Gå til innhold

Hjelp til vurdering av 12,1"...


ExizHW

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er nå en uke fra å begynne på folkehøgskole, og har plutselig innsett at jeg absolutt burde skaffet meg en laptop... Vil absolutt ha en liten en, og har vurdert 12" kontra 14" en stund nå. Tror jeg har kommet frem til at jeg kommer til å forflytte meg såpass mye det neste året/årene at jeg vil satse på en 12".

 

Eeegentlig vil jeg helst ha noe større enn 12" da jeg er svært interessert i fotografering og hadde håpt å kunne redigere bilder andre steder enn hjemme foran den stasjonære. Vet at dette hadde vært mye bedre på en 14", men samtidig... Kommer man til å redigere noe særlig? Tror jeg ville blitt mye mer fornøyd med å ha en utrolig liten en...

 

Så til det egentlige spørsmålet:

 

Har nå sett på en LG LW20 som jeg kan få til underkant av 9500. Er det egentlig noen 12" som kan konkurrere med denne pc'en/prisen? Er klar over at det ikke er en ny modell lenger og at man kan få mye nyere teknologi, men er det så farlig? Jeg spiller aldri... Lagre bilder, være på nett - det trenger jo ikke så veldig ny teknologi. :p

 

Hvis jeg ikke vil over ti lapper, er det egentlig noen alternativer? Gidder bare ikke mer...

 

EDIT: Alternativet er Fujitsu Si1520 til et par hundrelapper mer (https://prisguiden.no/product.php?productId=42384). Er det mye bedre å satse på noe slikt? Tenker nyere prosessorteknologi (men dårligere testresultat, viftestøy osv)...

Endret av ExizHW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke forvente å få svar på ditt spørsmål, når du ikke kan svare hvor du får den til 9500!

 

Men etter et kjapt søk i prisguiden, så ser jeg den ligger fra 9500, så med litt pruting, så er 9500 innen rekkevidde!

 

Men så over til det trådstarter spør om, jeg vil absolutt si det er en fin maskin om en ikke skal spille!! Vet ikke hvordan byggekvaliteten på denne maskina er, MEN vet endel andre LG maskiner er veldig godt skrudd sammen!

Lenke til kommentar
Du kan ikke forvente å få svar på ditt spørsmål, når du ikke kan svare hvor du får den til 9500!

 

Men etter et kjapt søk i prisguiden, så ser jeg den ligger fra 9500, så med litt pruting, så er 9500 innen rekkevidde!

 

Men så over til det trådstarter spør om, jeg vil absolutt si det er en fin maskin om en ikke skal spille!! Vet ikke hvordan byggekvaliteten på denne maskina er, MEN vet endel andre LG maskiner er veldig godt skrudd sammen!

6664522[/snapback]

 

Det er klart noen ikke liker det, men når jeg har fått et slikt tilbud velger jeg å gjøre det slik.

Skal absolutt ikke spille nei, har såvidt rørt et spill på flere år. Eneste jeg er litt skeptisk til er at det er omtrent et år siden den ble lansert...

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sitter og skriver dette med en LG LW20 på fanget. Den er svært stillegående og har god batterikapasitet. Kjøpte den i november 2005 og har aldri hatt noen problemer. Byggekvaliteten er god. Hovedsakelig bruker jeg den til Office og internett. Men jeg har også installert Pinnacle Studio 9; jeg redigerer og brenner film uten problemer (har 1024 minne).

 

Høytalerene er ikke kraftige, men lydkortet er svært bra. Det er helt supert å se DVD på den så lenge du bruker hodetelefoner eller eksterne høytalere.

 

Den integrerte skjermløsningen (GMA 900) er bra så lenge du ikke skal spille spill med høye krav til 3D-ytelse.

 

GMA 900 har visstnok ikke støtte for det grafiske grensesnittet aeroglass i Windows Vista. Dette betyr at du kan oppgradere til Vista, men du vil ikke kunne få det mest fancy skjermutseendet.

 

Håper dette var til nytte. Lykke til!

Lenke til kommentar
Til det bruket du beskriver så hadde det fungert fint med en 13" macbook også. Forutsetter da at du har interesse av å bytte operatørsystem (går i teorien å kjøre windows på de nå, men da må du jo kjøpe ekstra lisens + en del ekstraarbeid)

6669145[/snapback]

 

Etter å ha tenkt litt må jeg si dette virkelig ikke høres så utenkelig ut... Har sammenlignet 12" og 14" litt i virkeligheten, og må innrømme at jeg nok kommer til å synes 12" blir litt for lite i visse situasjoner.

 

Jeg har absolutt ikke noe krav om å kjøre Windows, sitter på Linux nå og er godt fornøyd, så hadde nok holdt ut med en Mac... Med studentpris blir det absolutt ikke galt heller, 9500 for den minste med 1GB ram...

 

Vet lite om Mac da... Erfaringer og slikt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...