Gå til innhold

Forskjell på 2MX, 3MX og 2FY?


Gissan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Vanskelig matte : MX

Lett matte: MZ

 

Fysikk. FY

 

Hvis du er noenlunde strukturert og jobber hardt, vil ikke gode karakterer i fagene være noe problem.

 

Har hatt 5 i Nami og matte gjennom hele ungdomskolen, og jeg har fortsatt med det på videregående.

6707911[/snapback]

Da vet jeg det!

 

Takk for hjelpen! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Siden trådstarter er født i 1991 kan han bare drite i å tenke på fagvalg i det hele tatt. Det eneste han skal velge er Teoretisk eller Praktisk matte i 1. klasse, og deretter forskjellige linjer (deriblant realfaglinjen) i 2. klasse.

 

I Kunnskapsløftet velger man ikke fag lenger. Man velger linjer.

6965432[/snapback]

Så 2MX og 3MX og slikt finnes ikke nå lenger?

Lenke til kommentar
Ja vi som er født i 90 kom akkurat til 97 reformen, og nå til kunnskapsløftet. Og jaggu meg får vi gratis skolebøker neste år også, det gjør ingen andre! Kan det bli bedre? Neppe.. :D

6967913[/snapback]

Jasså får vi gratis bøker ? Jeg vil ha bevis.

7018048[/snapback]

http://forbruker.no/jobbogstudier/studier/article1476089.ece

 

Nå har ikke jeg fulgt så veldig mye med på statsbudsjettet som kom i dag, men regner med at de ikke har gått bort fra dette..?

Lenke til kommentar
Regjeringen foreslår å bevilge 373 millioner kroner i 2007 til gratis læremidler. Ordningen innføres gradvis over tre år. Høstens annenklassinger er de første som slipper å betale for lærebøkene. I tillegg får de et stipend til andre utgifter, alt fra kalkulator til ski.

 

Her står det at vi som er høstens andreklassinger, altså -89, vil få gratis skolebøker? Det har ikke jeg hørt om før.

Lenke til kommentar
Regjeringen foreslår å bevilge 373 millioner kroner i 2007 til gratis læremidler. Ordningen innføres gradvis over tre år. Høstens annenklassinger er de første som slipper å betale for lærebøkene. I tillegg får de et stipend til andre utgifter, alt fra kalkulator til ski.

 

Her står det at vi som er høstens andreklassinger, altså -89, vil få gratis skolebøker? Det har ikke jeg hørt om før.

7018799[/snapback]

 

Nei, jeg tror ikke det.

Tror bare det var -90 kullet som får det, de som er berørt av kunskapsløftet. Siden vi må ha laptop osv.

 

Dere får ikke solgt bøkene engang :ermm:

Lenke til kommentar
Regjeringen foreslår å bevilge 373 millioner kroner i 2007 til gratis læremidler. Ordningen innføres gradvis over tre år. Høstens annenklassinger er de første som slipper å betale for lærebøkene. I tillegg får de et stipend til andre utgifter, alt fra kalkulator til ski.

 

Her står det at vi som er høstens andreklassinger, altså -89, vil få gratis skolebøker? Det har ikke jeg hørt om før.

7018799[/snapback]

Neste års høstens andreklassinger, altså oss som går VG1 nå.. Det er 89erne dette går mest utover da de ikke får solgt en eneste bok, og må kjøpe bøker ut vgs også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...