Gå til innhold

Noen diverse portrettbilder


Blausen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, etter en rask vurdering vil jeg si følgende:

 

Bilde 1:

Litt for midtstilt etter min smak. Tror også at bildet hadde vært bedre om du tatt bildet i samme høyde som modellen sitter i. Her virker det som om du står en del høyere enn modellen. Det kan være stilig, dersom det blir brukt som effekt, men det synes ikke jeg fungerer helt her.

 

Bilde 2:

Helt fantastisk! Dette har jeg ingenting å utsette på. Fin nærkontakt, fin skarphet og fint utsnitt. :thumbup:

 

Bilde 3:

Synes det er litt uskarpt. Ser også litt redigert ut, spesielt i overgangen mellom hud og genser/jakke. Men pen dame da...! :cool:

 

Bilde 4:

Også et flott portrett, fin skarphet. Ville kanskje ikke kuttet haken, ellers svært bra! :thumbup:

 

Bilde 5:

Likte dette også. Føler likevel det er et eller annet med det, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva...

 

Alt i alt, flotte bilder, men med 2'ern som det klart beste!

Endret av sentimental
Lenke til kommentar

Bilde 2 er meget bra, men fokus er ikke 100% der det burde vært. Jeg ander en liten anelse uskarpet på øynene/vippene. Ser ut som fokus ligger mer på kinnet. Dessuten hadde bildet blitt enda bedre med et litt mindre...corny utrykk på dama. Litt undebitt/underleppa frem greier som gjør det litt merkelig.

De av typen i dressen falt godt i smak på alle måter.

Og tror bildet av hun i solbrillene hadde blitt best uten softingen du har lagt på (etter min smak da) :)

Men flink er du.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Bilde nr 1 - veldig fin skarphet og lyssetting. Likte ikke utsnittet. Det er noe med at personen sitter for langt frem i bildet, og ville ha croppet litt øverst.

Bilde nr 2 - synes det er meget bra, personlig liker jeg mer skarphet.

Bilde nr 3 - ble for soft, og spesielt i hudtonene. Liker heller ikke at det er så lite luft forover i bildet. Ville croppet litt mer snevert i høyderetningen.

Bilde nr 4 - Supert portrett med fin lyssetting. Bra nok skarphet. Utsnittet er fint etter min smak. Mitt valg: 5.5 av 6.0.

Bilde nr 5 - Super skarphet og kontrast. Fin lyssetting. Det eneste jeg ikke liker er utsnittet. ville hatt med hele figuren.

Lenke til kommentar

Har bare tid til en kort kommentar til bildene dine. De er alle gode, selv om du i et par tilfeller har gjort andre valg enn jeg ville gjort. Det er kanskje nettopp på grunn av det jeg liker dem.

Det eneste jeg stiller meg kritisk til er at du har valgt å kutte haken i s/h-bildet. Jeg synes ikke det er en passende effekt på portretter.

Lenke til kommentar
Har bare tid til en kort kommentar til bildene dine. De er alle gode, selv om du i et par tilfeller har gjort andre valg enn jeg ville gjort. Det er kanskje nettopp på grunn av det jeg liker dem.

Det eneste jeg stiller meg kritisk til er at du har valgt å kutte haken i s/h-bildet. Jeg synes ikke det er en passende effekt på portretter.

6672416[/snapback]

 

 

Når det er et såpass tett utsnitt, syns jeg det fungerer. Men det er nå bare meg :)

Lenke til kommentar

Alle bildene er veldig bra, men mine favoritter er de to siste. Enig med deg, blausen, at det fungerer med kuttet hake på bilde 4. Passer utmerket i s/h. Fine skarpe øyne og et ellers fint uttrykk i modellen.

 

Bilde 5 liker jeg aller best. Det er fordi du har brukt en moderne fyr i en gammel dress i en gammeldames rolle, om du var med på den. Frisyren er tøff og moderne, men modellen drikker av en gammel kopp og holder den på en tradisjonell måte. Prikken over i'en her er uttrykket til modellen - energisk - som suger til seg blikket. I tillegg er det fine farger, fin komp og fin lyssetting. Råtøft bilde!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...