Gå til innhold

Kubuntu og trådløst nett


Anbefalte innlegg

Sitter her med en fersk installering av kubuntu 6.06 og prøver å få til trådløst nettverk. Nå skal det sies at jeg er omtrent like fersk med linux som kubuntuinstallasjonen, og trenger derfor inngående forklaringer. :)

 

Problemet er som følger; jeg har per i dag kryptering via WPA-TKIP, men under "Network Settings" i standard kubuntuoppsett finner jeg kun noen helt enkle options for WEP når jeg går inn på "Configure Interface" for det trådløse kortet.

 

Spørsmålet blir da ganske enkelt; Hvordan får jeg konfigurert WPA-TKIP under kubuntu?

Må jeg laste ned en annen applikasjon for å få til dette - isåfall hvilken/hvordan? Kan bruke kablet nett som en nødløsning, kommer fint på nett med dette - men vil selvsagt at det trådløse nettet skal fungere.

 

Har i dag flere windowsmaskiner med WPA-kryptering, og er ikke interessert i å gå ned på sikkerhetsnivå pga linux...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...