Gå til innhold

formatere harddisk med xp?


Anbefalte innlegg

jeg har en dell berbar inspiron 6400, så tengte jeg å formatere hard disk så jeg kan kvitte meg med allt dell møkka de har lagt inn på maskina.

jeg skal legge inn xp pro, men under instalasjon når jeg skal slette partisjon får jeg ikke lov til det for at det ligger nødvendige filer der for instalasjonen. finnes det noen annen måte å få formatert uten om å pruke xp plata?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan jo bare velge at du skal installere på den partisjonen så får du valg om du skal foramtere før du skal installere, vis du skjønner?

6666484[/snapback]

 

ja men da får jeg beskjed om at jeg kan ikke gjøre det for det er nødvendige filer i c som trengs for oppstart, en som mener at jeg må bruke en xp utgave som ikke skal skrives serienøkkel før nesten slutten på instaleringen? andre mener jeg skal bruke en oppstarts disk til win 98 for å formatert i rota??

Lenke til kommentar
Prøver du å installere XP fra windows? eller starter du opp fra XP CDen?

 

Det høres ut som du prøver å foreta en "oppgradering"...

6668605[/snapback]

 

jeg setter inn plata i maskina, klikker på innstalere windows, så instalere på nytt. så godtar jeg avtalen. så trykker jeg inn produkt nøkkel. så booter maskina å jeg får spørsmål om hvilken partisjon jeg skal legge windows, prøver å formatere c men får beskjed om at jeg ikke kan det for det er filer som er nødvendig for instalasjon på partisjon c: får heller ikke til å endre størrelse på partisjon.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...