Gå til innhold

Utrolig mye rot hos Pixmania!


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte 4 produkter fra Pixmania.com. Først klarte de å dele ordren opp i 3 pakkker! Fikk 2 pakker med 3 av produktene etter en tid. Det ene produktet skulle være et USB2/FireWire-kort. Men pakken til det kortet var åpnet før sending og det var et rent USB2 kort i pakken,. Det har jeg fra før! Så ventet jeg i det vide og det brede på den siste pakken, et lydkort. Ringte dem hver dag og fikk til slutt greie på at DHL ikke hadde mine personalia, derfor hadde denne pakket blitt liggende i flere dager til fortolling. Men de 2 andre pakkene kom rett på døra uten at de hadde noe personalia på meg... Men jeg fikk i alle fall beskjed at jeg måtte sende personalia til DHL. Neste dag, uten at jeg hadde sendt dem noe personalia, kom pakken på døra. Det var kr. 235 å betale. Jeg gav 300 kr til sjåføren, men hun kunne ikke gi igjen! Jeg hadde heller ikke småpenger, og derfor sa hun at hun fikk komme tilbake med pakken dagen etter.... Da hadde jeg allerede ventet i 12 dager, og sa i fra at da nektet jeg å motta pakken. Så ringte jeg Pixmania nå, og lurte på når jeg fikk tilbake pengene på for kortet. Men det hadde ikke skjedd noe med den pakken... Den lå hos DHL enda og de hadde ikke kontaktet Pixmania... Maken til rot for så lite har jeg aldri opplevd!

Først og fremst må jeg da betale frakt og moms på et produkt jeg ikke har bestilt, men pengene for kortet uten moms og frakt har jeg fått tilbake. Kortet kostet ikke så mye, men det er prinsippet jeg reagerer mest på i denne sammenheng.

Jeg leste ikke godt nok når jeg bestilte, for det stod prisene var med moms når jeg fikk ordrebekreftelsen. (Jeg brukte en bærbar PC og der var skjermen så lav at jeg ikke så det stod mere under).

Siden pakken ble delt i 3 blir det også ett tillegg på 150 kr siden det er kr 50 per tollbehandling...

 

Jeg sitter her så irritert nå at jeg holder på og sprekke og vet ikke om jeg har fått meg meg alt, men jeg vil i alle fall ikke anbefale folk å handle fra Pixmania!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde akkurat det samme som deg, ringte inn og klagde, fikk tilbake 200,- som kompensasjon for at de delte opp pakken i 3 deler slik at de lagde unødvendige kostnader for meg. Og jeg syntes at det var ganske bra siden jeg tjente 50 kr hehe. Har kjøpt par ganger fra dem, og ut fra det har jeg lært at man bør ha god tid når skal skal bestille derfra. Om man vil ha varen par dager etter, så holder meg seg ganske enkelt unna dem.

Lenke til kommentar

Tiltredes. Jeg har flere ganger vurdert å handle hos Pixmania, men pga uoversiktelig bestillingssystem har jeg latt det være. Det er bedre å betale noen kroner ekstra for å få tryggheten og servicen hos norske netbuttikker. Har meget god erfaring med Netshop og PS data, og også PC utstyr har vært veldig villige til å rette opp feil.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at Pixmania er i prisguiden i det hele tatt. De burde aldri vært listet der.

 

Men hvis jeg husker riktig så kom det frem i en tråd for ca 1 år siden at noen webshopper betalte for å få stå i prisguiden? Husker ikke om det var forhåndsbetaling eller etterbetaling... men mener bestemt å huske at det var et tema i en lang og omstridt tråd som ble stengt.

 

Korriger meg gjerne om jeg husker feil eller om noen klarer å finne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...