Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spm om telenor og adsl


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Først noen opplysninger.

Jeg/vi har bredbånd (Radio-link/radio-acsess) fra lokal leverandør, Neas bredbånd as.

 

Skikkelig dritt nett for å si det rett ut, klaga og klaga jeg og mange andre som har fra de. Men får ikke forbedring på hastighet og ping.

 

Så derfor vil jeg nå skifte isp, og her på landet er det kun telenor å få.

Har ikke hus-telefon, men bredbånd har vi jo.

 

Hva skal jeg velge på : "Har du ADSL fra en annen leverandør i dag?"

 

For jeg har ikke hustelefon, men jeg har jo bredbånd. For jeg treng ikke noen montør til å kom hit å fikle med nettverket mitt, og til plugge inn noen ledninger i adsl-modemet.

 

Samtidig så sparere jeg jo 928.- på å si at jeg har Neas bredbånd på: "Har du ADSL fra en annen leverandør i dag?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De ser om du skal ha full acsses på tlf linjen eller delt acsses.

Så du sparer ikke den utgiften uansett. + 60 kr mnd når du ikke har tlf.

6665426[/snapback]

 

full acsess/delt acsess, hva vil det si?

 

Hvis du har radiolink så har du jo ikke ADSL.

ADSL er ikke synonymt med bredbånd, ADSL er en spesiell teknologi basert på telefonlinje.

6665948[/snapback]

 

ja selvfølgelig.. men jeg tenkte at jeg evt kunne spare 928.- på å si at jeg har Neas bredbånd på: "Har du ADSL fra en annen leverandør i dag?" og slippe montør hit..

For jeg greier uten problemer å sette opp oppkoblinga til telenor selv!

 

hvilken hastighet og ping oppnår du? jeg har også bestilt fra neas med radio greiene...har jo bare modem nå jeg har bestilt i mars og har enda ikke fått adsl!!

?

6667225[/snapback]

 

jeg har 2mbit som de har skrudd opp til 3mbit for å prøve å holde speeden oppe til sine kunder.. men neas har dårlig routing men mest sansynlig sprengt kapasitet på radiolink-nettet. Tidlig på dag er det nesten ok fart ping mm. så kommer folk hjem fra skole jobb mm og nettet bli ræva mildt sagt. Men likevel... midt på dagene osv så får jeg (og mange andre jeg kjenner) samme fart drop ping hopp mm faller osv. anbefaler strekt å ikke ta Neas.

Som ikveld nå, er komplett umulig å spille online (cs:s) fart for øyeblikket: Nedlastingshastighet: 493 kbit/s.

Ping til neas-serveren for øyeblikket:

C:\Documents and Settings\Kenneth\Skrivebord>cd c:\windows\syst

 

C:\WINDOWS\system32>cmd.exe | ping nas2.neasonline.no -n 20

 

Pinger nas2.neasonline.no [195.204.39.7] med 32 byte data:

 

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=8ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=1618ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=7ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=17ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=18ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=7ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=8ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=15ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=4352ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=9ms TTL=62

Forespørsel avbrutt.

Forespørsel avbrutt.

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=24ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=7ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=6ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=8ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=7ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=5ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=13ms TTL=62

Svar fra 195.204.39.7: byte=32 tid=11ms TTL=62

 

Ping-statistikker for 195.204.39.7:

Pakker: sendt = 20, mottatt = 18, tapt = 2 (10% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 5ms, maksimum = 4352ms, gjennomsnittlig = 341ms

 

Sånn er det ofte hiper.

Hvor bor du mm, om det er lov å spørre?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
hvilken hastighet og ping oppnår du? jeg har også bestilt fra neas med radio greiene...har jo bare modem nå jeg har bestilt i mars og har enda ikke fått adsl!!

?

6667225[/snapback]

 

Mener du at du har bestillt fra neas i mars og enda ikke fått? om så, er ikke det uvanlig leveringstid fra neas..

 

Eller har du bestillt adsl fra telenor i mars og enda ikke fått fra de, så nå har du bestillt fra neas?

Lenke til kommentar

jeg bor i eide komune :cool: får signal fra averøya! :hmm:

 

EDIT:jeg bestilte fra neas i mars å har enda ikke fått det!! :no: telenor kan ikke levere bredbånd her jeg bor!,men jeg vil anbefale deg og bestille fra tafjordmimer! der får du 24mbit for 499 :dribble: www.tafjord-mimer.no

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Med mindre du har en fysisk linje koblet opp i huset ditt (les: aktiv ADSL linje over kobber eller analog/ISDN linje) må du ha en "tulling" som kommer inn i huset ditt, sjekker at koblingen mot sentralen er OK og sjekke at ADSL modemet ditt fungerer mot sentralen.

 

"Tullingen" trenger ikke å messe opp nettverket ditt, det eneste han trenger å sjekke er at linje tilgangen er OK.

 

Good luck! Be til ADSL guden om at det ikke er Sønnico som kommer...... :thumbdown:

Lenke til kommentar
jeg bor i eide komune :cool:  får signal fra averøya! :hmm:

 

EDIT:jeg bestilte fra neas i mars å har enda ikke fått det!! :no:  telenor kan ikke levere bredbånd her jeg bor!,men jeg vil anbefale deg og bestille fra tafjordmimer! der får du 24mbit for 499 :dribble:  www.tafjord-mimer.no

6671534[/snapback]

 

Ok, er fra linken på Rånes (innersia) som når deg signal da. Er ikke uvanlig at det tar så lang tid å få nett med Neas. Men du kan ring Neas og be om å få snakke med Reante Rødal, og fortell ho når tid du å bestillte. Om du fortsatt vil ha Neas da, radiolinken deres suuger big time. Du vet ikke når det blir adsl på Eide da? om det skulle være noe spess du lurer på så kan du se i profilen min, så finner du mailen min der evt. :) Sjekka nå og vi kan faktisk få fra tafjord-mimer.

 

 

Med mindre du har en fysisk linje koblet opp i huset ditt (les: aktiv ADSL linje over kobber eller analog/ISDN linje) må du ha en "tulling" som kommer inn i huset ditt, sjekker at koblingen mot sentralen er OK og sjekke at ADSL modemet ditt fungerer mot sentralen.

 

"Tullingen" trenger ikke å messe opp nettverket ditt, det eneste han trenger å sjekke er at linje tilgangen er OK.

 

Good luck! Be til ADSL guden om at det ikke er Sønnico som kommer......  :thumbdown:

6671689[/snapback]

 

Okey i see. Så da må jeg bare ut med den ekstra utgiften da shø.. dritt, unødvendig spørr du meg. Hadde jo hus-tlf for ca 4år sia, funka jo den så da vil jeg tro adsl funker også.

 

du sier : Good luck! Be til ADSL guden om at det ikke er Sønnico som kommer......

 

takk, telenor adsl kan jo ikke være værre her ute, ikke værre enn Neas!

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Med mindre du har en fysisk linje koblet opp i huset ditt (les: aktiv ADSL linje over kobber eller analog/ISDN linje) må du ha en "tulling" som kommer inn i huset ditt, sjekker at koblingen mot sentralen er OK og sjekke at ADSL modemet ditt fungerer mot sentralen.

 

"Tullingen" trenger ikke å messe opp nettverket ditt, det eneste han trenger å sjekke er at linje tilgangen er OK.

 

Good luck! Be til ADSL guden om at det ikke er Sønnico som kommer......  :thumbdown:

6671689[/snapback]

Vel, vi "tullinger" messer ikke opp nettverket dit. Vår jobb er å få ting til å fungere når vi drar. :D Vil du ordne alt selv er det jo bare å bestille uten bredbåndspatruljen. Da gir vi oss etter at vi har fått linja inn på en kontakt. (Noe vi faktisk liker best selv.)

 

Og venligst frastå å kalle alle som jobber i sønnico for tullinger. Ja, det er flere med begrensete datakunskaper, men de fleste er meget oppegående på data!

 

Okey i see. Så da må jeg bare ut med den ekstra utgiften da shø.. dritt, unødvendig spørr du meg. Hadde jo hus-tlf for ca 4år sia, funka jo den så da vil jeg tro adsl funker også.

 

du sier : Good luck! Be til ADSL guden om at det ikke er Sønnico som kommer......

 

takk, telenor adsl kan jo ikke være værre her ute, ikke værre enn Neas!

6672692[/snapback]

Vel, selv om linja funket for 4 år siden er mulighetene gode for at deler av den er brukt om til andre abonenter i mellomtiden, evt kan moder jord ha skapt noen problemer i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Okey i see. Så da må jeg bare ut med den ekstra utgiften da shø.. dritt, unødvendig spørr du meg. Hadde jo hus-tlf for ca 4år sia, funka jo den så da vil jeg tro adsl funker også.

 

du sier : Good luck! Be til ADSL guden om at det ikke er Sønnico som kommer......

 

takk, telenor adsl kan jo ikke være værre her ute, ikke værre enn Neas!

6672692[/snapback]

 

Vel, selv om linja funket for 4 år siden er mulighetene gode for at deler av den er brukt om til andre abonenter i mellomtiden, evt kan moder jord ha skapt noen problemer i mellomtiden.

6674907[/snapback]

 

got the point, bli vel til at jeg bestiller safe slik at det kommer montør da shø. sia linja min "kan være oppbrukt" ;) eller moder jord har slukt den :whistle:

 

Mailet tafjord-mimer igår om de kan lever, er flere ting hos de som gjør at jeg synes de er verd å muligens satse på iflg info på deres sider.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...