Gå til innhold

Bruksmobil nummer to - alternativ til P990i


Anbefalte innlegg

Anskaffer meg Sony Ericsson P990i innen noen dager nå og vil bruke den til vanlig, men syns det hadde vært kjekt å ha tvilling SIM og en mindre mobiltelefon som alternativ mobiltelefon. Er også kjipt å miste en P990i i vannet på båttur... Bedre å miste noe mindre da...

 

Funksjoner:

-Kalender: Er ikke nødvendig med noe avansert

-GPRS: Absolutt

-EDGE: Gjerne

-Email klient: Ja, helst med støtte for HTML og litt mer avansert enn de fattige e-post klientene mange mobiltelefoner har.

 

 

Form:

-Helst vanlig form.

-Vekt: SKal få plass i lommen og jeg vil ikke ha ryggskader. Ellers er det meste greit.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Selvfølgelig et pluss, men ikke viktig.

 

Skjerm:

Fargeskjerm, skarp og fin

-Størrelse på skjerm: Helst stor, men ikke så stor at tastene må vike for mye.

-Touchscreen: Helst ikke, har P990i til det.

 

Pris:

Jeg har mellom 0 kr og mer enn du aner å bruke på mobiltelefonen :p Helst litt billig, skal som sagt være en mobiltelefon nummer to.

Med abonnementsbinding: Kan være Telenor operatørlåst og (kanskje) bindt til Fri20

Hvis med abbenoment, Fri20 eller Djuice Magnum

 

Diverse:

-Merke: Har siktet meg inn på Nokia, 3230 eller 3250 ser lovende ut. Men jeg er åpen for alt.

-Kamera: Kjekt å ha, ikke et must

-Videokamera: Må ha minst 288 x 352 pikslers oppløsning (helst VGA) ellers kan det like godt droppes

-Symbian: Deffinitivt et must (alt annet suger :p )

-Infrarød port: Gjerne det

-Bluetooth: Vi lever i det 21. århundre, SELVFØLGELIG skal jeg ha BT!

-Internminne: Gjerne litt stort interntminne. Kan ha lite interntminne men hadde satt pris på 50 MB +

-Minnekort?:Ja, et must

-MP3: Ja, gjerne en god en

-Radio:Ikke nødvendig, men selvfølgelig et pluss

-UMTS: Kan bruke P990i til det. Trenger ikke på denne mobilen.

-Triband: Ja

-Wi-Fi: Ja, men kan bruke P990i til det også.

- Mulighet for GPS: Hadde vært kjekt, som sagt, skal være en mobiltelefon som kan bli med på båttur og da er GPS et must. Hadde derfor vært et stort pluss å hatt GPS innebygd. Men jeg overlever uten!

-Batterilevetid: Er vant med Sony Ericsson P900 så for meg er all batterilevetid god batterilevetid, men den skal helst være god.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Skal brukes på tur, hytte/båttur og kan dette ut av lomma. Må derfor ikke være altfor dyr, siden den kan gå i stykker. Greit om den ikke er så stor da heller. Skal brukes til å ringe med, sende meldinger, MP3 spiller, e-post klient, og gjerne litt intenett surfing (der ordner Opera Mini det, så den trenger bare Java for å tilfredstille det kravet).

 

 

Hadde siktet meg inn Nokia 3230 siden den ikke er så dyr lenger, spesielt ikke på bruktmarkedet, og den har det aller meste av funkasjoner. Dårlig interntminne, men hva har vi ikke minnekort for? Den har dessuten spillet Agent V som jeg elsker. Håper derfor at om 3230 ikke er så aktuell så hadde det vært kjempefint om det var en annen mobiltelefon dette spilles kunne fås på.

 

Hadde i grunn tenkt meg en svært enkel mobil som en backup mobil, men oppdaget at jeg er alt for avhengig av dagens teknoligo og må derfor ha noe mer oppdatert. Sammtidig svir lommeboken etter kjøpet av SE P990i og det hadde vært fint om noen visste om en billig modell som kanskje ikke er helt ny på markedet lenger men alikevel en oppdatert modell :)

 

 

Jornan :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pris:

Jeg har mellom 0 kr og mer enn du aner å bruke på mobiltelefonen

Jeg hadde egentlig tenkt å stoppe å lese etter den setningen...

Du får unnskylde meg hvis jeg er litt frekk nå, men hva skal du med en P990 når du har en P910 med dine 14/15 år?

 

Tilbake til topic: Har du tatt en kikk på Nokia 5500 sport? Ikke den peneste telefonen som finnes, men har nok av funksjoner. Eneste minus er den lille skjermen, men til det bruket du beskriver skulle det ha liten betydning.

 

This model is extremely successful and deserves special attention. This is one of the best smartphones in Nokia’s and S60 history.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-5500-en.shtml

Lenke til kommentar

Er det ikke bare billigere og lettere å kjøpe en forsikring til mobilen din. De fleste mobilselskap tilbyr dette. Eller en utvidet reiseforsikring?

Å hvorfor skulle du miste mobilen på sjøen? :p

 

Skaff deg heller en skikkelig forsikring.. Så har du den i tilfelle det skulle hende noe annet også med den.

Lenke til kommentar

Hehe. Var faktisk ikke så dum idé med mobilforsikring.

Har lommer som er store og åpene og mobiltelefonen kan dette lett ut. Den blir derfor liggende på et trygt sted og ikke brukt. Og jeg har absolutt ikke råd til å miste en P990i.

 

Men hva syns dere om Nokia 3230? Fant ingen bruktpriser på Nokia 5500 (brukt er billig!) Vil gjerne ha en mobiltelefon med mange funksjoner, men er ikke avhengig av at alle funksjonene er på topp. Symbian løser mye av det. For eksempel Nokia 6600 kunne fungert, men jeg syns den er litt gammel.

 

 

Jornan :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med bare å bruke den gamle telefonen din som backup? Selv har jeg tvilling-sim fra Ventelo og bruker min gamle Siemens S55 som alternativ når jeg ikke vil ha med 990'n.

 

På joggetur, snowboard eller på sjøen spiller det jo ikke akkurat noen rolle hvilket operativsystem telefonen har så lenge den kan ringe og ta imot SMS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...