Gå til innhold

Nytt skjermkort! 7900GT eller x1900xt?


Anbefalte innlegg

Hey! :D

 

Skal kjøpe meg ny data i begynnelsen av september og oppsettet er som følger: Handlevogn

 

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe Asus Extreme N7900GT eller om jeg skal kjøpe Sapphire Radeon X1900 XT ? Såvidt jeg har fått med meg så kommer prisene på radeon serien til å synke pga. nye utgivelser men kommer de til å synke såpass at det kommer ned mot prisen av 7900GT? Trenger tips ang. dette her og utgivelser som kommer! :w00t:

 

Takker for alle svar på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, seff men vil helst ikke gå over 20000 :D Men er nok mulig at det blir x1900xt. Sånn har det blitt egentlig på hvert eneste komponent. For litt mer penger så får man enda bedre kvalitet og styrke osvosv og så ender man opp med et temmelig stort budskjett :D Hehe, men får se hvor mye Radeon kommer til å synke når x1950 kommer. Spennende blir det hvertfall :w00t:

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

:D Nå har jo valget mitt falt på et x1900xt skjermkort til oppsettet mitt. Det jeg står fast på nå er hvilket x1900xt jeg burde velge. Jeg vil ha mulighet til å koble opp mot prosjektor for å oppleve HD kvalitet, altså HDMI.

Det skjermkortet jeg har lagt til har tilkoblingene Dobbel DVI, TV-ut, HDTV. Hva vil det si at det har HDTV tilkobling? Er mulig jeg spør dumt, men grunnen til det er at Sapphire Radeon x1900xt hos komplett medfølger 1x HDTV kabel, men det står ingen ting om HDTV tilkobling. Sapphire er et par hundrelapper billigere, men går jeg glipp av mulighet for oppkobling i HD?

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et billigkort til et par hundre kroner og så vente til dx10 skjermkortene kommer.

6702836[/snapback]

 

Men hvor mye vil prisen ligge på disse skjermkortene? 3000+ er grensa mi. Dessuten er nok lommeboka tynn etter PC kjøp :D Kommer det en litt billigere verson enn det aller dyreste dx10 kortet som sfeks x1900xt eller 7900gt?

Lenke til kommentar
man får kjøpt overgangs kabel fra dvi til hdmi, hvis det er det du skal ha, og alle kort har jo dvi.

 

 

Jeg hadde ikke ventet på DX10 kort, det kan jo ta lang tid før man trenger dx10.

6704594[/snapback]

 

Jeg vet at det finns overgangskabel til HDMI. Får vel HD da tenker jeg... Ang. skjermkort så vet jeg ikke om dx10 kommer til å bli et must før om en god stund for min del. Kommer ikke til å skaffe Vista med en gang uansett men er fremdeles litt usikker på hva jeg burde ta. Hvis jeg ikke har tenkt til å oppgradere før våren igjen, hva er anbefalingen da? Kjøpe 7900GT eller x1900xt?

 

Tusen takk for svar! har hjulpet meg mye! :w00t:

Lenke til kommentar
man får kjøpt overgangs kabel fra dvi til hdmi, hvis det er det du skal ha, og alle kort har jo dvi.

 

 

Jeg hadde ikke ventet på DX10 kort, det kan jo ta lang tid før man trenger dx10.

6704594[/snapback]

 

Jeg vet at det finns overgangskabel til HDMI. Får vel HD da tenker jeg... Ang. skjermkort så vet jeg ikke om dx10 kommer til å bli et must før om en god stund for min del. Kommer ikke til å skaffe Vista med en gang uansett men er fremdeles litt usikker på hva jeg burde ta. Hvis jeg ikke har tenkt til å oppgradere før våren igjen, hva er anbefalingen da? Kjøpe 7900GT eller x1900xt?

 

Tusen takk for svar! har hjulpet meg mye! :w00t:

6706678[/snapback]

 

Ville sefølgelig ha gått for eit x1900xt!

Med tanke på at det er eit hakk bedre + at det er noen små problem med 7900 gt, grunnet at den var gitt ut for fort ( bugs as we name it )

Lenke til kommentar

Du burde heller spørre "X1900GT eller X1900XT?"

 

GT-kortet gir nok mest for pengene (rundt 1700 på det billigste) og er et jevnt over bedre kort enn 7900GT. XT-kortet er også verdt pengene og jeg synes at du skal gå for det sammen med det oppsettet der. Skal ha noe av det samme selv snart faktisk.

 

Kjøpe billig kort å vente er ihvertfall et dårlig råd. Hvem gidder å sitte med et såpass high-end system og et lusent skjermkort?

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2812&p=1 - se gjennom denne testen. Vil nok hjelpe deg med å bestemme deg.

Endret av toygard
Lenke til kommentar

X1900XT er et fantastisk kjøp. Men må også si at X1900GT er mye for pengene. 500-600 Kroner billigere enn de billigste 7900GT og yter omtrent likt og bedre i noen tester.

 

7900GT kan bli helt rått om man modder det litt. Hadde et selv som jeg moddet og kjørte over 700MHz GPU frekvens på. Men dessverre ser mange av disse kortene ut til å ryke. Overklokket eller ikke. Så om man kan kjøpe like bra og billigere fra ATI så er det nok like greit.

Lenke til kommentar
jepp, vurderte først 7900gt men er ingen stor overklokker så... Gleder meg til å få testa den nye PC'en litt når jeg får den. Spesielt grafikk og prosessor :D Får se hvordan dx10 kortene blir og hvordan de yter i forhold.. kanskje det blir en oppgradering i nærmere fremtid, men foreløpig tror jeg nok x1900xt holder!

6710890[/snapback]

 

X1900XT er nok et suverent kjøp. En annen fordel er at det har 512MB RAM. Klokke det litt opp så har man X1900XTX ytelse. det er jo i utgangspunktet samme kortet. ;)

Lenke til kommentar
X1900XT er nok et suverent kjøp. En annen fordel er at det har 512MB RAM. Klokke det litt opp så har man X1900XTX ytelse. det er jo i utgangspunktet samme kortet. ;)

6711229[/snapback]

 

Jepp, får vel nesten klokke litt når jeg først kjøper E6600 og x1900xt :D Men hvordan er det med viften på skjermkortet? Burde jeg skifte den som sitter på med denne?

Lenke til kommentar
X1900XT er nok et suverent kjøp. En annen fordel er at det har 512MB RAM. Klokke det litt opp så har man X1900XTX ytelse. det er jo i utgangspunktet samme kortet. ;)

6711229[/snapback]

 

Jepp, får vel nesten klokke litt når jeg først kjøper E6600 og x1900xt :D Men hvordan er det med viften på skjermkortet? Burde jeg skifte den som sitter på med denne?

6712735[/snapback]

 

Jeg bruker selv VF-900cu på mitt X1900XT. Den kjøler bra og er mye mer stillegående enn original kjøleren. Så den kan jeg anbefale på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv VF-900cu på mitt X1900XT. Den kjøler bra og er mye mer stillegående enn original kjøleren. Så den kan jeg anbefale på det sterkeste.

6712939[/snapback]

 

Da satser jeg nok på Zalman. Hvordan var monteringen av viften? Har hørt at det skal være litt mer komplisert enn bytting av CPU vifte. Men kommer uansett til å klare det! :thumbup: Yeah.

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv VF-900cu på mitt X1900XT. Den kjøler bra og er mye mer stillegående enn original kjøleren. Så den kan jeg anbefale på det sterkeste.

6712939[/snapback]

 

Da satser jeg nok på Zalman. Hvordan var monteringen av viften? Har hørt at det skal være litt mer komplisert enn bytting av CPU vifte. Men kommer uansett til å klare det! :thumbup: Yeah.

6713676[/snapback]

 

Enkelt. Bare følg veiledningen som følger med du. Er mer arbeid enn de fleste CPU kjølere ja. Bortsett fra de som må bruke hullene på hovedkortet da. Men det er enkelt og tar ikke lange tiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...