Gå til innhold

PC fra Coop - godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne støyer mye og har dårlig luftsirkulasjon, dessuten er CPUen (D820) en utgått modell. Kjøpte den forrige coop-PCen (med 3.4GHz P4), og har byttet CPU-kjøler (til Zalman 7700Cu) og satt inn et par ekstra vifter, dette reduserte både støy og temperatur. Ikke kjøp denne PCen hvis du ikke vil/kan modde kjølingen.

 

Skjermkortet er også for svakt til 3D-spilling (under 1000 i 3DMark05), det som satt i den forrige utgaven (GeForce 6610XL) var langt bedre og holder fortsatt koken ved spilling med HDTV-oppløsning (1280x720) .

Lenke til kommentar

Er det noen som har mer detaljert informasjon om innmaten i denne maskinen?

 

Lyden er integrert i hovedkortet, ikke sant? Hva med skjermkortet? Er det et originalt ATi? Hva mener pr-folka egentlig med tv-titting og videoredigering? Hva slags maskinvare er brukt til dette?

Endret av Mr. Floppy
Lenke til kommentar
Er det noen som har mer detaljert informasjon om innmaten i denne maskinen?

 

Lyden er integrert i hovedkortet, ikke sant? Hva med skjermkortet? Er det et originalt ATi? Hva mener pr-folka egentlig med tv-titting og videoredigering? Hva slags maskinvare er brukt til dette?

6681258[/snapback]

 

På den forrige coop-maskinen (som jeg har) satt det et Creatix tv-kort med philips-tuner som ga elendige bilder. Prøvde med bedre tv-kort, men kvaliteten blir uansett så mye dårligere enn fra dekoder at jeg ikke gidder å bruke det.

 

Videoredigering... på den forrige var det FireWire-inngang både foran og bak, vet ikke om det er det på den nye... ser ingen FireWire på foran på denne. Ellers så ble PCen min levert med Cyberlink PowerDirector 3, som kanskje er det dårligste videoredigeringsprogrammet i verden. Kan f.eks. ikke spille inn rådata fra DV på harddisk.

Lenke til kommentar
Coop'en er testet av dinside.no, les her.

Annonsen til Coop er direkte villedende, spesielt det som står om skjermkortet: "Denne maskinen har et av de krafigste skjermkortene...". Faktum er at den har et av de svakeste skjermkortene av siste generasjon.

6673352[/snapback]

 

Det er faktisk mulig å anmelde COOP for villedende markedsføring, hvis det er mulig å argumentere for at det blir direkte feil å si "et av de kraftigste" skjermkortene om dette. Hadde vært interessant om noen gjorde det!

Lenke til kommentar

Det står forklart på coops hjemmesider at skjerkortet støtter "opptil 512 MB ytelse". Det står ikke forklart om det er x1300 256MB eller x1300 512MB som er i maskinen.

 

Samme som hvis jeg hadde et Go7900 256 MB, så kunne jeg sagt at skjermkortet støttet 512MB?

 

At Go7900 støtter det, men ikke maskinen, og det aktuelle skjermkortet.

 

Hvordan er det med PCI Express? Er dette noe tess? (hoho, det rimte ;) )

 

Har en kompis som har kjøpt maskinen, og jeg ble litt skeptisk da det stod Pentium D på pakken :no:

 

Skjermkortet skulle jo ifølge Coop være "et av de beste" skjermkortene som fantes, men bare å høre x1300 skjærer jo i hjertet.

 

Kan han dra tilbake til butikken og klage? De lover jo ikke langt nær det de sier.

 

Dvd-brenneren kaller de bare Sony DVD-Brenner, og skal også være blandt "de raskeste på markedet i dag".

 

Høres litt rart ut, at en maskin til 5490, kan ha en av de beste DVD-brennerne og et av de beste skjermkortene på markedet.

 

Alle klarer jo å "pelme" dette i et kabinett og selge den for 5490, og reklamere med at "Denne maskinen har det beste skjermkortet og den beste DVD-brenneren som noen gang er produsert", men om maskinen starter uten de andre komponentene, er en annen sak.

 

(Selvfølgelig er det ikke sånn, min "historie" er kun laget for å fremheve poenget.

 

Så, hva kan han gjøre? Kan han få pengene igjen?

 

EDIT: Leif var her.

 

EDIT: All Leifes is fixed and deleted. ;)

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
Det står forklart på coops hjemmesider at skjerkortet støtter "opptil 512 MB ytelse". Det står ikke forklart om det er x1300 256MB eller x1300 512MB som er i maskinen.

 

Det er et x1300 64MB kort i den maskinen men det kan "låne" av system minnet opptil 512MB totalt.

Lenke til kommentar
Det står forklart på coops hjemmesider at skjerkortet støtter "opptil 512 MB ytelse". Det står ikke forklart om det er x1300 256MB eller x1300 512MB som er i maskinen.

 

Det er et x1300 64MB kort i den maskinen men det kan "låne" av system minnet opptil 512MB totalt.

6704256[/snapback]

Ja, det var det jeg mente også. Coop lyger på seg allverdens spesifikasjoner, som overhodet ikke tilfredstiller maskinen.

 

Hva gjør man med sånne som Coop?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...