Gå til innhold

Bygging av Core Duo System


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg sitter å vurdere å sette i hop et nytt Core Duo oppsett og har bestemt meg for å begynne med et Lian LI 777 Jubileums kabinett formet som en korall.

 

Videre vil jeg ha en Core Duo E6600 CPU, her er jeg noe i tvil om jeg skal gå for X975 eller 965 chipsett på hovedkort. Så her kunne jeg tenke meg noen innslag :)

 

Jeg skal videre ha 2 gigg brikker med Crusial PC6400 CL4 brikker (ikke Pro)

 

Jeg vil også ha et XFX 7950GX2 (520 versjonen).

Og Hiper 730watt modular PSU

 

Så jeg lurer på hva folk vil anbefale av hovedkort og kanskje også andre minnbrikker til dette oppsettet.

 

Og vil Intel Chipsett fungere med et slikt skjermkort eller må jeg eventuelt vente på nvidia modeller ?

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS P5W DH Deluxe som HK. Med E 6600 er du garantert en god overklokking, det er stabilt, og toppmodellen til ASUS. Støtter dog ikke sli (støtter Crossfire) så videre ville jeg gått for et X1900XTX som du senere kan oppgradere til Crossfire (da snakker vi over 20 000 poeng i 3Dmark05 og over 10 000 i 3Dmark06)

 

De aller fleste tester med ASUS P5W DH Deluxe, viser overklokkingpotensiale på over 400 FSB(gir 3.6 Ghz) og mye bedre ytelse enn alle AMD prosessorer og alle Intel prosessorer(hvis alle de kjører på stock hastighet) SÅ mitt tips er E6600, ASUS P5W DH Deluxe, Et bra Corsair 2 Gb sett med minne, og kanskje vannkjøling på CPU

Jeg skal også bytte Core 2 Duo oppsett senere, og har allerede laget en handlevogn, som er bygget på anbefalinger fra tester, og forumsvar. Du finner den HER

 

Det er altså alt du tregner for et overklokkingsvennlig system, som gir ytelse i toppklassen (bytt ut XT med XTX, kanskje 2x XTX i CF)

 

Håper jeg har hjulpet deg.

 

PS: I handlevognen har jeg også tatt emd et bra og kjølig kabinett, som har bl. a. støydemping på HDD; og god gjennomluftning, og mange vifteplasser. Ville anbefalt det hvis du også skal ha nytt Kabinett

Lenke til kommentar

 

De aller fleste tester med ASUS P5W DH Deluxe, viser overklokkingpotensiale på over 400 FSB(gir 3.6 Ghz) og mye bedre ytelse enn alle AMD prosessorer og alle Intel prosessorer(hvis alle de kjører på stock hastighet) SÅ mitt tips er E6600, ASUS P5W DH Deluxe, Et bra Corsair 2 Gb sett med minne, og kanskje vannkjøling på CPU

Jeg skal også bytte Core 2 Duo oppsett senere, og har allerede laget en handlevogn, som er bygget på anbefalinger fra tester, og forumsvar. Du finner den HER

 

 

6663423[/snapback]

 

Du har postet feil link til handlevognen...

Lenke til kommentar

Har nå satt sammen et lite oppsett jeg vil tro jeg kan leve med......

 

Jeg har fra før et XFX 7800GT Extreme og skal også muligens skifte dette ut med et XFX 7950GTX 570, men jeg er ikke sikker på om Intel chipsett funker med et slikt sli kort ? noen som kan bekrefte det ?

 

Jeg er heller ikke sikker på hvilken CPU kjøler jeg skal velge.

 

Handlevogn

Endret av Devlish
Lenke til kommentar

Jeg ville ha ventet til den 26 denne måneden ihvertfall før jeg hadde bestilt hovedkort til core 2 duo, den 26 kommer asus sin nForce 570SLI intel edition ut for salg på komplett.

Og jeg viller ha kjøpt xfx geforce 7950gx2 500 billigere pluss kan lett klokkes opp til 570, ihvertfall viss du har nforce kort og installere ntune.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Er dette din drømme-PC? (pcutstyr)

HANDLEKURV

Hovedkortet støtter offisielt bare crossfire, men SLI støttes fint det også. Det ryktes at nyere nvidia drivere ikke vil la SLI bli støttet på dette hovedkortet, men driverne er allerede hacket på beta-status; slik at det forblir kompatibelt.

Så er du datakyndig nok til å installere èn spessifissert driver, ja så kan du gå for dette hovedkortet med tanke på potensiell SLI i framtiden :)

Lenke til kommentar

KK men da skulle det jo ikke by på mye problematikk, jeg får se litt om jeg venter på nforce 590 SLI chipsett eller om jeg går for P965, jeg vil ikke ha 975X siden dette ikke støtter minne hastigheter på 800mhz kun opp til 667 :(

Endret av Devlish
Lenke til kommentar
jeg vil ikke ha 975X siden dette ikke støtter minne hastigheter på 800mhz kun opp til 667 :(

6685576[/snapback]

Stemmer da dette? Fra hw.no` artikkel om dette hovedkortet;

* LGA775-sokkel for Intel Core2 Duo, Core 2 Extreme, Pentium 4, Pentium D

* Intel 975X + Intel ICH7R

* 1066/800FSB

* Dobbelkanals DDR2-800/667/533 (maks 8 GB)

* 2 x PCIe x16

* 2 x PCIe x1

* 3 x PCI

* Støtter ATI Crossfire

* 5 x SATA 3 Gb/s (pluss 1 ekstern)

* RAID-muligheter (0, 1, 5, 10, JBOD)

* Dual Gigabit LAN (Marvell 88E8053)

* Trådløst nettverk (802.11g)

* 8-kanals lyd (Realtek ALC882M)

* 2 x Firewire

* 8 x USB 2.0

* ATX-format

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...