Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Artifacts ved avspilling av DVD på ny maskin


Anbefalte innlegg

Okay, greia her er, at ved avspilling av DVD-film, både fra DVD-plate og mounted i Daemon-Tools gir artifacts i form av fargede biter og streker spredt rundt om på skjermen i diverse fasonger til diverse tider. Dette skjer kun ved bruk av "Hardware Acceleration". Slår jeg den av fungerer filmen fint. På min gamle maskin hadde jeg aldri disse problemene så er litt... "skuffet" kan man si.

 

Har forsøkt reinstallasjon av Windows, fjerne og legge inn nye drivere, kikket rundt, sjekket DMA, osv osv osv...

 

Utdrag av spesifikasjoner på maskinen min:

 

Asus A8N32-SLI Deluxe med nyeste bios

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz 2x1MB S939

Corsair XMS 2x1024 (2-3-3-6) 400Mhz

Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x

Western Digital 74GB WD740GD SATA 8MB 10000 RPM

NEC ND-3550A

Enermax Liberty 500W

 

Kjører Windows XP Engelsk SP2 og har forsøkt både PowerDVD og WinDVD som avspillingsprogram, skjer det samme uansett.

 

Ingenting er overklokket, temperaturen i maskinen er grei, nok av vifter som blåser inn og suger ut. Ingen problemer i spill som f.eks Oblivion osv. Kjørte også ATItool og artifact scan tingen der, uten at den ga noen feilmelding.

 

Trenger gode råd og tips her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan!

 

Har bare prøvd å slå den av, skal prøve sette ned nivåene etterpå (spiller på den maskinen nå) og se om det er noen forandring. Står også på den siden av det kan være gamle drivere. Nå har jeg nyeste nforce og catalyst, kanskje det må nedgraderes litt, prøvd å google rundt men fant ingen med "samme" problem, bare en haug "tilsvarende" som ikke passet.

 

Takk så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...