Gå til innhold

WOoot bakgrunnen, hvordan skifte?


glad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som vet, jeg sitter virkelig fast her, skjermkortet spør etter drivere, hva er det?? finner ikke noen modul og slettes ikke noe kjerne? kan noen fortelle meg hvor kjerna ligger? får ikke kompillert kernel fra kernel.org må jeg gå på windows.com for og finne kjerna?

Endret av glad
Lenke til kommentar

Det er vel en av de sjeldene spørsmålene ;)

 

Konsoll brukes veldig lite i windows, jeg har alldri i mitt 16 år lange liv brukt det.. Eneste som er i nærheten av konsoll ligger under Start-tilbehør-ledetekst, men du kan nok ikke bruke noen av commandsa som du har brukt i linux..

 

Drivere gjør at skjermkortet fungerer som det skal, er up to date osv. Det kan du finne på skjermkortet sine hjemmesider..

Lenke til kommentar

nå har jeg funne ut at jeg kan gå på enhetsbehandling for å se hvilken enheter jeg har i systemet men da støter jeg på enda ett problem, enheten er ukjent, som sakt så er det mange år siden jeg kjøpte meg pc så jeg aner ikke hvilket type skjermkort som sitter i.

Endret av glad
Lenke til kommentar

forstår jo ingenting her ikke kan jeg skifte bakgrunn og ikke finner jeg ut hvilket

skjermkort ol, og jeg som trodde windows var bra, hvor finner jeg pakkesystemet altså i linux er jeg vant til og skrive en commando for og installere pakker, i archlinux som jeg hadde så skrev jeg pacman -S programnavn i windows så finnes ikke kommandoen.

Lenke til kommentar
forstår jo ingenting her ikke kan jeg skifte bakgrunn og ikke finner jeg ut hvilket

skjermkort ol, og jeg som trodde windows var bra, hvor finner jeg pakkesystemet altså i linux er jeg vant til og skrive en commando for og installere pakker, i archlinux som jeg hadde så skrev jeg pacman -S programnavn i windows så finnes ikke kommandoen.

6668214[/snapback]

 

Det er ingenting galt med Windows, det er et supert operativsystem. Problemet er at du overhodet ikke har noe greie på hva du driver med. Windows er IKKE Linux, og du må venne deg til å tenke på en helt annen måte. Det er ikke noe kommandoer og installering av pakker i Windows, ved installering av programmer dobbeltklikker du ganske enkelt på en fil med filetternavn .exe, så går resten av seg selv. Når du skal skifte bakgrunn på skrivebordet høyreklikker du bare på det ønskede bildet og velger "Bruk som skrivebordsbakgrunn". Jeg ville heller anbefale deg og få en Windows-kyndig person til å installere drivere og programmer og ellers klargjøre maskinen din. Og før du skal begynne å bruke den, kjøp deg en grunnkursbok, ala "WindowsXP for dummies" og lær deg det mest grunnleggende. Og en annen ting; glem alt du har lært i Linux, i Windows fungerer ikke ting på den måten, som sagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...