Gå til innhold

Noen spørsmål om hjemmesider i flash


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Fikk litt lyst til å lære meg å lage hjemmesider i flash, men jeg har et par ting jeg lurer på.

 

1) Finnes det noen gode bøker om emnet (ikke om flash generelt, men om hjemmesider i flash) evt. noen gode nettsider.

 

2) Hvordan er kompatibiliteten i de forskjellige nettleserene?

 

3) Hvordan kan jeg gjøre siden lettest mulig å oppdatere? Hente innhold fra tekst, mysql eller skrive dem rett inn i flash-dokumentet?

 

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Finnes det noen gode bøker om emnet (ikke om flash generelt, men om hjemmesider i flash) evt. noen gode nettsider.

 

Sjekk ut Friends of Ed forlaget. De har mange kreative bøker om Flash og andre relaterte temaer. Google dem så finner du de. Jeg har flere bøker fra dem.

 

2) Hvordan er kompatibiliteten i de forskjellige nettleserene?

 

Vel, dette er jo poenge med Flash. Så lenge en browser støtter flash plugin så har du ikke noe mer å tenke på. Alt vil se likt ut i alle browsere på alle typer platformer. Opera v7 hadde en liten issue med gjennomsiktige flash filer, men det er fiksa nå.

 

3) Hvordan kan jeg gjøre siden lettest mulig å oppdatere? Hente innhold fra tekst, mysql eller skrive dem rett inn i flash-dokumentet?

 

Her må du studere Flash og XML. Du kan ta det enda lengre med online publiserinngs systemer. Men inntil videre holder det nok med å få Flash og XML filer å prate sammen. Du finner bøker om dette hos Friends of Ed.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...