Gå til innhold

Hva er din favoritt-DVD?


L@sse

Anbefalte innlegg

Ja, hva er din favoritt-DVD?

 

Jeg tenker ikke på favorittfilm, det er det nok av tråder som omhandler fra før av. Jeg snakker om DVD-utgivelser med spesielt godt ekstramateriale, med et spesielt tiltrekkende cover eller andre ting.

 

Et par retningslinjer:

- Det kan både være film og TV-serie.

- Skriv litt om hva som er så spesielt med DVD-en.

- Hvis DVD-en fortsatt er å få kjøpt; legg gjerne med link til hvor den kan anskaffes.

 

 

 

post-73595-1155487580_thumb.jpg

 

Kjøpte denne for ikke så lenge siden, derfor har jeg heller ikke rukket å se den ennå. Allikevel har den rukket å bli en av to favoritter i min lille DVD-hylle. Hvorfor? Fordi den ser helt sinnsykt tøff ut!

Filmen heter Evil Dead, og skal visstnok være meget bra. Fåes kjøpt blant annet hos amazon.com til $44,99.

 

post-73595-1155487889_thumb.jpg

 

Den andre favoritten er Friends. Boksen er stilrent utformet, og innholdet på DVD-ene er etter min mening tidenes beste TV-serie. Derfor er det veldig greit å ha den stående hjemme :wee:

Jeg kjøpte min på Elkjøp til kr 1490. Kan også fåes på Platekompaniet til kr 2200 :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Filmen heter Evil Dead, og skal visstnok være meget bra. Fåes kjøpt blant annet hos amazon.com til $44,99.

6667346[/snapback]

 

Haha, så tragisk! :!:

 

Amazon selger den for 500 faens kroner, så selger play akkurat den samme filmen for en hundrings. Amazon er snåle når det gjelder spesielle DVD'er (ofte kultfilmer og slikt).

 

EDIT. Jeg har både Evil Dead 1 og 2 som "Book of the Dead Edition", og jeg synes klart boken til 2'ern er mye tøffere. Personlig liker jeg selve filmen (2'ern, altså) bedre enn 1'ern også (bilde av Evil Dead 2 - Book of the Dead Edition, hvis du tør).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Montys Enzyklopythonia, inneholder de tre storfilmene til MP-gjengen, og minner mistenkelig om en bok.

 

BTW gunfreak; jeg kommer innom og stjeler SG-samlinga  di så snart jeg har fått sporet opp ditt bosted :dribble:

6667809[/snapback]

 

venter i spenning på at sesong 9 skal komme

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Mener å huske det var 439,- kr på en lokal butikk som egentlig selger hvite- og brunevarer, som bare har DVD og CD i en enkelt hylle, på samme måte som bensinstasjoner. Har ikke sett samme utgave noen andre steder, selv om den de har på DVD-Galleriet på Galleriet i Bergen er nokså lik.

 

EDIT: Fant riktig pris :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Min favoritt er Alien Quadrilogy Deluxe Alien Head Limited Edition Box Set: :love:

 

bilde001wy1.jpg

 

Bildet snakker vel for seg selv. Alien Quadrilogien i lekker innpakning. Koster vel rundt en tusenlapp på Amazon UK.

 

Jeg kan heller ikke skrive i en slik tråd uten å nevne Terminator 2 - Judgment Day (Extreme Edition) TIN PACKAGING:

 

bilde002ik6.jpg

 

Min favorittfilm. Den beste versjonen av filmen når det gjelder bilde. Har også Ultimate Edition, med tanke på lyd og ekstramatriell.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Filmen heter Evil Dead, og skal visstnok være meget bra. Fåes kjøpt blant annet hos amazon.com til $44,99.

6667346[/snapback]

 

Haha, så tragisk! :!:

 

Amazon selger den for 500 faens kroner, så selger play akkurat den samme filmen for en hundrings. Amazon er snåle når det gjelder spesielle DVD'er (ofte kultfilmer og slikt).

Enig, men back in the days var faktisk utgivelsen meget dyr. Dyrere enn hva Amazon selger den for. Den var nemlig meget limited en gang i tiden, helt til Anchor Bay Entertainment bestemte seg for å utgi denne utgivelsen på nytt. Et bevis på at de har totalt misforstått begrepet "limited edition". Ja, som dere sikkert forstår kjøpte jeg den selv på den tiden den var vanskelig å få tak i, og kostet langt mer enn den gjør nå. Nå er den praktisk talt allemannseie.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Hmm, nå begynner jeg å bli litt usikker på om kjøpet fra USA er så dårlig.

 

Jeg sammenlignet av en eller annen grunn min Book of The Dead med brodern sin i dag. Han bestilte sin fra USA da den var ny og dyr, mens jeg bestilte min fra Play for en hundrings. Jeg synes at coverene er oppsiktsvekkende ulike:

 

post-46601-1155578722_thumb.jpg

 

Nå inneholder jo R2-versjonen da en ganske så bra kortfilm med Bruce Campbell, men likevel... R1-versjonen ser jo MYE bedre ut! Den er mye mer dyp og detaljert. det som år litt inn og ut på coveret til R1-utgaven er på en måte bare tegnet på coveret til R2-utgaven!

 

Det er i allefall klart at om man er fan av Evil Dead, og om man ikke bryr seg så mye om prisen, så er kjøpet fra USA definitivt det beste.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...