Gå til innhold

vil ha kritikk...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fonten i logoen er den samme som i Dreamfall, er det ikke? :) Fin font uansett..

 

Er ikke enig med erixz i at du burde legge på en gradient i bakgrunnen. Tror ikke det gjør siden noe bedre. Derimot er jeg enig i at du burde bytte font, men verdana 10px er ikke noe godt valg. I det hele tatt, burde man ikke bruke piksler som enhet, men relative størrelser som EM. Tror uansett verdana 10px er litt lite..

 

Du kunne kanskje hatt en annen bakgrunnsfarge på menyen, evt latt den være en del av headeren. Synes ikke bruken av "|" var noe pen, ville heller ha hatt et lite opprom mellom menyvalgene.

 

Helt grei side :)

Lenke til kommentar

Synes ikke siden er kjedelig. Liker rene sider, som ikke er laget av folk som nesten bruker internettsiden sin som penisforlenger ved å bruke all slags dill og dall.

 

Jeg synes heller ikke at du bør gjøre noe med bakgrunnen. Synes den er helt grei som den er. Den gjør at siden blir veldig behagelig.

 

Jeg synes også at skrifttypen bør endres. Er ikke så glad i fonter med føtter. Verdana kunne vært et godt valg, som tidligere nevnt.

 

Teksten i menyen bør også endres. Hoovereffekten i menyen bør også endres. Skvatt nesten litt, når den gulfargen plutseliug dukket opp :cry:

 

Nå har jeg skrevet at du bør endre skrifttypen og at jeg ikke liker fonter med føtter, men jeg synes du bør la headeren være. Den fungerte veldig bra.

 

Når det gjelder koden, så ser jeg at du har brukt tabeller. Diver er ikke vanskelig å bruke sammen med css. Er heller ikke så vanskelig å få til med Divs.

 

Også er det en del andre småting i kode:

 

Body starter rett etter title-tagen. Denne skal begynne etter avsluttet head-tag.

img-tagene er ufullstendige. De bør inneholde width, height og alt.

All style til p-taggen kan legges i css.

 

Jeg ser du har startet et par div-tagger, men kan ikke se noen avsluttning. Hva er de til?

Lenke til kommentar
Også er det en del andre småting i kode:

 

Body starter rett etter title-tagen. Denne skal begynne etter avsluttet head-tag.

img-tagene er ufullstendige. De bør inneholde width, height og alt.

All style til p-taggen kan legges i css.

 

Jeg ser du har startet et par div-tagger, men kan ikke se noen avsluttning. Hva er de til?

6666661[/snapback]

 

Som du ser så bryr jeg meg ikke så mye om kodingen, har tenkt litt på å gå over til xhtml, men alt jeg lager funker i alle de mest brukte webbrowsere. ser ikke noe poeng i å være så veldig nøye på det da, er kanskje litt med det at man blir vant med det.

 

gjesteboken, har jeg skrevet selv i php, der er det igjen viktig at all kode er riktig formatert. men kan ælrligtalt ikke se nødvendigheten i en ren html kode siden.

 

men den diskusjonen tilhører vell egentlig i en annen tråd :p

 

Er glad for all kritikk jeg får :)

 

Ting som jeg mener skal gjørest etter all kritikk:

- Skifte font

- Endre hover-fargen på "drop down menyen"

- og kanskje rette litt opp på kodinga :p

- Finne et alternativ (som skal se enkelt ut) for "|" som mellomrom for linkene

 

Siden skal være enkel og dermed kan den kanskje virke litt kjedelig. Men sidens formål er å formidle et budskap og er ikke der for å vær artig :p

Lenke til kommentar

Som du ser så bryr jeg meg ikke så mye om kodingen, har tenkt litt på å gå over til xhtml, men alt jeg lager funker i alle de mest brukte webbrowsere. ser ikke noe poeng i å være så veldig nøye på det da, er kanskje litt med det at man blir vant med det.

 

 

 

Var det bare jeg som fikk vondt i magen nå? :no:

Lenke til kommentar
Som du ser så bryr jeg meg ikke så mye om kodingen, har tenkt litt på å gå over til xhtml, men alt jeg lager funker i alle de mest brukte webbrowsere. ser ikke noe poeng i å være så veldig nøye på det da, er kanskje litt med det at man blir vant med det.

 

 

Ikke noe poeng å kode en nettside tilpasset til alle browsere? Om du lager en nettside tilpasset til IE, så vil sannsynligvis over halvparten av de som besøker siden din se en stygg side! Det er viktig å lage en side som er tilpasset flere browsere! :yes:

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Det er viktig å lage en side som er tilpasset flere browsere!

 

Det er viktig å lage en side tilpasset ALLE browsere! :)

 

Ønsker helst å si:

 

"Det er viktig å skrive kode som følger standarder slik at alle browsere kan rendre siden på riktig måte!"

 

Men pga et visst firma i Redmond, vil dessverre ikke den setningen gi mening...

Lenke til kommentar

Sørg for å følge standardene: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...m.fwsnet.net%2F

 

Ellers liker jeg ikke menyen helt. Liker ikke å måtte dra muspekeren over menyen for å få en oversikt over hva som er på siden. F.eks. er det ikke veldig intuitivt at det ligger et forum under "index". Hvis du ikke har lyst til å bytte til en vertikal meny der du har plass til mer, så har du iallfall fortsatt mere plass på den horisontale menyen din. Endre fargene på menyen litt også kanskje, jeg liker ikke at lenker (Index, Downloads osv.) har samme farge som vanlig tekst.

 

Ellers bra; pen grønnfarge mot den bakgrunnen og med sort tekst. Drop-down-menyen er rask og "stabil" også.

Lenke til kommentar

må si meg litt enig i askil8. synes personlig at rollover menyer gjerne kan funke, men din litt dårlig organisert. lite intuitivt som det ble skrevet. pen og rask og stabil som askil8 skrev, men litt rotete..

 

en annen ting som er litt lite intuitivt er at du har brukt helt plain tekst som menyene. når jeg så på den med en gang så tenkte jeg som så at den menyen er sikkert ikke ferdig, det er jo bare tekst der foreløpig. så jeg ville gjort noe for å skille det ut. vise at dette er noe annet enn vanlig tekst :) if you know what I mean... mulig det bare var meg da, men vil si det er verdt å ofre en tanke om du vil ha en bra webside :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...