.

 

fra nettsiden dems: "In order to repair those problems, you will need to purchase a unlock code for $27.95"

Lenke til kommentar
Lasta ned og testa Registry Patrol, den fant 213 feil. Men jeg fikk bare fjernet 57 feil på grunn av at man må registrere seg for at den skal fjerne alle feila.

 

Så bør kanskje oppdatere artikkelen at den ikke er helt gratis.

 

fra nettsiden dems: "In order to repair those problems, you will need to purchase a unlock code for $27.95"

6673742[/snapback]

 

Spørsmålet er jo bare om de såkalte "problemene" er verdt 27,95 dollar å bli kvitt, da de mest sannsynlig ikke gjør noen skade

Lenke til kommentar

For å slå av Windows XP hurtigere:

 

Start Regedit.

=> HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.

=>"Control" Folder.

Velg "WaitToKillServiceTimeout"

Høgreklikk påden og velg=> Modify.

Set in en verdi lavere enn 2000, la oss si 1000 (eller 300 :D ) som et forsøk.

 

Dette for å vise at bruk av registeret ikke er vanskelig eller brukeruvennlig hvis man kan det.

Det er egentlig mer oppstyr å lære seg allverdens 3.part program som kan innholde spyware og allsens dritt.

Lenke til kommentar
For å slå av Windows XP hurtigere:

 

Start Regedit.

=> HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.

=>"Control" Folder.

Velg "WaitToKillServiceTimeout"

Høgreklikk påden og velg=> Modify.

Set in en verdi lavere enn 2000, la oss si 1000 (eller 300  :D ) som et forsøk.

 

Dette for å vise at bruk av registeret ikke er vanskelig eller brukeruvennlig hvis man kan det.

Det er egentlig mer oppstyr å lære seg allverdens 3.part program som kan innholde spyware og allsens dritt.

6673777[/snapback]

Fornuftig, da får ingen programmer tid til å gjøre korrekte nedstenginger og man risikerer datatap og føkka innstillinger...

Lenke til kommentar
Lasta ned og testa Registry Patrol, den fant 213 feil. Men jeg fikk bare fjernet 57 feil på grunn av at man må registrere seg for at den skal fjerne alle feila.

 

Så bør kanskje oppdatere artikkelen at den ikke er helt gratis.

 

fra nettsiden dems: "In order to repair those problems, you will need to purchase a unlock code for $27.95"

6673742[/snapback]

 

Spørsmålet er jo bare om de såkalte "problemene" er verdt 27,95 dollar å bli kvitt, da de mest sannsynlig ikke gjør noen skade

6673759[/snapback]

 

Jepp jeg er helt enig, det er ikke vært pengene når man har gratis verktøy som gjør samme jobben. Så jeg slettet det programmet ganske fort.

 

Tenkte det var greit å informere slik at andre ikke sløser bort tid med å scanne hele pc'en (scannet faktisk alle diskene også), for å så få en melding at man må betale for å rette opp alle problemene.

Lenke til kommentar
For å slå av Windows XP hurtigere:

 

Start Regedit.

=> HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.

=>"Control" Folder.

Velg "WaitToKillServiceTimeout"

Høgreklikk påden og velg=> Modify.

Set in en verdi lavere enn 2000, la oss si 1000 (eller 300  :D ) som et forsøk.

 

Dette for å vise at bruk av registeret ikke er vanskelig eller brukeruvennlig hvis man kan det.

Det er egentlig mer oppstyr å lære seg allverdens 3.part program som kan innholde spyware og allsens dritt.

6673777[/snapback]

Fornuftig, da får ingen programmer tid til å gjøre korrekte nedstenginger og man risikerer datatap og føkka innstillinger...

6673819[/snapback]

Hehe, akkurat det samme tenkte jeg: registeret er kraftig dersom man kan det, det er iallefall sikkert, men man bør ikke leke seg for mye der inne, uten å google litt på det først ;)

Lenke til kommentar
Lasta ned og testa Registry Patrol, den fant 213 feil. Men jeg fikk bare fjernet 57 feil på grunn av at man må registrere seg for at den skal fjerne alle feila.

 

Så bør kanskje oppdatere artikkelen at den ikke er helt gratis.

 

fra nettsiden dems: "In order to repair those problems, you will need to purchase a unlock code for $27.95"

6673742[/snapback]

 

Hvordan vet du at det er feil? Programmet oppfatter det kanskje som en feil, men du er nødt til å sjekke loggen for å se om dette er riktig.

Har selv testet Registry Mechanic og fikk melding om en masse feil. Kjører "reparer" og dermed virket bl.a. ikke ftp-programmer lenger.

 

Nei, 3.part programmvare for registeroptimering er etter min oppfatning raskeste vei til en ustabil PC. Hvis man ikke er i stand til å fikse opp i registeret på egenhånd, er det best å la det være.

Lenke til kommentar
Lasta ned og testa Registry Patrol, den fant 213 feil. Men jeg fikk bare fjernet 57 feil på grunn av at man må registrere seg for at den skal fjerne alle feila.

 

Så bør kanskje oppdatere artikkelen at den ikke er helt gratis.

 

fra nettsiden dems: "In order to repair those problems, you will need to purchase a unlock code for $27.95"

6673742[/snapback]

 

Hvordan vet du at det er feil? Programmet oppfatter det kanskje som en feil, men du er nødt til å sjekke loggen for å se om dette er riktig.

Har selv testet Registry Mechanic og fikk melding om en masse feil. Kjører "reparer" og dermed virket bl.a. ikke ftp-programmer lenger.

 

Nei, 3.part programmvare for registeroptimering er etter min oppfatning raskeste vei til en ustabil PC. Hvis man ikke er i stand til å fikse opp i registeret på egenhånd, er det best å la det være.

6677318[/snapback]

 

 

Man bør jo selvsagt ha litt kunnskap om registeret selv om man bruker 3.part programmer. Men ting kan jo gå galt, det er vel derfor de fleste programmene anbefaler deg å ta backup av registeret først.

Lenke til kommentar
Grei veiledning egentlig, selv om jeg kan registeret fullt ut fra før.

6683839[/snapback]

 

Bold words Kadmium. Siden du kan det fult ut kan du vel da:

a) forklare hvilke root keys vi har, hvem av de som er ekte og hvilke som er linked

b) forklare hva max registry size (total og per hive (om det er/var noe slikt) er på forskjellige OS releasene og hvorfor det er sånn...

 

-

J, som føler han kan litt om the Registry bare...

Lenke til kommentar
Nei, 3.part programmvare for registeroptimering er etter min oppfatning raskeste vei til en ustabil PC. Hvis man ikke er i stand til å fikse opp i registeret på egenhånd, er det best å la det være.
"Kan du ikke oppbygningen av en Rover v8 utenat kan du bare gi beng i å kjøre den til mekanikeren"

 

Jaggu fantastisk logikk du bruker.

 

RegSupreme holder mitt register i topp-form. Aldri hatt noe problemer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...