Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

Oscuros Oblivion Overhaul v1.31

Ikke oppdatert på lenge nå, om du vil oppdatere, kontakt meg på PM

 

Tenkte jeg kunne lage en tråd for den absolutt største og mest omfattende mod'en til Oblivion så langt. Den forandrer Level-listene, AIen og en stor mengde våpen, rustninger, quests, NPC's og mer av de godsakene.

 

Selv skal jeg fjerne alle mod's jeg nå har installert utenom fra de offisielle mod's og patcher. Slike som MarcosQuickStart og mods som gjør at Oblivion blir penere og se på lar jeg dog være igjen. Skal med andre ord bare ha OOO og andre praktiske mods, råder også andre til og gjøre dette slik at man får bort mod's som lager konflikter med OOO, men det er jo selvfølgelig opp til hver og enkelt.

 

 

Modden er ute og for informasjon og spørsmål utover denne tråden kan du klikke deg inn på følgende lenker.

 

 

Linker:

 

 

 

Noen spørsmål og svar

Er dette en Offisiell Mod fra Betsesda?

-Nei det er det ikke.

 

Når kommer den?

Den er ute!

 

Gjør denne modden også noe med grafikken i spillet, texturer osv?

Nei ikke selve moden, men det skal visstnok følge med noen små mods som også skal forsterke det visuelle. Ellers så er det jo med nye rustninger og sverd.

 

Fikser denne mod'en det "problemet" med at Fiendene Levler sammen med deg?

Ja, du kan nå starte som en person i mengden og etterhvert stige til en velkjent og kraftig helt for folket!

 

Kommer denne til Xbox360?

Nei, ganske enkelt fordi at det ikke lar seg gjøre. B

ethesda har sagt at brukerlagde mods vil aldri komme til Xbox360.

 

Må man begynne på ny hvis man innstallerer denne mod'en?

Man ikke, man kan bruke ett program som heter WryeBash og importere mod'en. Men det er tungvint og er bare anbefalt hvis du absolutt ikke vil starte på ny. Mens hvis du allerede har en tidligere versjon av OOO innstallert trenger du ikke å starte på nytt.

 

Men hvis jeg fortsetter på min Save, hva er det som ikke vil virke med denne mod'en da?

Da vil du gå glipp av mange av "godene" ved moden og jeg vil gå så langt som og si at da er det ingen vits i og innstallere moden. Hvis du ikke gjør som i svaret over.

 

Det er over 120 nye våpen og rustninger, dette betyr vel ikke at de originale forsvinner?

Nei, de 120 nye våpnene og rustningene er i tillegg til de originale.

Bortsett fra at den gjør om på texturene til armorene vaktene i Imperial City har på seg.

 

Gjør denne modden noe med magi?

Ja, den øker skade gjort med magi og også varigheten på spells osv.

 

Gjør denne moden noe med bueskytting?

Ja, den øker skade gjort med bue, hastigheten på piler osv.

 

Har en del mods som gjør at teksturer og diverse i Oblivion ser bedre ut, dette vil vel virke helt bra med OOO?

Ja det vil det, OOO forandrer ingen teksturer eller noe slikt.

 

Noen som vet hvor lang tid de har brukt på å lage denne mod'en?

Såvidt jeg husker så var det vel 4mnd. Noe som er mye for en hjemmelaget mod :w00t:

 

 

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne modden kan virke bra når den komer ut!

Jeg liker store modder som endrer mye, istedenfor en haug med små modder.

Jeg håper den er klar til jeg går i anskaffesle av Oblivion (les: til innkjøp) en gang i september/oktober.

6665366[/snapback]

 

Den har vært " in the making " lenge nå så nå er det bare snakk om noe svært få dager før den kommer ut!

 

Gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg har enda ikke spilt Oblivion og kan ikke komme med så mange innsiktsfulle kommentarer.

Det jeg liker er at dette level-systemet blir omgjort, slik at man faktisk føler seg sterkere utover spillet. Etter min mening er jo det noe av morroa med å spille rollespill.

Gjør denne modden også noe med grafikken i spillet, texturer osv?

Lenke til kommentar
men er det sant at man må begynne på ny viss men instalerer denne moden? :(  Netopp begynt på ny og gidder ikkje og begynne på ny igjenn!

6667755[/snapback]

 

Nei man må visst ikke, man kan inportere filene hvis du laster ned WryeBash eller noe, har ikke helt satt meg inn i det edna.. men det er jo klart at å spille HELE spillet på nyt med mye settings er jo det "beste"

Lenke til kommentar
Savegames from V. 1.2, V. 1.21 and V. 1.21Fix are compatible with V. 1.23 and all future versions. Only if you have not used already V. 1.2, or above, will you need to begin a new game from scratch in order for all changes to NPCs' Level Data to take effect.

 

If it is the first time that you use Oscuro's Oblivion Overhaul then I highly recommend that you begin a new game or you will not experience the full benefit of the changes accomplished by this Mod.

Lenke til kommentar
Savegames from V. 1.2, V. 1.21 and V. 1.21Fix are compatible with V. 1.23 and all future versions. Only if you have not used already V. 1.2, or above, will you need to begin a new game from scratch in order for all changes to NPCs' Level Data to take effect.

 

If it is the first time that you use Oscuro's Oblivion Overhaul then I highly recommend that you begin a new game or you will not experience the full benefit of the changes accomplished by this Mod.

6667774[/snapback]

 

hvordan vet eg om eg har V.1.2 V.1.21 og det der da?

 

Har ikkje instalert noen ufoesielle moder.

 

Men vis eg fortsetter på min Save, va er det som ikkje vill virke med denne moden da?

Lenke til kommentar
Savegames from V. 1.2, V. 1.21 and V. 1.21Fix are compatible with V. 1.23 and all future versions. Only if you have not used already V. 1.2, or above, will you need to begin a new game from scratch in order for all changes to NPCs' Level Data to take effect.

 

If it is the first time that you use Oscuro's Oblivion Overhaul then I highly recommend that you begin a new game or you will not experience the full benefit of the changes accomplished by this Mod.

6667774[/snapback]

 

hvordan vet eg om eg har V.1.2 V.1.21 og det der da?

 

Har ikkje instalert noen ufoesielle moder.

 

Men vis eg fortsetter på min Save, va er det som ikkje vill virke med denne moden da?

6668006[/snapback]

 

Da tror jeg ikke OOO vil ha noen innvirkning på spillet ditt, men når du da sterter på nytt så vil endringene komme i virkning.

 

Hvis du ikke har innstallert noen uofisielle moder har du ikke1.2 eller 1.21 så slapp av, det er tidligere versjoner av modden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...