Gå til innhold

Hjelp til valg av utdannelse


Babyloner

Anbefalte innlegg

Hei alle, jeg er veldig usikker på hva jeg vil studere, jeg vil gjerne få noen tips på hva slags studier som er til å satse på, med tanke på lønn, arbeid og framtid.

 

Jeg bruker en god del tid på pc'en, uten at det har ført til at jeg kan så mye programmering..men å jobbe med dataen liker jeg..

 

jeg liker også å jobbe med tall,og gjør det derfor veldig godt i matte og økonomi..

 

jeg skal nå starte på VK1, og har derfor god tid til å velge utdannelse, men hadde vært lurt å få en liten anelse på hva jeg skal studere..

 

har noen noen tips??

 

takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du er interessert i data kan Elektro vera i bra linja, spesielt vist du er interessert i hardware.

 

Gode mattekunnskapar er viktig vist du skal utdanna deg innan programmering så vist du interesserer deg for det så kan det vera lurt å satsa på det.

 

Eller du kan gå på IKT vist du liker å jobba med dataen uten å programmera heile tida.

Lenke til kommentar
Vist du er interessert i data kan Elektro vera i bra linja, spesielt vist du er interessert i hardware.

 

Gode mattekunnskapar er viktig vist du skal utdanna deg innan programmering så vist du interesserer deg for det så kan det vera lurt å satsa på det.

 

Eller du kan gå på IKT vist du liker å jobba med dataen uten å programmera heile tida.

6667644[/snapback]

 

går almen, og skal gå almen i VK1 og 2..det jeg lurer på er etter vidregående :tease:

Lenke til kommentar
Hvis du gjør det bra i økonomi, og liker det, så kan jo kanskje økonom/revisor eller noe i den rettningen være et forslag?

Da får du helt sikkert en morsom utdannelse, såvel som en jobb som betaler godt.

6668046[/snapback]

 

hvordan er jobbmarkedet da?

6668235[/snapback]

Med tanke på at alle bedrifter trenger økonomer, så er det er ganske stort marked. Mange blir tilbudt jobb i nesten samme sekund som de tar siste eksamen.

 

Det fins jo forskjellige grener med økonomi også. Du kan lese mer om variasjonene på BIs sider (www.bi.no)

Økonomi og forretningsjuss er et eksempel. Da får du en utdannelse som kan gi variasjoner i arbeidsdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...