Gå til innhold

Nytt band...Noen som har forslag?


SteelDragon89

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg og mitt band har spilt i noen år, og vi har spilt ganske så vanlig metal, men nå har v lyst å lage noe som er mer spesielt. Er ganske inspirert av Windir, Ulver, Enslaved etc. og vil spille musikk noe lignede de bandene. Men i og med at det nå etter hvert er blitt så mange band av typen , må vi gjøre noe som vekker oppsikt. Har tenkt f.eks. å få ed noen å spille fele, fiolin eller noe i den duren. Noen som har forslag til hva vi kan gjøre for noe spesiellt. Kom gjerne med forskellige ide`er om hva dere synns, og noe som hadde vært tøft. Vil gjøre noe utenom det vanlige.

Takker for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer det du sier med at det er alt for mange band i den sjangeren. Fele eller fiolinister er vel vanskelig å få tak i og om dere bare er et garasjeband så er det ikke så mange som kommer til å ta dere seriøse akkurat. Har det samme problemet her.

 

En ting jeg kunne tenkt meg er et band som ikke bare satser på en karriere med dobbeltpedal og kul logo, men som legger inn en liten gimick (eller hvordan det da skrives). Det norske bandet Torch er et godt eksempel på band som når langt med nesten ingen ting. Torch er etter min mening et average godt band som har nådd langt med små forandringer fra main stream.

 

Egentlig så har jeg ingen konkrete tips til deg, men satt bare inne med denne meningen. :hmm::whistle:

Lenke til kommentar
Det stemmer det du sier med at det er alt for mange band i den sjangeren. Fele eller fiolinister er vel vanskelig å få tak i og om dere bare er et garasjeband så er det ikke så mange som kommer til å ta dere seriøse akkurat. Har det samme problemet her.

 

En ting jeg kunne tenkt meg er et band som ikke bare satser på en karriere med dobbeltpedal og kul logo, men som legger inn en liten gimick (eller hvordan det da skrives). Det norske bandet Torch er et godt eksempel på band som når langt med nesten ingen ting. Torch er etter min mening et average godt band som har nådd langt med små forandringer fra main stream.

 

Egentlig så har jeg ingen konkrete tips til deg, men satt bare inne med denne meningen.  :hmm:  :whistle:

6669826[/snapback]

Kjenner en som spiller både fiolin og fele, og han har spilt siden han var 6 år. Så han er veldig god, men ville hatt noen andre tips :p

Bra du kommer med synspunkter, det liker vi :cool:

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har til dags dato og hørt et band som ligner nevneverdig på Ulver. Så det jeg lurte på(siden det tydeligvis er mange band som spiller musikk som ligner på Ulver) er at om noen kunne nevne noen av disse bandene? Og hvorfor ingen har svart noen av disse bandene de utallige gangene jeg har spurt etter lignende band.

 

Edit: Altså for å svare på topic også: For å komme opp med noe nytt, la alle band medlemmer få bidra, og ikke sett begrensninger på hvilke riff de kommer med. Da blir det ikke kun necro, eller kun folk. Da blir det necro svart metall, blandet med heavy fra 70 tallet pluss en dæsj tregreps punk, litt doom, ett stoner riff eller to, og smått med power på topp.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Hmmm, jeg har til dags dato og hørt et band som ligner nevneverdig på Ulver. Så det jeg lurte på(siden det tydeligvis er mange band som spiller musikk som ligner på Ulver) er at om noen kunne nevne noen av disse bandene? Og hvorfor ingen har svart noen av disse bandene de utallige gangene jeg har spurt etter lignende band.

 

Edit: Altså for å svare på topic også: For å komme opp med noe nytt, la alle band medlemmer få bidra, og ikke sett begrensninger på hvilke riff de kommer med. Da blir det ikke kun necro, eller kun folk. Da blir det necro svart metall, blandet med heavy fra 70 tallet pluss en dæsj tregreps punk, litt doom, ett stoner riff eller to,  og smått med power på topp.

6670844[/snapback]

På urørt er det mange bra band som ligner en del på Ulver. Bare å kikke litt rundt. Ide`en din er ganske god, men blir kanskje litt veldig rart å høre på. Kunne iallefall kutta ut punken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...