Gå til innhold

mitt lille system for klientovervåkning


ways

Anbefalte innlegg

når man har peiling på data blir man fort den som får ansvaret for en del maskiner til venner og familie. i sammenheng med dette og et forsøk på å spore opp maskiner om de skulle bli stjålet, skrev jeg litt kode for å overvåke klienter. først var det via mail, nå er det gjort om til http -> php.

 

her er versjon 0.7 av mitt lille klientovervåkingssystem. det finnes andre systemer som er veldig mye mer avanserte, men jeg ville bare ha noe lite og enkelt.

 

serveren er skrevet i php og mysql. klienten for linux er et bash-script. har også laget en for windows i C#, men den sender ikke alt linuxklienten sender. enda.

 

om dette er av interesse for flere enn meg, lager jeg en prosjektside for det.

 

vedlegg:

det vedlagte bildet er et screenshot av oversikten på serveren. den viser hvilke klienter som har meldt inn, når de sist meldte inn, og de data som ble meldt inn. ikonet viser om maskinen er en hodeløs server, en laptop eller en vanlig desktop. den viser os, siste gang apt kjørte osv.

 

findme.txt er scriptet som skal kjøre på linuxklientene. legg inn riktig navn på server.

findme.zip er mappen som skal ligge på serveren. legg rett passord ol. i settings.php. anbefaler også å legge inn en .htpasswd-fil i mappen for sikkerhet.

findmesql.zip er sql-tabellene. importer i mysql. feks via phpMyAdmin.

post-26798-1155379168_thumb.png

findme.txt

findmesql.zip

findme.zip

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...