Gå til innhold

Hva trengs til å starte opp med Java Servlets?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, nå har jeg installert Tomcat og har fått JSP til å fungere, men det er ikke det jeg skal lære meg. Når jeg prøver å kompilere en kode jeg har laget som en servlet sier kompilatoren at pakkene "javax.servlet, javax.servlet.http" ikke finnes osv. Hva er det jeg må gjøre da? Er det noe jeg må laste ned? Har kun J2SE. Kanskje jeg må sette en classpath eller noe?

Lenke til kommentar
Sånn, nå har jeg installert Tomcat og har fått JSP til å fungere, men det er ikke det jeg skal lære meg. Når jeg prøver å kompilere en kode jeg har laget som en servlet sier kompilatoren at pakkene "javax.servlet, javax.servlet.http" ikke finnes osv. Hva er det jeg må gjøre da? Er det noe jeg må laste ned? Har kun J2SE. Kanskje jeg må sette en classpath eller noe?

6675659[/snapback]

 

Må inkludere j2ee.jar i cp, ja. Skulle følge med i Tomcat eller Suns JEE-greier.

 

Tror også alt skulle fungere automatisk fra netbeans 5.5.

Lenke til kommentar

Nope, finner det ikke ut :no: Finner ikke hvor j2ee.jar ligger. Noen som vet hvor den ligger? I boka jeg har sier de at man skal legge til "servlet.jar" som vist nok skal følge med Tomcat, men den finner jeg heller ikke.

 

EDIT: Jeg fant j2ee.jar allikevel, og har nå lagt den til classpath i windows, men får fremdeles opp de samme feilmeldingene. Jeg bruker JCreator LE hvis det hjelper. Kanskje man må sette opp noe manuelt der?

Endret av kjey
Lenke til kommentar

faktisk fikk jeg det til helt til slutt :D Tok en del tid å finne det ut, men det var vist bare JCreator som tulla litt, så jeg kjører på med cmd istedet. Men dcet dukket faktisk opp et problem til. Det står at man skal ha alle servletene i en mappe som heter classes i mappen webapps for at det skal fungere, og det gjør det. Men hvis jeg lager undermapper, f.eks. classes/test fungerer det ikke lenger. Går det ikke ann å lage undermapper?

Endret av kjey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...