Gå til innhold

Bærbar pc primært til skole, men også til spilling


Anbefalte innlegg

Jeg skal studere til høsten, men skal reise til et annet sted i landet og har ikke tilgang på min stasjonære i en periode. Derfor ønsker jeg en bærbar pc som også kan brukes til spilling. Den bør kunne greie spill som cs, wc3, wow, hl2 osv uten å hakke for mye. Jeg har sett litt på en dell insiron 9400 men prisnivået er kanskje litt stivt. I tillegg så ønsker jeg helst en AMD, helst dobbeltkjerne, da jeg av tidligere erfaringer vet at intel er altfor varm. Lagringskapasitet er ønsket til rundt 80gb. Grafikkort er jeg noe usikker på, men har hørt at intel GMA 950 er helt greit, går det an å bruke til spilling?, selv om jeg vet at et 7600/7800 nforce kort er brukbare til formålet. Ønsker helst å unngå ATI da jeg skal ha linux i en konfigurasjon på pc-en. 17" skjerm er ønskelig og batteritid bør minimum være to timer. Vekten er ønskelig så lav som mulig, men 3-3,5kg bør gå greit.

 

Prisklasse: Helst under 15000kr.

 

edit: har også sett på en Zepto Znote 6214W, men jeg ønsker også muligheten for reparatør hjem på døren, da denne bærbare pc-en vil være viktig for meg i tiden som kommer.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...