Gå til innhold

Nytt Core 2 Duo system til 2D/grafisk/web-arbeid


Gjest Slettet+78912asdf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+78912asdf

Hei!

 

Da biosen på A7N8X kortet mitt ga seg, tenkte jeg det var på tide å oppgradere til et komplett og nytt PC system, istedenfor å bare kjøpe et "nytt-gammelt" hovedkort.

 

Det jeg trenger er en maskin som primært skal brukes til arbeid innen illustrasjon, grafisk design, webutvikling og fotoredigering. Blir litt lydredigering, videoredigering og dvd-authoring også, men det såpass sjeldent at det ikke behøver å utgjøre en stor faktor. Eller 3D arbeid for den saks skyld (har derfor gått vekk fra QuadroFX/FireGL sjiktet).

 

Jeg er ingen hardbarka gamer, men har tenkt å spille av og til. Av den grunn har jeg valgt å spare litt, ved å inngå kompromisser (tenkte jeg kunne klokke litt).

 

Trenger ikke skjerm da jeg allerede har Dell Ultrasharp 2407WFP :w00t:

Mus har jeg fra før av, som er helt grei. Den beholder jeg siden jeg har tenkt å gå over til tegnebrett (Wacom Intous 3 A4R, men dette kjøper jeg fra egen forhandler).

 

Her finner dere handlekurven!

 

Jeg har som dere ser, endt opp med et ganske "standard" oppsett for et Conroe system. Kunne tenkt meg å klokke prosessoren og skjermkortet litt, så det jeg trenger mest hjelp til er riktig valg av kjøling. Har ikke tenkt å ha vannkjøling fordi jeg skal ikke ekstrem-klokke maskinen... Men ønsker for det en stille maskin.

 

Så mine tvil.

 

Hva skal jeg velge av ram med tanke på (littegranne) overklokking? PC5400 eller PC6400? Prisen på PC5400 og PC6400 er den samme. Har valgt OCZ fordi Netshop har ikke Corsair + den er litt billigere ;)

 

Jeg har tenkt å bytte ut til et DX10 kort senere (om et år?), så jeg valgte 7900GT istedenfor X1900XT med tanke på pris + jeg kan klokke det til et 7900GTX ifølge folk på forumet :!: Men det med SLI og Crossfire forvirrer meg litt. Har dog ikke tenkt å kjøre dette nå (og med 7900GT) så det er ikke vits å tenke på nå? Jeg må kjøpe ATI kort i fremtiden for å kjøre Crossfire?

 

Høyttalerne holder i massevis. En på hver side av skjermen :yes:

 

Det eneste Netshop ikke har er Zalman kjølinga til skjermkortet :thumbdown:

Er det noen andre bra alternativer på Netshop som er LETT å montere? + Er stille. Er så redd jeg skal vræke skjermkortet :ermm:

 

Jeg skal spørre på forumet for kjøling hvis ingen greier å svare på dette, men hadde vært greit med forslag på ting jeg evt. kunne byttet ut på lista! Er bare det at Netshop har alt det jeg har satt i handlekurven... Utenom Zalman VF900.

 

Hvis jeg burde gå for Zalman kjøper jeg det i en annen nettbutikk, og da funker det fint å bytte ut deler siden jeg allikevel må punge ut for ekstra frakt.

 

Budsjettet har jeg satt av til 12.000,- pluss minus.

 

Her finner dere handlekurven!

 

Hvis dere ikke har noe å utsette på maskinen, så bestiller jeg fortløpende!

 

Thaaaaaaaaank you I love you :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...