Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 som førstebil?


Anbefalte innlegg

Skal tenke på det. Har kjørt skadefritt i 6 måneder nå, og jeg har kjørt MYE!

6684969[/snapback]

 

Det spørs hva du definerer som mye det... Jeg kjøpte Volvo'n min i april, da var den gått 110.350km, nå skriver vi august mnd og den er gått 122.500km, i tillegg til at bilen stod på verksted 1 mnd (mai) da jeg ble påkjørt på en PARKERINGSPLASS av en fjott i en kliss ny Ford Fiesta, skadene beløp seg på 70.000 kroner på min bil, hans ble kondemnert... Og ja - Jeg stod i ro...

Så på ~3 mnd har jeg kjørt 12000 km.

 

Du kan kjøre så langt du bare vil, men du må aldri tro du er utlært på noen som helst måte.

Dessuten er rundkjøringer livsfarlige for enkelte, så de bråstopper gjerne midt i selv om de har 1 km sikt hver vei og ikke en bil å se. Vanskelig å bortforklare når reg.nr står speilvendt i bakfangern til bilen foran...

Du må aldri stole på at noen gjør noe rasjonelt i trafikken - Du blir bare skuffet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har til dags dato kjørt ca. 250000 km totalt sett med alle biler jeg har kjørt inkl. opplæring. Og nå først begynner jeg å føle at jeg er utlært til å kjøre "vanlig", egentlig ikke utlært, men bra opplært..? Jaja, har aldri krasjet heller og har hatt bil siden jeg var 18 år, er nå 23 år.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Da føler jeg at det var på tide å få liv i denne tråden igjen, etter nesten tre års nedetid!

 

Føler jeg trenger litt hjelp og informasjon om en bilentustiast som kan faget sitt skikkelig. Så her kommer litt informasjon om meg, og om hvilken bil osv. jeg ønsker å kjøpe meg iløpet av ett års tid.

 

Jeg:

- er 18 år gammel for øyeblikket. - Er 90'-modell, så fyller 19 iløpet av året.

- er på utkikk etter en Audi A4 B5, 1999 eller 2000 mod., kjørt 150.000 +/-(ikke snakk om langt over 150.000).

- skal starte læretiden min til sommeren(som elektriker) og venter derfor til neste år(august/september) til å kjøpe meg en bedre bil enn nåværende(informasjon følger).

- ønsker en bil med turbo. Tenkte meg 1.8T eller 1.9TDi.

- er ikke så interessert angående HK for øyeblikket, men ønsker helst noe som har litt fart.

 

Bestod teorien forrige fredag og med det gjenstår bare oppkjøringen i midten av juni. Hjemme har jeg en Mercedes A-klasse, 140(elns.) stående, som jeg skal dele med pappa frem til jeg ordner meg egen bil.

Siden jeg ikke har særlig utgifter under læretiden min(da jeg bor hjemme) kan jeg sette av litt til en eventuell Audi A4. Vil ikke gi særlig mye mer enn 80.000, da jeg også skal ha penger til å fikse den litt senere.

Lenke til kommentar

Jeg har en gladhistorie; Jeg er pr dags dato 22 år (fyller 23 i oktober) og er på vei til å søke jobb og kjøpe min første bil (forhåpentligvis). Bilen jeg har sett på er en '06 Audi A4 1.8T Quattro med 163HK. Gått lite etc, og er generelt strøken.

 

Prøvde derfor å regne ut forsikringssum hos 6-7 selskaper. 6 av 7 skulle ha fra 21-24000 i året fra meg, det med full kasko og 20% bonus (som er vanlig når man er førstegangskjøper). Så sjekket jeg Gjensidige: 5590 kr i året med full kasko, ansvar etc. Bor forøvrig i Moss, og det har nok også litt og si på prisen. Ellers er jeg medlem av Nito, som er en interesseorganisasjon for teknologistudenter. Har også uførepensjon og innboforsikring (denne gjennom Nito). Alt dette også i Gjensidige.

 

Og det er rett og slett ingen tvil om at det er de jeg vil bruke på dette.

 

Så hvordan dere får opp nevnte priser på andre biler er meg totalt uforståelig. Dog er det sikkert andre ting som spiller inn i bildet, som ulykke- og kræsjstatistikker og gud vet hva på stedene dere bor det og er tatt utgangspunkt i, og som dere må lide for. Jeg ser meg hvertfall utrolig fornøyd når jeg allerede nå kan begynne å ha forsikring for 5500 når min far med 30 år hos Gjensidige har full bonus og betaler 7000 i året for en Audi Allroad :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...