Gå til innhold

norske anime Nettbutikker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener å huske at www.outland.no og www.avalon.no selger en del animeserier og filmer, men er ikke helt sikker. Lønner seg egentlig å bestille fra utlandet :)

6659090[/snapback]

Er det trygt å bestille fra utlandet da.?

6661451[/snapback]

Amazon.co.uk / Amazon.com er helt trygge. Det finnes en mengde store webshops som selger DVD'er, og de har ofte et greit utvalg anime også. Her er det en liste over webshopper som er helt trygge å bestille fra (går jeg ut fra, har selvfølgelig ikke testet så mange selv).

 

I tillegg har jeg kjøpt en del fra EBay vha. Visa og PayPal. Det funker helt greit det også, men mye av DVD-boxene som selges der er nok ikke offisielle utgivelser. F.eks. kjøpte jeg hele Gundam Seed for ca. 200 NOK + frakt eller noe sånt, og da sier det seg selv at det ikke er snakk om en ekte versjon av serien. Men DVD-boxen ser helt grei ut, og kvaliteten på episodene, subtitlene, lyden og menyene var helt greie, men du kan jo også risikere å få en dårlig utgave.

Lenke til kommentar

play.com de har en del filmer ;) Ganske så billig der :w00t: Pluss at det er gratis frakt dr ;)

 

Edit: De har bøker der og :!: Pluss noen gadgets :)

 

Og viss men bestiller mye der så deler de det opp i pakker så man slepper å betale toll! :) (Men må nokk betale toll for de varene over 200kr)

 

Jeg anbefaler denne siden på det sterkeste :)

 

Denne siden er ikke Norsk da.... Men billigere enn outland og avalon!

Endret av Trazzer
Lenke til kommentar
play.com de har en del filmer ;) Ganske så billig der :w00t: Pluss at det er gratis frakt dr ;)

 

Edit: De har bøker der og  :!:  Pluss noen gadgets :)

 

Og viss men bestiller mye der så deler de det opp i pakker så man slepper å betale toll!  :)  (Men må nokk betale toll for de varene over 200kr)

 

Jeg anbefaler denne siden på det sterkeste :)

 

Denne siden er ikke Norsk da.... Men billigere enn outland og avalon!

6662004[/snapback]

Billigere, takke for tips. Amazon er også ganske bra.

Lenke til kommentar

Outland og Avalon er veldig gode butikker som har et stort utvalg manga og anime. Liker spesielt Avalon i Trondheim fordi der er betjeningen veldig god. Kan ofte stå der i 10 min å bare snakke med kassamannen om manga, anime etc.

 

Som sagt begge butikkene er veldig gode, men prisene er litt stive, men det må man regne med her i lille norge ;)

Lenke til kommentar

Går kjempefint å bestille fra utlandet, bruker selv å bestille filmer fra amazon (bøker også for den sags skyld) også fra ebay o.l det meste går fint å bestille fra utlandet, i de tilfellene det har blitt krøll, så har det vært fra det norske tollvesenet sin side. Men det er meget sjelden det blir noe krøll (har vel skjedd 3 ganger på +-50 bestillinger)

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg to DVD'er til av platinum samlingen av NGE fra Avalon. 300 kr stykket :confused:

Men det er verdt det :)

6684400[/snapback]

 

 

 

Er ikke Avalon konkurs da? Var jo det som stod på websiden deres før den gikk ned.

 

Men 300 kroner stykket er jo sinnsykt. Hadde du bestilt NGE fra www.raigashop.com, som faktisk er norsk, hadde du fått hele samlingen for 700 kroner eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Bestilte fruitsbasket og chobits på DVD fra dem. Virket fint det.

 

Men hvordan er den dodgy da? Sammenlignet med flere andre anime nettbutikker jeg har sett så virker den helt grei.

 

Er nå ihvertfall bedre enn outland sin nettbutikk, skal jo ikke så mye til for det da... :!:

Lenke til kommentar
men dvd'ene deres er R1, så kjøp derfra ble visst uaktuelt uansett.

6735948[/snapback]

Det går jo an å oppgradere firmware på både DVD-spiller/DVD-rom, sånn at den blir sonefri ;)

 

Stor sjans for at garantien ryker da men....

 

EDIT: hvis du bare bruker PC'n til DVD avspilling, finns det diverse programmer som gjør at du kan se R1 filmer uten å gjøre noe drastisk (vet ikke om dette er helt lovlig).

Eller hvis du bruker linux med VLC mediaplayer funker alle DVD'er uanset region :cool:

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Eller du kan kjøpe en sonefri DVD spiller. Elkjøp, Expert og flere andre butikker selger sonefrie DVD spillere.

 

Enkelt å endre DVD spilleren på PCen din: Gå inn i device manager i kontrollpanelet, åpne properties for DVD spilleren din og velg at den skal være sone 1 istedenfor sone 2. Virker ikke med alle DVD spillere da.

Lenke til kommentar
Eller du kan kjøpe en sonefri DVD spiller. Elkjøp, Expert og flere andre butikker selger sonefrie DVD spillere.

 

Enkelt å endre DVD spilleren på PCen din:  Gå inn i device manager i kontrollpanelet, åpne properties for DVD spilleren din og velg at den skal være sone 1 istedenfor sone 2.  Virker ikke med alle DVD spillere da.

6736229[/snapback]

Joda det er sant, men du kan bare gjøre dette 5 ganger. Etter det blir DVD-romen låst til den siste regionen den var på.

 

La oss si du var på ferie i Australia, kjøpte en DVD og ville se den Hjemme i Norge etter ferien, du skiftet sone som du sier, og skiftet tilbake fordi du ville se en R2 DVD senere. Og slik fortsetter det helt til du er så uheldig å får DVD-romen låst til R4 og er ubrukelig med filmer du får kjøpt her til lands.....

 

Men det går jo enkelt an å kjøpe en sonefri, koster ikke allverdens det ;)

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...