Gå til innhold

HD gaming plages av lag...


tjkhulen

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig bestemt meg for en LCD toppmodell men nå er jeg kraftig i tvil her. Spiller skytespill og er avhengig av at bildet ikke ligger lagger bak, har lest dette:

http://gear.ign.com/articles/712/712352p1.html

http://gear.ign.com/articles/720/720303p1.html

 

I sist nevnte artikkel fra IGN er det noen som kan oversette modell betegnelsene fra amerikansk til europesisk slik at man vet hvordan modeller som er godkjent og hvordan som lagger. DLPene er ikke interessant.

 

http://www.behardware.com/articles/632-1/l...o-crts-yes.html

 

Denne artikkelen forteller oss hva vi alle vet, men skjermen som er testet er jo en LCD monitor ikke en TV, noen som vet hvordan toppmodellene til samsung yter sammenlignet med slike nedslående resultater?

 

 

Vurderer å drite i HD TV til teknologien er bedre, da jeg garantert vil bli misfornøyd hvis det er så ille.

 

Noen som har praktisk erfaring f.eks. med bruk av HD TVer og halo2 multiplayer spilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg den billigste 27" HD-TV'en til Samsung, som kostet 7K på tilbud i sin tid, og den er je storfornøyd med. Spiller HALO2, CoD2 og GRAW en del, og har aldri opplevd noen problemer med dette.

 

Denne TV'en har vel 12ms tar jeg ikke feil, og da kan jeg ikke skjønne at du kan bli skuffet over en av de nyere og bedre modellene :)

I allefall er HD gaming anbefalt! Har selv spilt på HDTV i over et halvt år, og er tilbake til vanlig TV for første gang nå... og jeg plages VIRKELIG av oppløsningen i CoD2 :dontgetit: Ser jo ikke hva man skyter på langt vekk jo!

Lenke til kommentar
Selv har jeg den billigste 27" HD-TV'en til Samsung, som kostet 7K på tilbud i sin tid, og den er je storfornøyd med. Spiller HALO2, CoD2 og GRAW en del, og har aldri opplevd noen problemer med dette.

 

Denne TV'en har vel 12ms tar jeg ikke feil, og da kan jeg ikke skjønne at du kan bli skuffet over en av de nyere og bedre modellene  :)

I allefall er HD gaming anbefalt! Har selv spilt på HDTV i over et halvt år, og er tilbake til vanlig TV for første gang nå... og jeg plages VIRKELIG av oppløsningen i CoD2  :dontgetit:  Ser jo ikke hva man skyter på langt vekk jo!

6661885[/snapback]

 

Har ikke med ms å gjøre dette her. Selv om det også er ganske viktig på lcd for å få minst mulig ghosting. Ghosting vil det være uansett på LCD dog, fordi det er enn dritt teknologi. Særlig ved 60fps materiale er det ekstra tydelig.

 

Dette handler om at HDTV`en må konvertere oppløsninger noe som kan resultere i at bildet man ser er forsinket. Altså, det kan ta 0.1 til 0.5 sekunder f.eks før tv`en reagerer på det som skjer. Noe som gjør det ganske håpløst å spille.

 

Og i og med at "alle" HDTV`er her kjører 1366x768 oppløsning og ikke ekte 720p som er 1280x720, vil så godt som alle måtte skaleres litt, noe som vil skape litt forsinkelse. Hvor mye er forskjellig fra tv til tv og det er vel heller ikke alle som vil legge merke til det, hvis de er vandt med det.

 

Uansett, dette er er reelt problem og er en av flere grunner til at jeg ikke vil ha HDTV enda.

Endret av Kovalev
Lenke til kommentar

Heh, synd du syntest det da :(

 

Selv syntest jeg ikke det er noe problem i det hele tatt, og spiller lit på en vanlig TV nå som sagt, og jeg syntest det har så lite å si at jeg ikke engang tenker over det engang når jeg spiller.

 

Bruker også LCD skjerm på PC, og spiller endel CSS, men der heller tar jeg ikke livet av meg selv, selv om det e litt mer tydelig når man bruker mus/tast og sitter klsitret inntil skjermen.

LCD er i alle fall en teknologi jeg er meget glad i, og liker bærbarheten med tanke på LAN osv... :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller mye FPS osv og har tilsammen hatt 3 HD tv'er det siste året!;)

 

Den første var en Viewpia 37tommer, billig og god tv til spill syntes jeg!:) Kostet meg 15tusen dengang, og jeg syntes det var svært god.

 

Så gikk jeg til innkjøp av en 32tommer Samsung den het vel noe ala 32r75 ? Hvertfall en de siste toppmodellene, den kostet meg 17lapper. Den var forferdelig dårlig til gaming. Grusom i forhold til min gamle Viewpia. Kvittet meg derfor med denne og gikk til innkjøp av en LG som er svært god:)

 

Alle hadde responstid 8ms, men svært stor forskjell på hver av de...

Lenke til kommentar

Lurer heller på hvorfor dere kjøper LCD skjermer istedenfor Plasma. Plasma har kommet en god del lengre på HD enn LCD tro du meg. Greitnok LCD er kjekt hvis du spiller med masse lys omkring deg. Plasma har en veldig reflektiv overflate men der får du ekstremt behagelig bilde.

Lenke til kommentar
Lurer heller på hvorfor dere kjøper LCD skjermer istedenfor Plasma. Plasma har kommet en god del lengre på HD enn LCD tro du meg. Greitnok LCD er kjekt hvis du spiller med masse lys omkring deg. Plasma har en veldig reflektiv overflate men der får du ekstremt behagelig bilde.

6663225[/snapback]

 

Fordi du ber om bråk hvis du skal spille på en plasma. 3 stk jeg kjenner har halo2 HUD brent inn ;(

 

 

Uansett hva viss jeg vil ha en CRT gaming monitor som støtter VGA inn på rundt 20"? Hva velger jeg da? Noen som har konkrete anbefalinger? Har prøvd å lete rundt på nettet uten å finne noe.. Er ute etter som har en PROVEN RECORD med å funke bra med 360..

Lenke til kommentar
Jeg kjører på bakprojeksjon. Ingen har klaget på lag eller ghosting hos meg enda. Ikke dårlig bilde heller, selv om jeg kjører på 50 " som gjør det litt lettere å oppdage shit.

6663817[/snapback]

 

Altså.. vet mange som sier de ikke merker det.. men det jeg merker det godt i situasjonen der folk hopper inn og ut fra en vekk.. får ikke inn headshot med snipern osv... Spiller du litt "seriøst" FPS så er det noe dritt med denne laggen som skyldes bilde prosesseringen.. snakker ikke om ghostingen selv om den suger også.. snakker om tiden det tar før skjermen får opp bilde. Dette har ingenting og si for TV sendinger og DVD, men når man spiller er man avhengig at det apperatet faktisk henger med i svingene...

 

CRT forslag anyone?

Lenke til kommentar

tjkhulen: Hehe, hvis du ikke får inn headshots er da ikke skjermen sin feil

 

Selv merker jeg ikke noe av dette... det eneste jeg merker er at noenganger bommer jeg rett og slett med sniper på CoD2 :tease:

 

Edit: Det der var ment som en spøk i tilfelle du ikke skjønte det tjkhulen ;)

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Jeg spiller mye FPS osv og har tilsammen hatt 3 HD tv'er det siste året!;)

6663016[/snapback]

 

Hvorfor kjøpte du en ny en, som var dyrere og mindre, om du var fornøyd med den første?

6663087[/snapback]

 

Fordi min første manglet HDMI, pluss at jeg ikke var helt fornøyd med bildet når jeg så på vanlig tv. Men til spilling var den svært god...

Lenke til kommentar

Spiller du FPS seriøst spiller du heller ikke på en konsoll da tjkhulen.

Angående at Plasma brenner inn bildet er bare tullprat. Alle nyere plasma har beskyttelse for akkurat dette, dessuten gjelder garantien for slike ting. Plasma er evig mye bedre å spille med, du slipper skarpheten fra LCD samt delayen i spill. Plasma har ikke delay overhodet.

Lenke til kommentar
Spiller du FPS seriøst spiller du heller ikke på en konsoll da tjkhulen.

Angående at Plasma brenner inn bildet er bare tullprat. Alle nyere plasma har beskyttelse for akkurat dette, dessuten gjelder garantien for slike ting. Plasma er evig mye bedre å spille med, du slipper skarpheten fra LCD samt delayen i spill. Plasma har ikke delay overhodet.

6664988[/snapback]

 

Veit ikke hvor du har fakta dine fra, men gi meg gjerne navnet på den produsenten av plasma tv'er som dekker innbrenning på garantien.Det blir regnet som brukerfeil og de produsentene tror jeg ikke eksisterer, for uansett hvor langt teknologien har kommet innen plasma så er faren for innbrenning der.Akkurat nå kommer jeg på to eksempler, begge spiller jeg med daglig og begge begynner å få merker etter de statiske bildene i lobbyen i GRAW på sine skjermer.

 

Bare les på alle forum som er litt oppdatert på audio/video, du får samme svaret, LCD er best egnet til spilling framfor plasma pga innbrenningsfaren.

 

Kjøpte selv en Panasonic PV60 plasma tidligere i sommer, men byttet den kjapt til Samsung LE40M61 40" LCD, kunne ikke vært mer fornøyd, slipper å tenke på innbrennings problematikken i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Innbrennings problemet med plasma har som nevnt blitt langt mindre med årene. Idag er ikke faren stort større enn med CRT (bilderørs skjerm) som også er fosfor basert.

Jeg har selv en et års gammel Panasonic TH-42PV500E som jeg har spillt mye på, jeg glemte tilogmed å skru av TV'en før jeg gikk på jobben en dag med et stillbilde på og det er ingen tegn til innbrenning på den.

Lenke til kommentar

Har jeg missforstått noe her tro... jeg har selv en 1,5 år gammel Samsung 42" Plasma (PPM-42S3QX).

 

Med denne tven opplever jeg ofte at windows bakgrunnen eller en nettside brenner seg inn hvis jeg har glømt å slå den av en natt, men da er det bare å sette et helt hvitt bilde på skjermen så forsvinner det inbrennte bilde etter et minutts tid.

 

Etter det jeg har erfart med min egen tv trodde jeg da at plasma var immune mot permanent innbrenning, akkurat som lcd.

 

Men er det slik at det er mulig å få permanent innbrennte bilder på en plasma?(tenker da først og fremst på plasmaer som er 3 år gamle eller nyere, og ikke de tidligste modellene for hjemmemarkedet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...