Gå til innhold

Trenger jeg ny gamer PC?


eskarls

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her på rommet og ser ut over havet, en sommerdag i ferien min.

 

Å det jeg funderer på er å oppgradere PC'en min nok en gang.

 

Husker for 5 mnd siden hvor jeg var sååå fornøyd med det jeg hadde bygget for en billig penge, men i dag så ser jeg igjen at tiden kanskje er inne for å selge det gamle og kjøpe nytt.

 

Mitt pc ser slik ut:

 

DFI NF4 ulra-d

AMD 3700@3 Ghz

1 Gb Ram BH5 500Mhz DDR

X800GTO @ 560/560

 

Jeg vet at skjermkortet er den store flaskehalsen når det kommer til spill.

Så et x1900GT er et sikkert kjøp uansett nå. Men jeg lurer veldig på om jeg skal bytte ut resten også til en Core 2 duo system. Jeg føler at det jeg har nå er bra nok, men ser på tester at conroe ruler.

 

Det som hadde vært akktuelt i såfall er en E6400 og et hovedkort med den nye Nvidia chippsettet og 2 gb ram. Og jeg skal overklokke dette maks. Men kommer jeg til å få så mye bedre ytelse?

Er så fornøyd med en cpu på 3 Ghz og mitt dfi hovedkort :)

 

Et annet moment oppi dette er salgsverdien på komponentene. Hvis jeg selger min cpu, hovedkort, minne nå, kontra om 6 mnd. Vil prisforskjellen være stor?

 

På forhånd takk :)

Endret av eskarls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, ville nok bare kjøpt nytt skjermkort. Resten holder nok en stund til.

 

Kommer jo også an på hvor mye penger du er tenkt til å bruke.

6668590[/snapback]

 

Jeg kjøper aldrig det beste, hovedkort 1200kr, cpu ca 2000, minne 1500, skjermkort ca 1700, liker å kjøpe billigst mulig og overklokke!

Lenke til kommentar
Nei, ville nok bare kjøpt nytt skjermkort. Resten holder nok en stund til.

 

Kommer jo også an på hvor mye penger du er tenkt til å bruke.

6668590[/snapback]

 

Jeg kjøper aldrig det beste, hovedkort 1200kr, cpu ca 2000, minne 1500, skjermkort ca 1700, liker å kjøpe billigst mulig og overklokke!

6668751[/snapback]

 

Ok. Du kan jo kanskje kjøpe på noe ekstra minne etter hvert viss det begynner å bli lite med 1GB

Lenke til kommentar

Hei. den pc'n du sitter med vil gjøre jobben en god stund fremover,selv om skjermkortet er litt flaskehals. Sitter med en pc jeg bygde for 9mnd sida,og har lyst å oppgradere til intel selv,men har valgt å vente til årsskiftet,da f.k.s utvalget vil være bredere enn akkurat nå når det gjelder HK og diverse. Og bruke penger på skjermkort nå når DX10 snart er på banen,er ulogisk imo.

Lenke til kommentar
Oppgrader minne til 2gb og et bedre skjermkort.Da mener jeg du kan ha oppsettet et år til som spillmaskin.

 

Greit å vente med nye plattformer til de er godt innkjørt,og blitt kvitt barnesykdommer  :)

6673059[/snapback]

 

Ja litt enig i det :) Skjermkortet skal byttes. men vet ikke om jeg finner value ram som kokker like bra som de jeg har nå. Men 2 gig uklokka er vel kasnkje mye bedre en 1 gig klokka, noen som vet?

Lenke til kommentar

Hvorvidt du trenger ny PC eller ikke er det nesten bare du selv som kan avgøre.

 

Men om du bruker masse penger på oppgradering nå er jeg redd du kanskje kan bli litt skuffet, PC-verdenen blir jo ikke snudd opp ned over natten, men et bedre skjermkort kan vel alltids gjøre seg bra.

Lenke til kommentar

Det eneste som er viktig her er oppløsning du spiller i og krav du stiller til grafikken. Har mer eller mindre lignende system dog med Opteron [email protected] og 2GB Corsair 4000PTP jeg kjøpte fra Dragavon. Har planer om snarlig inkjøp av 20" LCD og har derfor netopp skiftet min X800GTO med XFX 7900GT 520Extreeme siden jeg trenger et GK som leverer 1600x105 fint.

 

Kjører su 1280x1024 og er ikke trenger grafikken i spill på HIGH med AA og AF så er nok 2GB RAM eneste du eventuelt trenger

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...