Gå til innhold

Hvorfor trener du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Framfor å sitte på hybelen heile dagane tek eg meg heller ein tur på treningssenter (evt. ut i skog og mark når sola stikk innom). Trening er ein hobby for meg. Det at eg alltid kan fortsette å presse meg sjølv vidare, og eg blir aldri ferdig, gjer at eg stadig har noko å sjå fram til. Positiv innverknad på helsa skader heller ikkje.

Lenke til kommentar

-Trener for å se bra ut.

-Trener pga jeg syns føelsen etterpå er så dritdigg.

-Trener fordi jeg vil bli god i kickboxing.

-Trener fordi jeg ikke har noen annen "idret" utenom kickboxing som bare er 2 ganger i uka (gikk på fotball før men er så ZzZzZz)

-Trener fordi det er sunt og godt for kropen og blir sterkere.

Endret av DNA1
Lenke til kommentar

Jeg trener fordi:

 

-Bedre kondisjon

-Forebygge hjerte og kar sykdommer

-Bedre oksygenopptak og mye lavere hjertefrekvens

-Store muskler for å skremme vekk irriterende og oppblåste bodybuildere som tror de er noe

-Vil være sunn, jeg har enorm glede i det, det er rett og slett deilig

-Jeg vil være den som dominerer, fordi jeg misbruker ikke min fysiske makt, derfor passer jeg best med store muskler

-Jeg liker utfordringen, har liksom aldri klart å bli kvitt magen sånn som jeg har klart med treningen hittil, er imponert av meg selv

 

Men så til den store hemmeligheten: Det hele startet (ondskapen startet en plass) med at jeg møtte en ung dame i en spesiell situasjon som gjorde at jeg fikk litt skamfølelse av bilringene, så jeg bestemte meg for å gjøre noe med dette. Så ble det gjort og jeg viderefører det også, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har holdt på noen måneder nå uten å tenke så mye på det, men here goes:

 

- Gå ned i vekt (jeg har vært svært overvektig, er nå 11Kg fra idealvekt)

- Gjenoppbygge slappe muskler (har trent bl.a. vektløfting før)

- Bedre kondisjon for bl.a. raskere hjerne (lærer C++ og annet for tiden)

- Bedre selvfølelse

 

I tillegg til treningen kommer et sunnere kosthold. Vi har kuttet ut sausen i middagen, bruker ikke salt og sukker utover det som er i matvareproduktene, drikker mindre kaffe enn før o.s.v.

 

Jeg er ikke akkurat die-hard treningsentusiast. Går en passen krevende fottur på rundt 1.5t etterfulgt av push-ups, sit-ups, korsrygg (for å kompensere for magemusklene samt styrke ryggen generelt), en annen ryggøvelse og håndmanualer. Det er ikke vanskelig å se på meg at det har en viss virkning så langt, og det føles bra (viktig!).

 

Det skal ikke så mye til før en føler seg bedre når en trener på en eller annen måte. Det viktigste er at en gjør det riktig, kombinerer det med et bra kosthold og ikke gir opp når en møter motbakkene som ALLTID vil være der nå og da :) Det beste er kanskje å få med seg en venn, slik at dere kan pushe hverandre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...