Gå til innhold

Norsk analyst utregner pris på 360's HD-DVD-rom


KongRudi

Anbefalte innlegg

OK, siden jeg er analysten, så må det taes med en klype salt.

 

Hvis vi sammenligner launch-priser på billig-PS3, med launch-prisen på 360 (Dyreste versjon), så har dem stort sett samme hardware-specs, med noen små unntak i fordel av billig PS3.

 

(Hovedforskjellene ligger vel i SACD, bluetooth, på PS3 billig, og wifi på 360 premium)

Vi sier det går opp i opp.

 

PS3billig har jo det forhatte Bluray i tillegg så da blir forskjellen prisen på bluray.

Launch-prisen på 360 i europa var bare 99.01 Euro billigere enn low-end PS3 sin launch-pris i europa.

Koster altså bluray 791 kroner og 81 øre, for Bluray på PS3.

 

Siden Microsoft har sagt at deres løsning skal være billigere for kunden, kommer den eksterne driven til å koste 791 kroner og 50 øre. ;)

 

PS! Ja, jeg kjeder meg litt. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det blir helt riktig å sammenlikne launch-prisene. Hvis MS vil at en x360 core med hd-dvd add-on skal koste det samme som en ps3billig, så er det nå-prisene som gjelder (er jo forskjellen kundene ser i butikken som er interessant).

 

Så da blir det vel:

 

ps3billig = 5000,- (ca)

x360 core = 2000,- (ca)

HD-DVD = 5000-2000 = 3000,- (ca)

 

Tror personlig den havner på ca 2000,-

Lenke til kommentar

En dårlig, om ikke små-idiotisk 'analyse'.

Men kjeder man seg, så kjeder man seg.

 

Uansett, litt mer seriøse analyser fra selskap som driver med slikt, har hevdet at den vil ligge på rundt 100-150 USD.

Med dagens satser vil det være fra 643 til 965 kroner.

 

Så rundt en tusing kan jeg tenke meg den legger seg på. Å gange amerikanske priser på med 10 er en god regel.

Lenke til kommentar
En dårlig, om ikke små-idiotisk 'analyse'.

Men kjeder man seg, så kjeder man seg.

 

Uansett, litt mer seriøse analyser fra selskap som driver med slikt, har hevdet at den vil ligge på rundt 100-150 USD.

Med dagens satser vil det være fra 643 til 965 kroner.

 

Så rundt en tusing kan jeg tenke meg den legger seg på. Å gange amerikanske priser på med 10 er en god regel.

6671169[/snapback]

 

Tja, jeg vet jo at utlendinger har også tippet litt...

Men Microsoft Norge bør jo høre på de NORSKE analystene hva som er akseptabelt på markedet i Norge.

Dessuten bør de slå av tohundre kroner, fordi den bare kan brukes til film, konkurenten har jo tross alt flere bruksområder. :)

Lenke til kommentar

HVIS jeg hadde vært interessert i å gå over til et next-gen filmformat hadde jeg slått til på 1000kr for en HD-DVD spiller. Foretrekker egentlig en enkeltstående spiller, men det er en grei mellomløsning til vanlige spillere blir billigere kanskje. Synes det er greit med ekstern spiller da jeg egentlig ikke er interessert i å slite ut dvd-romen på spillkonsollen på å avspille filmer :)

Endret av espent
Lenke til kommentar
Hvis den kommer til å koste 1000,- så vil det være et absolutt røverkjøp, og så billig at jeg tviler på at partneren Toshiba (som lager stand-alone spillere til ca 5000,-) vil være særlig happy. Nei, magefølelsen sier ca 2000,-

6671322[/snapback]

 

Toshiba kan være så sur de bare vil de, de har ikke noe de skulle sagt medmindre det er de selv som produserer den.

MS bestemmer selv prisen, så lenge de oppfyller kravene i HD-DVD spiller lisensen dem helt sikkert har, kan ikke noen av de andre i DVD forumet klage tror jeg.

Lenke til kommentar
Tror han mente Blu-ray. Men jeg lurer fortsatt på hvor folk får det fra at det er kun film den kan brukes til.

6671599[/snapback]

Det kan godt hende, men eg vil tru at ein HDDVD-spelar først og fremst vil konkurrere mot andre HDDVD-spelarar. Er det Blu-ray det siktes til forandrer eg spørsmålet mitt til «Kva andre bruksområder har Blu-Ray-spelarane?».

Lenke til kommentar
Beklager, men heter det ikke egentlig "analytiker", og ikke "analyst?"

6671600[/snapback]

 

Du har helt rett. Analyst er er ikke et ord.

6671827[/snapback]

Har det noe å SI? Herre min hatt.

 

ttt - det han mente er nok at bluray stasjonen som kommer med på PS3, kan brukes til både spill og film. Men det kan jo HD-DVD spilleren til XBOX 360 også - hvis MS åpner for dette. Noe de hverken har bekreftet eller avkreftet.

Lenke til kommentar

Uansett, det er hevet over en hver tvil (for mitt vedkommende) hvilket 'neste generasjons DVD format' som vil gå seirende ut av format krigen som setter inn for fullt i vinter.

 

Et par linker til hvorfor jeg tror HD-DVD blir det neste 'store':

http://www.hdbeat.com/2006/08/01/first-hd-...t-training-day/

http://www.screendigest.com/reports/06hddv...press/view.html

 

...HD DVD, developed and supported by the DVD Forum, which its supporters claim is the logical successor to DVD. The other is Blu-ray Disc (BD) a revolutionary rather than evolutionary format which is not backed by the DVD Forum.

 

En bra blog-post av en av redaktørene fra HDbeat.com:

http://www.hdbeat.com/2006/04/19/why-hd-dv...ail-my-opinion/

http://www.hdbeat.com/2006/07/11/why-hd-dv...e-months-later/

(den øverste ble skrevet i april. Og den nederste skrevet i Juli. God lesning selv om det bare er hans subjektive mening.)

 

How much of an impact is picture quality on the format war

http://www.hdbeat.com/2006/08/01/how-much-...the-format-war/

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Tror han mente Blu-ray. Men jeg lurer fortsatt på hvor folk får det fra at det er kun film den kan brukes til.

6671599[/snapback]

 

Ja, mente Bluray, det var det jeg baserte analysen min på. :)

 

Angående spill på evt. HD-DVD spill 360:

 

Peter Moore sa det inndirekte på E3, du kan høre det selv i minutt 3:

(http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=461&s=l)

'If you're not interested in HD video, don't buy it!'

 

Han har også nevnt det i ett senere intervju enda klarere, da han sa at det ikke ville komme spill til det direkte, men husker ikke hvor det ligger.. Husker han så rimelig fyllesyk ut på det intervjuet, men finner det ikke igjen.

 

XBox-sjefen i japan, Yoshihiro Maruyama, har bekreftet at det ikke vil komme HD-DVD:

(http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=pub&aid=12661)

 

Japan's chief of Xbox operations, Yoshihiro Maruyama, has confirmed that while a version of the Xbox 360 console which can read HD-DVD discs is a possibility, the next-generation DVD standard will never be used for games on the platform.

 

His comments were made to Enterbrain's Famitsu Xbox magazine in an interview, where he expanded on a statement made by Microsoft chairman Bill Gates back in June regarding the potential for a HD-DVD enabled Xbox 360.

 

"It's a possibility, but it won't have any relationship to gaming," Maruyama said, according to a translation from US website GameSpot. "If the Xbox 360 uses a next-generation DVD drive in the future, it will only be used for watching movies that run on next-generation DVDs."

 

His statement is simply confirmation of what many commentators had already said - that Microsoft can't change the media it's shipping games on halfway through the life cycle of a console, leaving owners of the DVD version unable to play HD-DVD games.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...