Gå til innhold

Psu til x2+7900gt


Anbefalte innlegg

Sitter nå med en q-tek 350w som som sender 11.916volt gjennom 12 voltskabelen(sjekket via bios). Siden denne psu ikke har noe pci e ledning må jeg bruke en overgang som bruker 2 harddisk kontakter, derfor er det ingen tilovers med en hdd og dvd brenner. trenger best mulig psu helst under 500 kr. Noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke det som er problemet, Får ikke klokket cpu lenger enn til 2.5ghz (x2 3800+). Og voltmoddet hk, MEn viss jeg prøver meg med høyere volt enn det som er "lovlig" så ville den ikke starte mer enn en gang. Men uansett, trenger ny psu.(satser på at q-teken ryker snart). Får av og til blåskjermer også.

Lenke til kommentar

han sitter på en q-tec 350 watt. Hvis man overbelaster en q-tec så er kjansen stor for at den sender feil spenning og dreper komponentene dine. Hvis du skal kjøre 2x7900gt så trur jeg du enkelt ødelegger pc'n din.

En q-tec leverer nemlig ikke 350 watt. den dør på 350 watt. Og drar med seg komponetene dine.

 

gå inn hit: http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp og regn ut hvor mange watt du trenger.

 

her er en god og billig psu som antagelig holder: https://prisguiden.no/product.php?productId=21928

 

Ops. bomma litt. så feil på overskriften (fyllesjuk og trøtt)

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

haha denne Q-tek psuen er virkelig rar, når jeg sjekket i bios hva volten var så sto det 12=12.006 og 3.37 som hvertfall ikke er for lavt. er nok litt ustabil den.

 

 

 

 

EDIT: prøvde 2xprime+virsuscan+antispyware+lesing av dvd samtidig. da viser speedfan at 12=11.73 og 3.33=3.30. Er dette skadelig? tenkte kanskje på denne psuen.

 

 

EDIT2: Den siste psuen jeg linker til har bare 18a på 12 volt som er aaalt for lite(Q-tecen har 17)

Endret av åousky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...