Gå til innhold

Ny ekstern harddisk eller nettverksharddisk


Anbefalte innlegg

Har kanskje tenkt til å kjøpe meg en ekstern harddisk til bilder, musikk og video. Begynner å bli trangt på harddiskene mine, og det kan være greit å kunne ha med seg bildene, musikken og videoene.

 

Hvordan er ekstern harddisk i forhold til vanlig? Vil jeg merke noe forskjell i hastigheten og lignende?

 

Den bør ikke bråke noe særlig og være bra nok til vanlig bruk. USB 2.0 og ca. 250 GB. Hvilken harddisk anbefaler dere?

 

Har sett noe på denne: WD 500GB Ethernet Essensial Netcenter. Er den bra?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kanskje tenkt til å kjøpe meg en ekstern harddisk til bilder, musikk og video. Begynner å bli trangt på harddiskene mine, og det kan være greit å kunne ha med seg bildene, musikken og videoene.

 

Hvordan er ekstern harddisk i forhold til vanlig? Vil jeg merke noe forskjell i hastigheten og lignende?

 

Den bør ikke bråke noe særlig og være bra nok til vanlig bruk. USB 2.0 og ca. 250 GB. Hvilken harddisk anbefaler dere?

6666506[/snapback]

 

Har selv 2 st LACIE PORSCHE DESKTOP 250GB EXTERN USB 2.0, og er meget fornöyd. Om önskemålet er ren backup så syns jeg disse er topp. Om du har tenkt å arbeide direkte fra diskene så bör du kanskje kike litt på lösninger med eSATA. De er raskere. Om jeg skulle kjöpe ny disk idag så skulle jeg nok valgt SATA300 disk også for eksternt bruk. Enten en eSATA disk eller en vanlig SATA300 disk med passende boks å ha den/de i.

Lenke til kommentar

OK, men hvis jeg kjøper en SATA harddisk må jeg vel koble den til inni PCen? Det blir tungvint hvis jeg skal flytte den mellom flere PCer.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe en harddisk på 200-500GB med nettverkstilkobling istedenfor og koble den til hubben så alle på nettverket har tilgang til den. Det er mulig, ikke sant? Har dere noen harddisk å anbefale?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
OK, men hvis jeg kjøper en SATA harddisk må jeg vel koble den til inni PCen? Det blir tungvint hvis jeg skal flytte den mellom flere PCer.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe en harddisk på 200-500GB med nettverkstilkobling istedenfor og koble den til hubben så alle på nettverket har tilgang til den. Det er mulig, ikke sant? Har dere noen harddisk å anbefale?

6667747[/snapback]

 

USB er mye mer utbredt og er derfor enklere å plugge inn når du farer rundt. SATA begynner å komme også som eksterne enheter, samt eksterne porter (normaltvis bak PCn). Om det er dine egne PCer du skal plugge den til så er det rimelig lett å fixe SATA på disse, men er det andres PCer eller jobbet så kan det väre litt mere klönete. Det finns dog kabinett/disker som har kombinert SATA og USB grensesnitt. Kommer ikke på hvor jeg så det nå i farten, men det finns.

 

Ellers så sitter jeg med nesten eksakt fundering som du. Dvs. nettverksdisk som kan stå på 24/7 i motsettning til min PC. Nettverksdisker popper opp litt overallt nå. Bl.a. så har både Lacie, Maxtor, Wester Digital m.fl. slike produkter. Selv har jeg ikke prövd noen av dem, og kan derfor ikke anbefale noen heller. Men håper på at du får bra svar her!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...