Gå til innhold

Rimelig kabinett til Duo 2 Core standard pc


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe pc for søsteren min og har tatt utgangspunkt i spesifikasjonen for min pc og nedjustert, men grunnstammen er den samme slik at det vil være et kjent oppsett for meg om hun får problemer. Hun skal bruke den som en standard all-round pc for seg og familien. I og med at jeg ser for meg å ha en del disker har jeg valgt et stort kabinett med kraftig strømforsyning til meg (Cooler Master Stacker), men hva trenger hun til standard bruk av en standard pc? Har satt opp konfigurasjonen her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32871

 

Har foreløpig satt opp kabinettet AOpen H600B ut fra gode tilbakemeldinger i prisguiden. Den har en innebygget strømforsyning på 350 W, er det nok? Ønsker en god strømforsyning, jeg ønsker at pc'en skal ha et best mulig utgangspunkt for et problemfritt liv da det da blir mindre jobb på meg...

 

Andre forslag til kabinett? Skulle gjerne kjøpt kabinettet fra pcutstyr.no da jeg ser for meg å kjøpe min maskin derfra.

 

Er det andre komponenter som burde vært byttet ut i oppsettet?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... ser ut til å være et greit bra oppsett for en ikke n3rd jente :p

jeg hadde nå satt inn en raptor disk til system ;) 36gig for å bare ha windows på ;) den koster vell en 800kr eller noe? men det er et MEGA boost for alle pcer :)

jeg har starta å putte inn 74gig raptor i ALLE oppsett jeg bygger... har selv 2x150 raptor x i raid 0 :D men det er mitt råd ;) den 400disken blir fort treg hvis det legges 100gig på den ;)

lykke til =)

Lenke til kommentar

Raptor 36GB er bortkastede penger. Den er vel rundt 3 år gammel og yter omtrent som moderne 7200rpm disker. 74GB-utgaven gir derimot litt mer mening. Siste revisjon av den har samme platetetthet som 150GB-utgaven (altså 75GB per plate), samme firmware, 16MiB cache, støtte for NCQ osv. Med andre ord like bra ytelse som storebroren.

Lenke til kommentar

raptor disk er entusiast disk og er bortkasta penger i en familie pc. spesielt 36gb da den både bråker mer, blir varmere og yter dårligere enn de andre diskene.

 

jeg hadde gått for den wd 500gb som hardware testa nylig, rask, stor og god kvalitet.

 

ellers så er oppsettet bra. de aopen kassene tror jeg har seasonic psuer, som skal være nope av det beste på markedet. 350watt vil holde lenge.

Lenke til kommentar

Raptor syns jeg er bortkastede penger.

 

Et spørsmål: Utfra det skjermkortet du har valgt, virker det ikke som at denne pcen kommer til å bli brukt mye til spill?

 

Da er det ikke nødvendig med den prosessoren og det hket er i alle fall overkill. 2 gb minne er kjekt å ha, men kan fint kjøpe en litt rimeligere type, da jeg antar at denne pcen ikke kommer til å bli utsatt for noe overklokking. Slik som jeg ser det kan du fint spare en 2-3 høvdinger.

 

Men jeg kan jo ta totalt feil i mine antagelser. Men da skjønner jeg ikke hvorfor du har valgt akkurat det skjermkortet.

Lenke til kommentar
Raptor syns jeg er bortkastede penger.

 

Et spørsmål: Utfra det skjermkortet du har valgt, virker det ikke som at denne pcen kommer til å bli brukt mye til spill?

 

Da er det ikke nødvendig med den prosessoren og det hket er i alle fall overkill. 2 gb minne er kjekt å ha, men kan fint kjøpe en litt rimeligere type, da jeg antar at denne pcen ikke kommer til å bli utsatt for noe overklokking. Slik som jeg ser det kan du fint spare en 2-3 høvdinger.

 

Men jeg kan jo ta totalt feil i mine antagelser. Men da skjønner jeg ikke hvorfor du har valgt akkurat det skjermkortet.

6669680[/snapback]

 

Takk for svar!

 

Jeg tok som sagt utgangspunkt i mitt oppsett for pc til meg å nedskalerte RAM, disk og kabinett. Du har rett i at pc'en ikke skal brukes mye til spill. Dette slik at det skal være lettere for meg å drive support om noe skjærer seg. Men om det koster for mye er vil jeg selvfølgelig revurdere det.

 

Har du konkret forslag til RAM type og hovedkort og event en annen CPU?

Lenke til kommentar
raptor disk er entusiast disk og er bortkasta penger i en familie pc. spesielt 36gb da den både bråker mer, blir varmere og yter dårligere enn de andre diskene.

 

jeg hadde gått for den wd 500gb som hardware testa nylig, rask, stor og god kvalitet.

 

ellers så er oppsettet bra. de aopen kassene tror jeg har seasonic psuer, som skal være nope av det beste på markedet. 350watt vil holde lenge.

6669638[/snapback]

 

Takk for svar igjen!

 

Årsaken til at jeg valgte Samsung 400gb disk er at den er billigere enn en tilsvarende størrelse WD disk ( 1.194,- vs 1409,-) en wd 500gb koster 1.834,- og det gir en høyere pris pr lagringsenhet enn en 400 gb.

 

Mener du at ytelsen/stabiliteten/støynivået på en WD er bedre enn en Samsung slik at det er verdt prisforskjellen?

Lenke til kommentar

Tilbake til mitt opprinnelige spørsmål rundt hvilket kabinett jeg skal velge. Oppfatter at ingen har noe imot mitt forslag på AOpen H600B og at det vil dekke strømbehovet.

 

Vet noen om et tilsvarende kabinett fra pcutstyr.no? (Da kan jeg kjøpe både min og min søsters pc på samme sted).

Lenke til kommentar

nå kom jeg plutselig på at jeg blander det aopen kabinettet med en annen serie, det kabinettet jeg tenkte på er dette: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5277

det er totalt 5 utgaver av denne artic cooling kassa (hvis det ikke har kommet flere sia jeg sjekka sist), forskjellene er vel hovedsakelig design, så det er bare å søke opp den du synes er penes. det er også denne kassa som har seasonic psu dersom jeg ikke husker feil. den psuen som sitter i aopen kassene er ganske bråkete, kjøpte nemlig en H600A (hvit) til en kamerat og den støya en del samt at den var noe dårlig bygd opp. mulig H600B versjonen er noe bedre, men jeg hadde valgt artic cooling kassa istede

 

ram ja. skal vi se...ddr2...800mhz...tror de du har finni faktisk er midt i blinken jeg. har best peil på vanlig ddr, men corsair pleier ikke å skuffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...