Gå til innhold

Delte mapper Qtek 9100


Anbefalte innlegg

Halo!

 

Kjøpte meg en Qtek 9100 her om dagen. Står at det skal kunne gå ann å browse andre datamaskiners delte filer? men unnskyld meg, det gjør det jo ikke :p jeg finner i hvertfall ingen mapper som gir et hint om en annen maskin :hmm: OG, det står heller ingen ting om at du trenger et annet program for å kunne gjøre det? dermed sier jeg:

"Hvordan finner man delte filer/mapper på et windows nettverk?"

 

Hehe, håper det er noen som har klart å løse dette, eller funnet sine egne filer.

 

Håper på svar folkens, dette er livsviktig :p

 

Mvh meg.

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker Total Commander til dette som gjør jobben flott.

6662270[/snapback]

hvor finner jeg dette programmet da? Jeg lastet ned noen som het det, Total Commander 32 elns heter selve programfilen, men den la seg visst bare inn på den stasjonære PC'en, ikke smartphonen

 

Har jeg gjort noe feil eller lastet jeg ned feil?

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis gjort en del feil.

Det er jo bare å skrive "Total Commander" i google, trykke på første link og så trykke på menyvalget til venstre som heter "Pocket version".

Din mobil har ARM prosessor forresten.

 

EDIT: En liten brukerveiledning :

 

1:Start TC

2:Klikk på "\\" øverst

3:Velg "LAN"

4:Velg "<new server>"

5:Skriv navnet tilkoblingen skal hete

6:Skriv navnet til maskinen du skal inn på, eventuelt også navnet til den delte ressursen. Eksempler kan være \\maksinen eller \\maskinen\deltmappe eller \\10.0.0.3

7:Klikk deg inn på navnet til den nye koblingen

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Du har tydeligvis gjort en del feil.

Det er jo bare å skrive "Total Commander" i google, trykke på første link og så trykke på menyvalget til venstre som heter "Pocket version".

Din mobil har ARM prosessor forresten.

6662415[/snapback]

hva er ARM prosessor? er det en god ting? :p

 

Tusen takk, skal prøve det jeg da... Søkte etter Total Commander Download jeg i google :p

Lenke til kommentar
Posten over er oppdatert.

 

ARM prosessor er en type prosessor, trolig sammenlignbart med hva x86 er. Din telefon har en TI OMAP850 prosessor som er av type ARM, så når du skal laste ned programvare må du velge den versjonen for at du skal kunne kjøre den.

6662478[/snapback]

hmm det der er kjekt for meg å vite vet du. Tusen takk. Sjekker btw ut programmet og gjør det som over her nå. ser vel snart om det funker eller ikke... :p

Lenke til kommentar

går ikke... får bare error:

\\Base\Qtek\ <- opretett en mappe til test

Error 53 while connecting!

etterfulgt av:

Error 0 changind to dir!

 

Altså, noe som jeg har gjort feil?

 

Datamaskinen jeg skal kople meg til heter base eller Base

 

Dermed gikk jeg på TC -> \\ -> LAN ->

Der er det to ting:

_Quick open

<new server>

-> <new server> -> Connection name: Base -> Enter server name e.g. myserver or \\server1\e : \\Base\ -> OK

 

Dermed fikk jeg i mappen LAN:

Base

_Quick open

<new server>

 

Trykker på Base

Får tomt vindu med ingenting inni.... Her sjer det ingenting i forhold til Qtek mappen min hvor jeg får error'er.

 

Hva gjør jeg feil??

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

nei, jeg får fortsatt samme error. :( MEN HVA ER DET DA!!?!!?! blir irritert og jeg da.... :D

 

Hehe, men, men... noe må det da være.. hmmm. jeg trenger ikke kjøre noe server program?

 

prøvde forresten å kople meg til telefonen på samme måte, \\Tobbe(som telefonen heter...\ -> \\Tobben\ -> men ingenting...

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

Det er nok noe med dine delerettigheter eller noe med en eventuell brannmur som gir deg problemer. Muligens du har deaktivert gjestekontoen eller noe annet slikt samtidig som du har enkel fildeling som kan blokkere tilgangen. Som jeg spurte tidligere; har du prøvd med en annen PC på lokalnettet?

 

Dersom du er desperat er nok det letteste å sette opp en FTP-server i stedet.

http://filezilla.sourceforge.net/

 

EDIT: Dette er over WLAN, ikke sant?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Det er nok noe med dine delerettigheter eller noe med en eventuell brannmur som gir deg problemer. Muligens du har deaktivert gjestekontoen eller noe annet slikt samtidig som du har enkel fildeling som kan blokkere tilgangen. Som jeg spurte tidligere; har du prøvd med en annen PC på lokalnettet?

 

Dersom du er desperat er nok det letteste å sette opp en FTP-server i stedet.

http://filezilla.sourceforge.net/

 

EDIT: Dette er over WLAN, ikke sant?

6662922[/snapback]

altså, jeg har en PC jeg kaller LABTOP, den har jeg nettopp lagt inn en XP versjon, deaktiverte XP sin brann mur og har heller ingen annen. Der har er jeg mappe som heter RED, så jeg prøvde da \\Labtop\red\ men samme error 53. Dette er over WLAN ja, alle pc'ene er på trådløs nettverk her... så det. og sjekket nettopp routeren, det skal ikke være noe der som tuller med forbindelsen, for den funker jo mellom de andre maskinene uanz.

 

MEN, trenger jeg å aktivere noe fildeling på telefonen? jeg har ikke gjort noe som helst på den, for jeg har jo heller ikke funnet noe. Det er jo noe som heter Internett og Arbeid, når du er på selve nettverkskortet, der har jo jeg valgt internett, da jeg surfer på nettet med den, så skal nå prøve Arbeid.

 

Ellers, du har ingen annen løsning?

Lenke til kommentar

ok. Det var visst det som var problemet... Na far jeg tilgang til alle filene mine, bare at jeg ikke har signaler na da :)

 

men tusen hjertelig takk skal du ha. Endelig funker det. Og til alle der ute, ikke gjoer som meg, ikke glem Arbeid mens dere proever dette. :p

 

EDIT: NEI, det var ikke alt... fant ut at det er Windows Brannmur som fucker opp alt.. deaktiverte den, men behold da mine andre brannmurer, og nå funker detta helt fint.

Husk Arbeid OG Brannmuren da(vet ikke om Arbeid er nødvendig nå da....).

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...