Gå til innhold

Ny high-end PC! - Conroe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger du så dyr ram? Hvor mye skal du overklokke? Hvis du ikke skal overklokke mye er den rammen bare bortkastete penger. Jeg tror det kan være lurere med 6400 ram istedenfor det du har satt opp.

 

Trenger du skjermkort til fem tusen, jeg vil råde deg til å bruke litt mindre og gå for 7900GT eller 7900GTX

 

Har du bruk for lydkortet eller er det som er på hovedkortet bra nok?

 

700W tror jeg er litt mye, jeg ville gå for en billigere PSU som på ca 600W

 

Hva skal du bruke den til? Det er lettere å gi råd hvis du sier det

Lenke til kommentar
Hei. Joda. PC`en ser bra ut den, men jeg ville kjøpt 4x250 GB Samsungdisker istede for 2x400 GB. Om du kjøper 4x250 så får du 1.0 TB+ at du sparer 8 Kr på å kjøpe 4x250 :) Penger spart :D

 

ellers ser PC`en bra ut den.

 

Lykke til.

6665453[/snapback]

 

 

Grunnen til at jeg valgte 2 disker på 400 er at jeg har 2 på 400 fra før, og vil helst ikkje ha så mange hd'er på grunn av varmeutvikling og støy! :)

Lenke til kommentar
Trenger du så dyr ram? Hvor mye skal du overklokke? Hvis du ikke skal overklokke mye er den rammen bare bortkastete penger. Jeg tror det kan være lurere med 6400 ram istedenfor det du har satt opp.

 

Trenger du skjermkort til fem tusen, jeg vil råde deg til å bruke litt mindre og gå for 7900GT eller 7900GTX

 

Har du bruk for lydkortet eller er det som er på hovedkortet bra nok?

 

700W tror jeg er litt mye, jeg ville gå for en billigere PSU som på ca 600W

 

Hva skal du bruke den til? Det er lettere å gi råd hvis du sier det

6665465[/snapback]

 

går ned på ram til Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

 

skjerkortet skal jeg ha, pga gaming.

 

lydkortet trenger jeg og, er litt kresen på lyd.

700w trengs ikke nå, men kommer til å gå til innkjøp av 1 identisk skjermkort til, og trenger vel så stor på sikt..

 

Pc'en kommer til å bli brukt til videoredigering, spilling og lydproduksjon.

Lenke til kommentar

Det med at det blir mye støy av flere disker er bare en myte. Det er ikke sant. Har selv 7 disker i min nåværende hovedmaskin, og det gir ikke fra seg noe mer lyd enn da jeg hadde 2 disker i samme maskina.

Også til varme. Ja, CPU`en min gikk opp i temp når jeg fikk de 7 diskene mine i maskina, men så lenge du har gode nok vifter som kjøler godt, og som ikke minst er støysvake så går det bra. Men 1.6 TB er da bra det å :)

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...