Gå til innhold

Farger på moderatorer, på nicket i innleggene


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Hvis det hadde vært mulig å gjort det sånn som dette, så vil jeg at det skal være sånn:

user posted image

 

user posted image

 

Altså farge på nicket eller gruppen, i brukerinfoen til venstre for innlegget. Akkurat samme farge som dere har på nickene når vi ser hvem som er pålogget/leser.

 

Meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de aller fleste tilfeller poster vi brukermoderatorer, moderatorer og admins som helt vanlige brukere. Da er det synd om denne ekstra varselfargen med en gang skal varsle alle om at det er Herr. brukermoderator som poster osv. Problemet mange brukermoderatorer har idag er at det er vanskelig å bli ordentlig engasjert i diskusjoner i blant annet "Politikk Religion og Samfunn"-kategorien og diverse andre kategorier.

 

Om dette tiltaket du snakker om skulle bli innført vil dette bære med seg noen negative konsekvenser og noen positive. Som følge av en sli ordning ville brukermoderatorer, moderatorer og admins (her etter referert til som bma) i enda større grad bli ekskludert fra heftige diskusjoner med sterke meninger. Og når man da som bma, nesten ikke kan delta i slike diskusjoner lenger, da er det lite morsomt å være bma. Og da tror jeg fort en del brukermoderatorer vil trekke seg fra stillingen, og forumstyret og forumet i sin helhet vil plutselig stå overfor en ikke fullt så grei situasjon.

 

Nå fører ikke dette tiltaket bare med seg dårlige følger. Blant annet vil brukere fortere få med seg hvem som er bma. Nå kan det diskuteres om ikke titlene under avataren er nok. Personlig vet jeg jo nå etter to år på forumet hvem som er moderator og hvem som ikke er det, og jeg kjenner til de fleste brukerne. Og for mange i OT-Baren og andre spesielle forum som ikke er knyttet til Hardware.no og søster-nettverket .

 

Men nå har det seg slik at mange kommer til forumet nettopp gjennom Hardware.no og søsternettverket. Selv kom jeg til forumet gjennom Gamer.no og lenge holdt jeg meg utelukkende til spill-kategoriene. Men etterhvert begynte jeg å bevege meg ut i andre kategorier. idag er jeg relativt aktiv i mange kategorier og kjenner de fleste. Hvilket jo er vitkgi som brukermoderator. Men de nye som nettopp har kommet til en kategori tilknyttet en av disse sidene i enttverket er gjerne ikke så kjent og vet gjerne ikke hvem som er bma. Da hjelper det lite å mene at de kan se det i sitt assisent panel.

 

Hvilke nye brukere kjenner til alle disse forskjellige måtene å se hvem som er bma på? Så i og for seg ville da disse forskjellige fargene få dem til å bli obs, og de ville da gjerne se at det sto en spesiell tittel som bma. Men er det virkelig behov for det? Jeg mener, de fleste lærer jo seg dette etterhvert. Og virkelig vanskelig er det vel neppe.

 

Så min personlige konklusjon er at dette bringer mer onde med seg enn det gjør gode. Og ettersom bma for det meste egentlig bare får negative følger og det kun hjelper et fåtall brukere er det vel neppe noe som er nødvendig eller ønsket. Hvertfall ikke fra min side. For all del, forslaget er såklart ikke dumt, og du har jo et poeng, men alt i alt synes jeg nok at det ville være bedre å ikke gjennomføre dette. Så får andre brukere av dette forumet mene hva de vil.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Takk for et meget informativt innlegg Orresnei :)

 

Jeg var desverre ikke klar over diskusjons-problemet. Du har rett i at de fleste etterhvert lærer seg hvem som er hvem, og at fargen gjør at denne prosessen går kjappere. Men hvis dette kommer til å skape flere negative konsekvenser enn positive, så vil jeg ikke at dette skal bli vurdert lenger. Da vet jeg det, takk.

Lenke til kommentar
Ei løysing der "viktige" innlegg (td. dårleg emnetittel/ro ned kranglinga osv.) frå moderatorer er utheva på ein måte kan kanskje fungere betre.

6662477[/snapback]

Enig så enig. På den måten kan man velge når man vil være svært synlige på, samtidig som man kan være som vanlige brukere når man vil det. Ganske grei løsning ville jeg tro! Som regel holder det med å sette skriften til rød i innlegget da.

Lenke til kommentar

Der har vi kanskje en bedre idè hva gjelder fargebruk, at poster hvor bma har en autoritær rolle (stenger, flytter, kjefter eller smeller :p) så merkes dette av med en annen farge, rød f.eks. Dette vil gjøre at moderators anmodning kommer tydelig frem, og kanskje vil det også hjelpe moderator å holde en anonym profil når det er ønskelig?

Lenke til kommentar
Ei løysing der "viktige" innlegg (td. dårleg emnetittel/ro ned kranglinga osv.) frå moderatorer er utheva på ein måte kan kanskje fungere betre.

6662477[/snapback]

 

Dette har jeg sett på et annet forum, noe som i og for seg fungerer rimelig greit. (se nederst på denne siden.)

Synes ikke det er nødvendig å gjøre moderatorne enda mer tydelige, de fleste ser fort hvem som er mod eller ikke.

Lenke til kommentar

Er enig i alt det Orresnei skriver, bortsett fra konklusjonen. Det vil nok medføre et "onde" for oss moderatorer, men om det er et gode for brukere flest så er det bare å sette igang med fargene. Ikke det at jeg selv noensinne har sett behovet, men men, om mange brukere ønsker dette her så for all del. Vi moderatorer er jo tross alt her for brukerne, ikke omvendt.

 

Det vil uansett alltid være litt vanskelig for oss brukermoderatorer å delta i diskusjoner. Personlig vil jeg nå fortsette å delta i diskusjonene, enten de er heftige eller ikke. Blir det for mye rot med slikt så er det bare for meg å overlate moderatorjobben til noen andre og gå tilbake til å bli kun bruker igjen. Men nå går det nå uansett stort sett greit, selv om det finnes tilfeller hvor moderatortittelen er litt vel ødeleggende. Men man kan nå ikke få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...