Gå til innhold

Første og siste gang jeg kjøpte windows!


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk kjøpt windows xp. Gjorde det da det ble så mye mas om validering osv osv.. Windows blir jo som kjent tregere og tregere jo lengere man bruker det og jo mer man installerer så en gang i blant er det greiest å slette driten og legge den inn på nytt igjen. Denne gangen fikk jeg opp en koselig beskjed om at jeg hadde gjort dette for mange ganger og må legge inn en -ny- produktnøkkel!

 

Microsoft skal ha folk til å kjøpe en helt ny lisens for å få installert driten flere ganger! Og eneste måten å komme i kontakt med Microsoft via e-post er å betale 799 NOK for betalt kundesupport. Dette er noe av det verste jeg har opplevd.

 

Det var virkelig første og siste gangen jeg betalte for noe som kommer derfra!

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh, Hvis kode ikke fungerer ringer du Microsoft og får en kode som fungerer :)

 

Og hvis du påstår at du måtte betale 799,-.. Da tror jeg du nesten lyger :roll:

 

og med at Windows blir tregere og tregere? :dontgetit: Kjører du for eks 200gb på en stasjon? Windows skal ha 1 stasjon for seg selv.. og musikk osv i den andre ;)

 

Har du skikkelig virus prog? Virus, spam og mye skit og lort treger maskinen mye :p

 

Har du peiling på data så har du en rask og fin maskin :thumbup:

Lenke til kommentar

Poenget hans er jo at det er utrolig mye enklere å kjøre en piratversjon av windows enn en lovlig versjon, og det er det jo også!

 

Det at Windows skal kjøre på sin egen partisjon er det jo ingen "vanlige" mennesker som vet. Windows er et dårlig system og jeg tviler på at de klarer å forandre på det i Vista.

 

Konkurrentene blir også bare bedre og bedre i forhold til hva Microsoft klarer å koke sammen.

Lenke til kommentar

Wtf? :!:

Poenget hans er jo at det er utrolig mye enklere å kjøre en piratversjon av windows enn en lovlig versjon, og det er det jo også!

 

Dette er helt feil! Er IKKE noe forsjell mellom pirat og genuine :whistle:

 

Kjørte piratkopi i 2 år, Ble lei av å lete etter den nyeste patchen som lurer seg unna WGA.. Så jeg kjøpte genuine XP Home SP2, Slapp da med masse tull og vas ;)

 

En litt erfaren bruker partisjonerer hardisken sin at han har en "egen" disk for Windows. Pcer med bare 1 disk blir treeege.. Windows kjører best på egen disk da :)

 

Men; Microsoft har fådd refs av at de lager "Mine dokomenter" mappa der Windows er innstalert ;) Er jo logisk; Ola Norman legger ALLE sine mp3-sanger, filmklipp osv i denne mappa :nei: Da blir "Windows disken" fylt opp. Samme gjelder med å legge hovedfiler på skriveboret.. Den er også i "Windows disk" ;) Jeg har bare snartveier på skriveboret og har en rask og kjapp pc!

Endret av ..SupRnova..
Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å ringe microsoft for å få en aktiverings-nøkkel over telefon. Tar deg 2 minutter, og koster ikke 799,-. Har gjort det flere ganger, og har ikke merket det på telefon-regningen.

6657587[/snapback]

 

Aktiveringsnøkkel ja, det har jeg også gjort, men nå maser windows om en ny produktnøkkel som er noe helt annet. Dessuten var det mail jeg sa, finner du en support-email adresse til Microsoft som ikke koster 799? I så fall vil jeg gjerne få greie på det.

 

og med at Windows blir tregere og tregere? :dontgetit:  Kjører du for eks 200gb på en stasjon? Windows skal ha 1 stasjon for seg selv.. og musikk osv i den andre ;)

 

Har du skikkelig virus prog? Virus, spam og mye skit og lort treger maskinen mye :p

 

Har du peiling på data så har du en rask og fin maskin :thumbup:

6657720[/snapback]

 

Selvfølgelig ikke, har en 15gb partisjon til windows og programmer, det lærte jeg i barnehagen ;P Men når en tester litt forskjellig programvare blir det alltid liggende litt igjen uansett hvor fancy virusprogram du har. Det som tok knekken på windows denne gangen var at jeg byttet tv-kort. Selv om jeg avinstallerte driverne til det gamle kortet før jeg tok det ut ble det tydligvis en konflikt da jeg installerte det nye.

 

 

Poenget hans er jo at det er utrolig mye enklere å kjøre en piratversjon av windows enn en lovlig versjon, og det er det jo også!

6657740[/snapback]

 

1000 poeng til deg, var akkurat det jeg mente! :)

Lenke til kommentar
Poenget hans er jo at det er utrolig mye enklere å kjøre en piratversjon av windows enn en lovlig versjon, og det er det jo også!

6657740[/snapback]

Det er også mye enklere å ha litt snøring på hvor mye søppel en legger inn på maskinen istedet for å skylde på operativsystemet fordi en selv legger inn alt mulig rask. Reinstallere mange ganger i året istedet for å la være å legge in masse spywaredritt? Folk er jo helt gale...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Det er også mye enklere å ha litt snøring på hvor mye søppel en legger inn på maskinen istedet for å skylde på operativsystemet fordi en selv legger inn alt mulig rask. Reinstallere mange ganger i året? Folk er jo helt gale...

 

Et kjempe poeng min venn! :)

 

Uansett, Meldingen om at du har skrevet produktnøkkel for mange ganger feil kommer bare hvis du har gjort det ;)

Lenke til kommentar
Poenget hans er jo at det er utrolig mye enklere å kjøre en piratversjon av windows enn en lovlig versjon, og det er det jo også!

6657740[/snapback]

Det er også mye enklere å ha litt snøring på hvor mye søppel en legger inn på maskinen istedet for å skylde på operativsystemet fordi en selv legger inn alt mulig rask. Reinstallere mange ganger i året? Folk er jo helt gale...

6657955[/snapback]

 

Selvfølgelig har ikke windows hele skylda. Hvis man bare bruker Windows uten å installere et eneste program utenom vil det selvfølgelig ikke bli sånn. Enkelte av de programmene jeg har brukt har sikkert hatt en dårlig avinstalleringsfunksjon som har etterlatt masse dll'er, registernøkler osv. så windows har ikke hele skylda.

 

Det jeg lurte på var om noen andre med "genuin" windows har blitt bedt om ny produktnøkkel (nei, ikke aktiveringsnøkkel) noen gang? Jeg kjøpte windows xp ikke så lenge etter at det kom så jeg har installert det på nytt ett par ganger (nei, ikke mange ganger i året, forige gang var før jul da jeg kjøpte nytt hovedkort og cpu).

Lenke til kommentar

Hmm har hatt min winxp home i 4 år nå og reinstallert som bare pokker. Har aldri fått beskjed om at jeg har gjort dette for mye. Første par åra reinstallerte jeg kanskje 1 gang pr mnd og hvertfall 1 gang pr 2mnd. Var også på Linux kurs på den tiden så jeg reinstallerte hele pcen ganske ofte pga at jeg kjørte både linux og windows på pcen.

 

Men for å være ærlig, reinstallasjon av windows er unødvendig om man ikke herjer rundt med 200 program installasjoner/avinstallasjoner pr mnd og at man har program som rydder opp etter seg, registeret er greit å rydde i engang i blant.

 

Tips til et bra program for å fikse på "trege" windows maskiner er:

 

CCleaner

 

Testa dette på jobb PCen (resepsjons pc på jobb) den jobba supertregt når jeg begynte der men etter en gjennomkjøring med CCleaner så ble den mye raskere i responsen.

Lenke til kommentar
Uansett, Meldingen om at du har skrevet produktnøkkel for mange ganger feil kommer bare hvis du har gjort det ;)

6657973[/snapback]

 

Les hva jeg skriver da, jeg har ikke skrevet produktnøkkelen feil en eneste gang! Jeg har tydligvis installert xp så mange ganger at jeg må kjøpe en ny. Lurer på om Microsoft er redd for slitasje på cd-plata :roll:

Endret av astrox
Lenke til kommentar
Les hva jeg skriver da,

 

Hehe, sorry :!:

 

Ja, har aldri hørt eller opplev at windows kommer med den mellinga :hmm:

 

(Har innstalert windows xp på maaaaaange maskiner) :hmm:

6658024[/snapback]

 

 

Du er tilgitt :) Har en mistanke om at det var hovedkortbyttet mitt som sendte windows over stupet. Microsoft har tydligvis lagret en maskinvareprofil på alle lisensnøklene sentralt (eller noe i den duren) for etter at jeg byttet hovedkort har jeg måtte ringe microsoft ang. aktiveringsnøkkel hver gang jeg har installert windows.

Lenke til kommentar

Har opplevd flere ganger å måtte ringe for å få aktivert windows, ikke noe problem og absolutt verdt det for å få alt oppdatert uten å måtte tenke på det.

 

Har også blitt bedt om produktnøkkel flere ganger på tidligere jobb, dette hver gang jeg måtte formatere og installere på nytt på bærbare pcer, en tlf samtale så ordner dette seg også uten problemer.

 

(Forstår ikke hvorfor alle slike tråder alltid ender med ekte vs pirat windows. At pirat skal være bedre er tull, dette har nok mer med uvitenhet å gjøre da jeg aldri har sett et skikkelig argument som gjør pirat noe mer positivt enn ekte. Og om alle kjøpte ville det blitt et mye billigere OS, så ikke klag på pris)

Lenke til kommentar
Men; Microsoft har fådd refs av at de lager "Mine dokomenter" mappa der Windows er innstalert ;)  Er jo logisk; Ola Norman legger ALLE sine mp3-sanger, filmklipp osv i denne mappa :nei:  Da blir "Windows disken" fylt opp. Samme gjelder med å legge hovedfiler på skriveboret.. Den er også i "Windows disk" ;)  Jeg har bare snartveier på skriveboret og har en rask og kjapp pc!

 

 

Eeh, HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Shell Folders :whistle:

Lenke til kommentar
Men; Microsoft har fådd refs av at de lager "Mine dokomenter" mappa der Windows er innstalert ;)  Er jo logisk; Ola Norman legger ALLE sine mp3-sanger, filmklipp osv i denne mappa :nei:  Da blir "Windows disken" fylt opp. Samme gjelder med å legge hovedfiler på skriveboret.. Den er også i "Windows disk" ;)  Jeg har bare snartveier på skriveboret og har en rask og kjapp pc!

6657919[/snapback]

Altså, Microsoft får kritikk for det mest utrolige, også når det er brukere som ikke vet hva de holder på med. For all del, kritiser også Linux for måten ting blir håndtert på. Hvis jeg lager katalog på rot som jeg begynner å legge filene mine inn i så går systemdisken full. Er det Linux sin feil eller brukeren sin feil? I Windows kan man i det minste høyreklikke på My Documents for å få den flyttet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...