Gå til innhold

Acer 5102WLMI- hjelp med noen begreper.


Anbefalte innlegg

hei alle sammen. jeg starter på høyskolen til uka og må ha en bærbar.

jeg vurderer denne acer aspirern

men i og med at jeg ikke fysisk kan se på varen, så håper jeg noen kan hjelpe med litt med noen spørsmål.

ført og fremst lurer jeg på byggekvaliteten. er dette en data som er laget av plast.. eller er den laget av en form for metall? også lurer jeg på om Turion 64 TL50, 1,6 GHz er en god prosessor. betyr det at det er 2 kjærner som har 1,6 Ghz? åssen er denne prosessorern i forholdt til pentium M dual core?

 

det står at det er "Crystalbright kontrast belegg på skjermen".. hva vil det bety.. at den er belagt med en sånn glass aktig greie som mange nye PC'er har.. spesielt toshiba sine har det (sattelite M70, syns det ser forresten veldig flott ut med sånn skjerm)

og er innebygget HD lyd noe bra?? hva betyr egentelig det..

Ellers, er det noen som har erfaringer med acer aspire PC'er.

og et års garanti.. betyr det at dersom PC'en tar kvelden etter ett år, så har du ikke muligheter for noe service??

håper på svar, er så vannskelig å velge når man ikke kan se PC'en fysisk... 8000 er mye penger for en student :ermm:

 

mvh meg :)

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å svare på noe, men kan ikke all verden om Aspire Serien...

 

Acer bygger solide maskiner. Prøvd en hos en kompis av meg (var riktignok TravelMate-serien, men..), og kan ikke si annet enn at jeg var overrasket over kvaliteten... Maskinen er vel i hardplast, vil jeg tro, men allikevel så ville jeg ikke tatt det som en negativ ting. Jeg synes ikke det var noe plastik følelse med den.. :)

 

Prosessoren er vel en helt grei en, jeg vurderer personlig den... Lydkort har jeg null niks peiling på, det eneste er at lydut/inngangene sitter i front på Aspire serien, som jeg synes er noe herk, for å si det rett ut.

 

Jeg vil tro at med "Crystalbright kontrast belegg på skjermen" menes at det er dette "galssbellegget" utenpå skjermen. Det er veldig godt når det er mørkt i rommet, men dersom det er noe lys bak deg, så vil det skinne noe fryktlig...

 

 

Ellers er denne pcn et bra tilbud ;)

 

Håper dette oppklarte noe..

Lenke til kommentar
Skal prøve å svare på noe, men kan ikke all verden om Aspire Serien...

 

Acer bygger solide maskiner. Prøvd en hos en kompis av meg (var riktignok TravelMate-serien, men..), og kan ikke si annet enn at jeg var overrasket over kvaliteten... Maskinen er vel i hardplast, vil jeg tro, men allikevel så ville jeg ikke tatt det som en negativ ting. Jeg synes ikke det var noe plastik følelse med den.. :)

 

Prosessoren er vel en helt grei en, jeg vurderer personlig den... Lydkort har jeg null niks peiling på, det eneste er at lydut/inngangene sitter i front på Aspire serien, som jeg synes er noe herk, for å si det rett ut.

 

Jeg vil tro at med "Crystalbright kontrast belegg på skjermen" menes at det er dette "galssbellegget" utenpå skjermen. Det er veldig godt når det er mørkt i rommet, men dersom det er noe lys bak deg, så vil det skinne noe fryktlig...

 

 

Ellers er denne pcn et bra tilbud ;)

 

Håper dette oppklarte noe..

6666512[/snapback]

 

hehe.. joda.. takk for det :) denne dataen er jo helt nylansert, så ikke mange som har erfaringer med akkurat denne nei :)

 

jeg vurderer enten acer eller toshiba kjønner du.. har hørt at nermest ingen kan måle seg med toshiba når det gjelder kjerm og byggekvalitet... den jeg tenkte på i utgangspungtet hadde ikke dualcore, samt halvparten av ram og hardiskplass... men 1000 kr mindra da... tror acer er et bedre kjøp da.. gjør kanksje ikke noe at den er i hardplast.

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...